Magalu Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Hei! Jeg har i hele livet mitt slitt med "stort" hår. Når det regner på håret mitt eller når det er i den minste kontakt med vann, så blir håret mitt etterhvert stort som et hår som tilhører til en slags heks. Jeg har prøvd én hårkur hittil. Den het AUSSIE 3 Minute miracle RECONSTRUCTOR. Men den har ikke funka, dessverre. Nei, jeg har ikke krøllete hår, men det blir noen slags "korktrekker" når det kommer i kontakt med vann. Tenk deg til en hestehalekant som er femdoblet. Det ser ut som om at håret mitt er større en hele hodet mitt til sammen. Det kan vel stemme det også. Jeg har et blondt hår med litt lysebrunt skjær. Det er ikke spesielt slitt, men jeg vil gjerne finne en hårkur som kan hjelpe meg med å rett og slett "forminske" håret mitt hvis jeg kan si det, slik at jeg f.eks. kan bade på stranda rundt folk på sommeren. Setter pris på alle svar
Hoppsideisy Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Jeg sliter med noe av det samme som deg. Det som kan nytte er å ta en god hårkur (kjøp hos frisør - de er best syns jeg da) . Det jeg er helt avhengig av generelt etter jeg har vaska håret, og iallefall om det er fuktig vær ute, er å ta i hårolje i halvtørt hår, gre/fordel det nedover i tuppene, og gjerne en pleiende hårkrem i tillegg. Jeg kjøper kun hos frisør, Sebastian, Redken o.l. Har prøvd fra vanlig daglighandel (Define o.l) og den funker ikke på mitt hår iallefall.
Blingblingtahei Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 https://www.lyko.no/wella-professionals/wella-sp-smoothen-mask?gclid=Cj0KCQiA-8PjBRCWARIsADc18TLREJNAeOU2U2lM8H-Ntab0JUuxDr04e6nShwfUwI_Q6aeh5tpLT9gaAofeEALw_wcB Ville prøvd ut denne ☺️
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #5 Skrevet 22. mars 2019 Jeg elsker kerastase. Den er dyr, men absolutt verdt det. Ellers ville jeg prøvd olaplex. Anonymkode: 6ce7d...d06
Tonka Skrevet 22. mars 2019 #6 Skrevet 22. mars 2019 Prøv deg med en kokosoljekur i ny og né. Alt du trenger å gjøre er å gre en ganske liten mengde kokosolje gjennom tørt eller håndkletørt hår, la det være der en stund (gjerne pakket inn i plastfolie eller et håndkle) og så vaske det ut igjen. Lurt å sjamponere to ganger. Har alltid hatt samme problemet, frem til jeg begynte med kokosolje for et par år siden. Nå blir håret mitt bølgete av regnet, men ikke frizzy og ikke stort. Du trenger ikke de dyre hårkurene.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #7 Skrevet 22. mars 2019 Jeg har også sånt hår. Jeg sluttet helt med produkter med silikon, lærte meg hva jeg skulle se etter på innholdsfortegnelsen og styrte unna. Det er ikke mange produkter uten silikon, selv frisør produkter. Det tok litt tid, men etter noen uker så hadde jeg ikke frusete hår lenger, men krøller!!! Så mitt råd er, styr unna silikon! Nå bruker jeg den grønne elvital, kjøpt på rema. Fungerer gull! Men den er det vel ikke kur til tror jeg, usikker. Jeg trenger ikke å kure håret mitt lenger etter jeg sluttet med silikon. Anonymkode: 49676...0bc
Tonka Skrevet 22. mars 2019 #8 Skrevet 22. mars 2019 Enig med Anonym. Burde ha lagt til det - slutt med silikon, de er frizzy jenters verste fiende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå