Gå til innhold

Hvordan tjene penger på fattige folk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er gode forretningsmodeller som man kan rette mot det pengesvake markedssegmentet og likevel dra ut rå fortjeneste?

Anonymkode: b0fb8...6b0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hakeslepp:

Anonymkode: db53d...f1a

• Liker 2
Skrevet

Tja. Du kan brenne i helvete. Gode penger i det.

Anonymkode: 8f76e...557

• Liker 18
Skrevet

Spør Jan Hanvold. Han kan dette. Eller en eller annen av de andre predikantene/håndspåleggerne. Spåtjenester?

Flere gratis råd får du ikke 😜

Anonymkode: 0de7d...9d0

• Liker 14
Skrevet

Pantelåner.

• Liker 5
Gjest Nina1975
Skrevet

«Gi» de ett kredittkort med skyhøy rente og danne ett inkassoselskap.  Hmmm, nei foresten, det er jo blitt gjort.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør Jan Hanvold. Han kan dette. Eller en eller annen av de andre predikantene/håndspåleggerne. Spåtjenester?

Flere gratis råd får du ikke 😜

Anonymkode: 0de7d...9d0

Dette er tjenester rettet mot folk med lav IQ.

Anonymkode: c5c46...269

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Du kan brenne i helvete. Gode penger i det.

For et tullete svar. Kjenner du noen som tjener mye penger på den måten?

Er ikke fattige folk ofte naive og grådige (ironisk nok)?

Tenker naturligvis på lovlige måter å tjene penger da.

Skrevet

Melke stresset deres slik som en del av våre billionærer har gjort. Tobakk, alkohol, sukker og fett. Og forbrukslån.  

Anonymkode: 0227d...271

Skrevet

Fyfader for en stygg tråd... 

Anonymkode: b8ecf...86e

• Liker 10
Skrevet

Det er et ærlig spørsmål, synes jeg, er ikke det sånn de fleste tjener penger? 

Anonymkode: 01247...5fb

• Liker 1
Skrevet

Slett ikke en dum tanke. De fattige er jevnt over mindre intelligente og mer slepphendte med pengene sine. Hva slags forretningsmodell tenkte du på? Noe a la pyramide?

Anonymkode: ea02d...e3a

• Liker 2
Skrevet

Tråden er direkte motbydelig, og jeg har svaret, men tror jeg beholder det for meg selv. Ønsker ikke nødvendigvis å se flere og mer useriøse aktører innen akkurat det markedet.

Anonymkode: 6ce42...54b

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et tullete svar. Kjenner du noen som tjener mye penger på den måten?

Er ikke fattige folk ofte naive og grådige (ironisk nok)?

Tenker naturligvis på lovlige måter å tjene penger da.

Når du ikke skjønner svarene du får tror jeg det blir vanskelig å tjene penger. Kanskje du heller skal melde det frivillig til melking hos noen med mer talent. Ikke en skam det. 

• Liker 1
Skrevet

Det = deg ( tok ikke sjansen på du skjønte det selv)

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er gode forretningsmodeller som man kan rette mot det pengesvake markedssegmentet og likevel dra ut rå fortjeneste?

Du må tilby noe de kan få billigere av deg enn andre steder i markedet. Er du dyrere enn resten av markedet, vil de sannsynligvis ikke velge deg, siden de har dårlig råd.

Mange finansielle tjenester er overpriset og med blodrente. Kanskje noe å finne i dette området?

Anonymkode: 59ddf...9b4

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Lån til eldre med pant i bolig for å selge pensjonsforsikring.

To fluer i ett smekk, ungene vil at foreldrene som begynner å bli gamle helst ikke skal plage dem så mye om hvor elendig maten smaker på sykehus / gamlehjem, og de eldre vil helst bli vasket mer enn en gang i måneden så siden statens pensjonsfond utland går til pieces og boligmarkedet krasjer så er det bare å låne til over pipa.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er fristet til å si noe om privatiserte kommunale boliger i Oslo og gjengs leie. Men jeg skal ... la være. :jolie:

Skrevet
11 minutter siden, OhGawdNo skrev:

Lån til eldre med pant i bolig for å selge pensjonsforsikring.

To fluer i ett smekk, ungene vil at foreldrene som begynner å bli gamle helst ikke skal plage dem så mye om hvor elendig maten smaker på sykehus / gamlehjem, og de eldre vil helst bli vasket mer enn en gang i måneden så siden statens pensjonsfond utland går til pieces og boligmarkedet krasjer så er det bare å låne til over pipa.

Dette hørtes faktisk interessant ut!

Når det kommer til forslaget om å tilby noe billigere enn andre kan tilby, så er det en modell jeg ikke liker. Det er et race mot bunnen. Jeg graviterer mer mot finansielle instrumenter med høy rente/gambling/payday lån og denslags. Noe som krever lite fysiske ressurser men som får pengene til å rulle inn likevel.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hørtes faktisk interessant ut!

Når det kommer til forslaget om å tilby noe billigere enn andre kan tilby, så er det en modell jeg ikke liker. Det er et race mot bunnen. Jeg graviterer mer mot finansielle instrumenter med høy rente/gambling/payday lån og denslags. Noe som krever lite fysiske ressurser men som får pengene til å rulle inn likevel.

Det skal noe til at lille deg starter noe "race mot bunnen"😂. Forøvrig burde du sjekke ut Kredd.

Anonymkode: 59ddf...9b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...