AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Kjenner flere som trodde de aldri kom til å savne skolen, men som likevel gjorde det da de ble ferdige. Tror det har noe å gjøre med at man savner å være yngre? Har alltid tenkt at det må være mye bedre å studere. Går selv enda på vgs. Savner dere den tiden? Anonymkode: 91924...10d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Savner ikke nødvendigvis fagene eller skolen generelt, men det gode samholdet man hadde med hverandre på den tiden. Og at man faktisk måtte møte opp. Tenker ofte tilbake på hvor sosiale vi var og hvor mye vi tok oss tid til selv om vi hadde skole hver dag mandag til fredag. Nå er jeg 26 og student, er mye mer alene da vi ikke har så mye obligatorisk og må planlegge alt av skolearbeid på egenhånd. Nå blir jeg ofte sliten av en dag på skolen/jobb, og orker ikke så mye annet enn å slappe av på kveldstid. Anonymkode: 9f8ff...24b 1
altflyter Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Savner overhodet ikke vgs. Var en av de beste dagene i livet mitt da jeg fikk vitnemålet. Slippe å forholde seg til drama og umodenhet... Heldigvis var folk i det minste litt mer voksen i hodet på høyere utdanning. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 Savner ikke videregående i det hele tatt. Det er nok fordi jeg gikk i en klasse med svært dårlig miljø og følte meg utestengt. Synes studietiden var helt herlig, traff mange likesinnede, opplevde en helt ny by og sånn. Anonymkode: 5edba...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 Savner ikke vgs. Det var helt greit, men godt å være ferdig. Det var mye bedre å studere. Anonymkode: 1c57f...385 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 Syntes det var helt fantastisk å bli ferdig på VGS og få vitnemålet i hånda. Husker enda det øyeblikket. Savner venninnesamtalene, alle fritimene på biblioteket og russetida da... Det sosiale.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 Har aldri gått vgs så det vet jeg ikke. Er snart 40. Anonymkode: 5ca84...d8e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #8 Skrevet 22. februar 2019 Jeg syns det var trist å slutte. Savner skolen kjempemasse, alt vi gjorde, folkene der, hormonene, puberteten, ja det å være yngre. Anonymkode: 09bbe...2f0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #9 Skrevet 22. februar 2019 Vemodig var det. Og *spoiler alert* det blir ikke bedre med alderen. Prime time varer frem til ca midten av 20 årene. Deretter går det bare nedover 😒 Anonymkode: 30315...80b 2
Knirke Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 Savner ingen ting ved VGS. Men det hender jeg savner å være student😛. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vemodig var det. Og *spoiler alert* det blir ikke bedre med alderen. Prime time varer frem til ca midten av 20 årene. Deretter går det bare nedover 😒 Anonymkode: 30315...80b Spoiler alert! Det blir bedre, eller det blir dårligere med alderen - alt etter person, prioriteringer, fokus og driv. Jeg minnes vgs som en fin, men vanskelig tid. Huff, all den usikkerheten jeg strevde meg, helt uten grunn. I dag 20 år senere er det så deilig å være i mine sko, trygg i meg selv, sikker på mine evner og kvaliteter og med en langt større visdom om verden. Anonymkode: 11581...dea 1
Nuttery Skrevet 23. februar 2019 #12 Skrevet 23. februar 2019 Savner ikke VGS i det hele tatt. Føler heller at ting har blitt bedre med tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #13 Skrevet 23. februar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spoiler alert! Det blir bedre, eller det blir dårligere med alderen - alt etter person, prioriteringer, fokus og driv. Jeg minnes vgs som en fin, men vanskelig tid. Huff, all den usikkerheten jeg strevde meg, helt uten grunn. I dag 20 år senere er det så deilig å være i mine sko, trygg i meg selv, sikker på mine evner og kvaliteter og med en langt større visdom om verden. Anonymkode: 11581...dea Enig i dette! Det hender jeg lengter litt tilbake til studietiden, hvor jeg på tross av et beinhardt studium møtte færre krav enn jeg gjør nå, med full jobb og tre barn +++. Men også da var jeg så usikker på meg selv, selv om det var verre på vgs. Anonymkode: 1c57f...385
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #14 Skrevet 23. februar 2019 Jeg savner ikke videregående sånn sosialt sett, men jeg savner det kanskje litt faglig. Jeg elsker å lære og tilegne meg ny kunnskap. Det å være på skolen var ett fristed for meg. Jeg hadde venner, men ikke skikkelig gode venner som jeg klikket 100% med, så det ble mer overfladisk. Anonymkode: 4c574...c7b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #15 Skrevet 23. februar 2019 Savner ikke vgs. For å vær reelt ærlig husker jeg rett og slett ikke så mye fra den tiden, da den var temmelig lite begivenhetsrik for min del. Bare masse barnslig drama. Traff igjen et par venninner fra vgs på høsten da jeg hadde begynt å studere. De begynte å snakke om hvor «teit» en gutt var pga. skoene han brukte (!) og jeg fant ut at jeg var helt ferdig med slike umodne venner, sa jeg måtte gå og har ikke truffet de siden. Studietiden var fin, med mye fritid da jeg tok et par utdanninger uten obligatorisk oppmøte. Og dessuten har man jo under mange studieløp ikke forelesning hele dagen hver dag, så man står fritt til å disponere tiden sin på en helt annen måte enn under vgs. Etter å ha jobbet fulltid på sommeren og i andre ferier fant jeg også ut at å studere var langt bedre enn å ende opp i et kjedelig (og dårlig betalt) serviceyrke. Anonymkode: c9c7f...8b1 1
Gjest Voiceless Skrevet 23. februar 2019 #16 Skrevet 23. februar 2019 Jeg nerdet meg gjennom videregående og telte ned til siste eksamen, men jeg har tatt meg selv i å savne det flere ganger. Jeg hadde noen gode venner gjennom de tre årene som jeg fortsatt har kontakt med og en tett relasjon til lærerne. De faglige kravene som ble stilt var også mye mer håndfast enn hva de er nå. Samtidig er det mange flere positive sider ved å studere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå