Gå til innhold

hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 21. Starter med å fortelle litt grunnleggende om meg selv. Jeg er 176, og veier godt over 100 kg. 115 kg for å være korrekt. Jeg er nå på mitt tyngste og sliter enormt med selvtilliten og helsa.  La på meg kjærestekiloene, og enda mer. Har veldig lyst å gå ned på en sunn og fornuftig måte. Spise mindre, og mer aktivitet. Jeg er som kjedespiser meg, og spiser også hvis jeg er lei meg, eller veldig glad. Aldri hatt lite matlyst heller. Spiser ikke spesielt mye godteri, men gjerne to porsjoner med middag, rester til kveldsmat og brus til alle herrens måltider. Brusen er det første jeg skal kutte ned. 

Hva kan jeg forvente meg? Vil gjerne ned til 75-80 kg. Det var det jeg veide når jeg følte meg på mitt beste. Må jeg snakke med legen? Vil gjerne hørtes dere historie, og hvordan du tok tak i å forandre livstilen din. Alles historie er forskjellig, og jeg ønsker å bli motivert! Gjerne sleng på digge middager, lunsj, og frokoster som du digger. 

Anonymkode: 46780...9c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan forvente å måtte snu opp ned på alt du tror på nå, å jobbe litt for å finne ut hva som driver DEG, og hva DU liker bedre enn å konsekvent spise for mye. Og likevel vil det være vanskelig av og til.

Gå til legen hvis du er eller føler deg syk.

Anonymkode: bdee1...b6d

Skrevet

Jeg tenker du kan begynne med dette:

-bytt ut brus med lettbrus

-ikke middagsrester til kveldsmat (eller lunsj)

-kun en posjon middag

Anonymkode: b0029...867

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er ei jente på 21. Starter med å fortelle litt grunnleggende om meg selv. Jeg er 176, og veier godt over 100 kg. 115 kg for å være korrekt. Jeg er nå på mitt tyngste og sliter enormt med selvtilliten og helsa.  La på meg kjærestekiloene, og enda mer. Har veldig lyst å gå ned på en sunn og fornuftig måte. Spise mindre, og mer aktivitet. Jeg er som kjedespiser meg, og spiser også hvis jeg er lei meg, eller veldig glad. Aldri hatt lite matlyst heller. Spiser ikke spesielt mye godteri, men gjerne to porsjoner med middag, rester til kveldsmat og brus til alle herrens måltider. Brusen er det første jeg skal kutte ned. 

Hva kan jeg forvente meg? Vil gjerne ned til 75-80 kg. Det var det jeg veide når jeg følte meg på mitt beste. Må jeg snakke med legen? Vil gjerne hørtes dere historie, og hvordan du tok tak i å forandre livstilen din. Alles historie er forskjellig, og jeg ønsker å bli motivert! Gjerne sleng på digge middager, lunsj, og frokoster som du digger. 

Anonymkode: 46780...9c9

Ikke skap for store forventninger.

Vei deg 1 gang i uken, på morgenen etter dobesøk.

Tips:

Ikke drikk mer brus, kutt den helt ut. Drikk vann
Tøm skap og skuffer for godteri eller annet søppel du ikke skal spise.
Spis "Nomale" porsjoner med mat, som for eks 150g kjøtt, 200 fisk, 150g kylling. 200g potet/50g ris og grønnsaker.

Gjør du dette over tid går du ned i vekt.

Etterhvert ville jeg lagt inn gåturer, 30min eller mer. Gjerne 3-4 ganger i uka. minst.

Anonymkode: 50fb1...120

• Liker 2
Skrevet

Husk at grønnsaker skal dekke halvparten av tallerkenen. Og prøv å ta mindre saus og dressing. Finn mat som er mettende, og kjenn etter om du faktisk enda er sulten før du forsyner deg med mer mat. Gjerne drikk et glass vann før du tenker på porsjon nr 2. Det er viktig for å unngå å sprekke at du ikke går rundt og er sulten, men du trenger heller ikke spise deg stappmett til hvert måltid. Lykke til, bra jobbet at du tar tak i helsen din 👏🏻 

Anonymkode: 0be33...114

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...