AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Vi skal til legen neste uke for å sjekke men man blir jo fort så bekymret at jeg vil gjerne høre om noen har erfaringer å komme med. I dag oppdaget jeg en kul hos gutten min, ca ved lysken. Den sitter liksom fast, kan ikke bevege den eller klemme den inn, er kun på den ene siden og babyen har ingen tegn til ubehag når jeg klemmer på den. Den er heller ikke synlig og jeg fant den kun pga noen fortalte meg om en baby med brokk og jeg ville kjenne om det var noe unormalt under huden hos min gutt. Noen som vet om dette kan være noe annet enn lyskebrokk? Eventuelt om de har hatt erfaring med lyskebrokk? Gutten vår er 1 mnd gammel og har generelt ingen plager. Men så leser jeg nå at alle med lyskebrokk må opereres, og fikk helt klump i magen av tanken på at de kanskje må operere den lille kroppen hans, særlig tanken på narkose gjør meg veldig ukomfortabel. 💔 Anonymkode: 94a2c...c0e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Det kan være en lymfeknuter også:) Anonymkode: b4d37...9db 1
Måbarefåsiat... Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Ikke tenk. La legen få kjenne på og uttale seg, så tar du det fra der. Ingen grunn til å krisemaksimere. 2
Blingblingtahei Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 La legen avgjøre det, og i mellomtiden så må du la kulen være i fred, ikke div og kjenn eller fikle med den 😊
ablaze Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 Min premature datter hadde lyskebrokk og måtte operere den når hun var 4 mnd (vi måtte vente til hun var over 3 kg da de ikke ville operere før). Det verste var å gi henne fra meg til sykepleier når de skulle inn til operasjonssalen, men akt gikk fint og hun hadde ikke plager etter. 1 natt til overvåking og så reiste vi hjem
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 13 minutter siden, ablaze skrev: Min premature datter hadde lyskebrokk og måtte operere den når hun var 4 mnd (vi måtte vente til hun var over 3 kg da de ikke ville operere før). Det verste var å gi henne fra meg til sykepleier når de skulle inn til operasjonssalen, men akt gikk fint og hun hadde ikke plager etter. 1 natt til overvåking og så reiste vi hjem Min bror var også prematur og ble operert for lyskebrokk som baby. Han kom seg veldig raskt etter operasjonen. Det går nok helt fint! Men skjønner hvor skummelt og sårt det er for en (relativt nybakt) mamma. Anonymkode: 98a00...f03
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 5 timer siden, ablaze skrev: Min premature datter hadde lyskebrokk og måtte operere den når hun var 4 mnd (vi måtte vente til hun var over 3 kg da de ikke ville operere før). Det verste var å gi henne fra meg til sykepleier når de skulle inn til operasjonssalen, men akt gikk fint og hun hadde ikke plager etter. 1 natt til overvåking og så reiste vi hjem Samme med min premature sønn:) Anonymkode: 9efe0...e40
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 Umulig å svare på. Men jeg oppdaget en kul på min nyfødte baby i lysken. Snakket med helsestasjon og legen der, så vi ble henvist til sykehuset i frykt for lyskebrokk. Men plutselig var den borte til timen på sykehuset. Men fikk direkteretur om jeg oppdaget den på ny. Men brokk skal vist nok være veldig vondt. Men sjekk med lege. Dette er kun min erfaring. Anonymkode: 0450e...b81
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 Takk skal dete ha. Vi skal sjekke den opp med lege som sagt, og har roet oss litt ned. Han er jo ikke plaget i det hele tatt, han er en av de få babyene som aldri griner og bare smiler (aner ikke hva vi har gjort for å fortjene det, men vi nyter hvert minutt før det eventuelt snur). Vi skal unngå å kjenne på den ved hvert bleieskift, men holder selvsagt et øye med den 😊 ts Anonymkode: 94a2c...c0e
ablaze Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 Vår hadde ingen plager med brokken i seg selv. Den gikk inn og ut regelmessig uten smerter. Problemet er dersom utposningen «setter seg fast» på utsiden av bukveggen og ikke klarer komme inn igjen - det er da det blir vondt og evt farlig. Lykke til 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå