Gå til innhold

Holdbarhet på grillet kylling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg kjøper en grillet kylling som jeg river opp og putter i en salat for å ha til lunsj dagen etter (kyllingen er da kald), går det bra eller må man varmebehandle kyllingen igjen? 

Anonymkode: d66f8...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt fint.

En grillet kylling ville jeg nok brukt i tre dager etter den ble kjøpt, f.eks. lørdag til tirsdag, så lenge den var oppbevart i kjøleskap.
(ikke noe fasitsvar altså, bare hva jeg anser som garantert, helt sikkert trygt :) )

Endret av applestories
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint :) jeg syns den holder seg greit i to dager eter varmebehandling, etter det syns jeg den taper seg, men den er nok ikke farlig selv da. 

Anonymkode: 45f38...92b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, applestories skrev:

Det går helt fint.

En grillet kylling ville jeg nok brukt i tre dager etter den ble kjøpt, f.eks. lørdag til tirsdag, så lenge den var oppbevart i kjøleskap.
(ikke noe fasitsvar altså, bare hva jeg anser som garantert, helt sikkert trygt :) )

Ok :) Men må den legges kjapt i kjøleskap eller vente til den er helt romtemperert? Jeg er helt håpløs på kjøkkenet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok :) Men må den legges kjapt i kjøleskap eller vente til den er helt romtemperert? Jeg er helt håpløs på kjøkkenet :P 

Jeg legger aldri noe i kjøleskapet før det er kaldt.

Den holder seg fint på kjøkkenbenken (eller et kaldere sted om du har et) så lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...