AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Vedkommende har en bachelor i pedagogikk og master i spesialpedagogikk. Ønsker å ta et årsstudium i et fag, for eksempel kroppsøving eller annet fag. Får vedkommende da undervisningskompetanse ettersom h*n har utdanning i pedagogikk/spesped? Anonymkode: f2ac8...90f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Nei, du må ha PPU. Helt merkelig opplegg, men sånn er det. Anonymkode: c907b...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, du må ha PPU. Helt merkelig opplegg, men sånn er det. Anonymkode: c907b...2b5 Det er vel ikke merkelig? PPU lærer deg hvordan du lærer bort i praksis. Det er noe annet enn det teoretiske faget pedagogikk. Anonymkode: ce238...e04 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Får vedkommende da undervisningskompetanse ettersom h*n har utdanning i pedagogikk/spesped? Nei, må som nevnt ha PPU. Man må i tillegg ha to undervisningsfag for å komme inn på PPU, så vedkommende må ta et fag til i tillegg til kroppsøving. Det bør være et «tungt» fag (matte, norsk, engelsk). Det enkleste ville nok vært å søke andre jobber, spesialpedagog, miljøterapeut eller i ppt for eksempel. Anonymkode: 62e6d...634
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 Så hvis vedkommende tar for eksempel 60 stp i både norsk og kroppsøving, så har h*n fortsatt ikke undervisningskompetanse selv om h*n har både pedagogikk og spesialpedagogikk i bunn? Anonymkode: f2ac8...90f
drikkerbrushverdag Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så hvis vedkommende tar for eksempel 60 stp i både norsk og kroppsøving, så har h*n fortsatt ikke undervisningskompetanse selv om h*n har både pedagogikk og spesialpedagogikk i bunn? Anonymkode: f2ac8...90f Teoretisk pedagogikk og praktisk pedagogikk er ikke det samme.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er vel ikke merkelig? PPU lærer deg hvordan du lærer bort i praksis. Det er noe annet enn det teoretiske faget pedagogikk. Anonymkode: ce238...e04 Joa, man får praksisperioder med ppu. Har selv hatt praksis i lærerutdanningen, men lærte egentlig lite før jeg kom ut i jobb. Har man erfaring fra undervisning, så burde det telle mener jeg da. Men nå må man ha både master og praksis via høgskole/uni! Glad jeg slapp det. Anonymkode: c907b...2b5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 Jeg tar PPU ved UiB i år. Var flere som kom inn som kun hadde 1 undervisningsfag. Anonymkode: b3f90...1ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå