Gå til innhold

Hvordan rusmiddel kan dette være som blir brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personen har en historikk med heroinmisbruk for mange mange år siden, går på subutex i dag. 
Nekter for å bruke piller, men jeg oppfatter personen pillerusa i blandt i telefonen og har funnet piller der før. Men noen ganger kan personen virke veldig pillerusa den ene timen, og helt fin igjen to timer senere. Går fra i stemmen slapp, uforståelig, snøvlete, usammenhengende, lite kontroll på hva som sies prate bare tilfeldige ord iblandt, knirkete stemme til et par timer senere være oppegående og klar, oppmerksom og helt normal. Prater mest i telefonen men det har vært ganger jeg har sett personen med tunge øyelokk og øyne som går i kryss som man var kjempefull også. Pillerus varer i mange timer og opp til et døgn eller mer etter hva jeg har kjennskap til. Hva kan det være personen bruker? Jeg vet at man kan misbruke subutex for rus men går den så fort over? Går heroinrus så fort over? 

Anonymkode: 1a4a3...6bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke er så stor dose med opiater så går den største rusen over på noen få timer. Trøttheten kan sitte igjen, men man klarer å snakke normalt. 

Jeg synes ikke pillerus varer så lenge som sagt, selve rusen er over på en-to timer så går den nedover. Hvis man bruker sprøyter så går den enda fortere over. Men som sagt, trøttheten sitter ofte igjen. 

Anonymkode: facef...754

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er så stor dose med opiater så går den største rusen over på noen få timer. Trøttheten kan sitte igjen, men man klarer å snakke normalt. 

Jeg synes ikke pillerus varer så lenge som sagt, selve rusen er over på en-to timer så går den nedover. Hvis man bruker sprøyter så går den enda fortere over. Men som sagt, trøttheten sitter ofte igjen. 

Det rare er at personen plutselig ikke er trøtt lenger, virker det som for meg da på talemåte og oppegåenhet/klarhet. 
Hvordan er det om man for eksempel tar kokain eller amfetamin i pillerus? Blir pillerusen borte da, eller vil man bli både sløv og speeda? Jeg vet noen tar piller for å komme ned fra kokain og amfetaminrus, så kanskje noen gjør det andre veien også? 

Skrevet

Hvilket rusmiddel, heter det.

Anonymkode: 1458b...148

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det rare er at personen plutselig ikke er trøtt lenger, virker det som for meg da på talemåte og oppegåenhet/klarhet. 
Hvordan er det om man for eksempel tar kokain eller amfetamin i pillerus? Blir pillerusen borte da, eller vil man bli både sløv og speeda? Jeg vet noen tar piller for å komme ned fra kokain og amfetaminrus, så kanskje noen gjør det andre veien også? 

Men man kan jo være trøtt og samtidig ta seg sammen når man prater med folk. Jeg vet ikke om kokain eller amfetamin kan overta rusen av opiater, men godt mulig når det har gått noen timer for da er opiatrusen veldig liten. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man kan jo være trøtt og samtidig ta seg sammen når man prater med folk. Jeg vet ikke om kokain eller amfetamin kan overta rusen av opiater, men godt mulig når det har gått noen timer for da er opiatrusen veldig liten. 

Ja det kan hende. Jeg har ikke noe kjennskap til virkningen av alle piller, men de pillene jeg fant der en gang var valium og rivotril og der varer rusen veldig lenge. Skjønner ikke helt hva det kan være

Skrevet

Høres heller ut som du har snakket med personen før og etter inntak av subotex. Ofte blir man fjern om det er lenge siden man har tatt siste faste dose, slags hang over og etter nytt inntak blir man oppegående igjen. 

Anonymkode: f56fd...d25

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres heller ut som du har snakket med personen før og etter inntak av subotex. Ofte blir man fjern om det er lenge siden man har tatt siste faste dose, slags hang over og etter nytt inntak blir man oppegående igjen. 

Anonymkode: f56fd...d25

Åja det var jeg ikke klar over jeg!  Men er ikke det noe man tar ganske rett etter man våkner? Eller kan man ta det først klokken 16 for eksempel og være sløv og fjern rett før det, og oppe etter? Tar man det flere ganger gjennom dagen? 

Skrevet

Er det samme effekt av subutex og metadon? Er usikker hvem av de personen bruker , tror det er subutex 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...