Eliza Doalot Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Etter en diskusjon om eventuell nødvendighet av kleskode i invitasjon ble jeg nysgjerrig på hva folk gjør. Derfor: Du inviteres til hagebryllup (på Østlandet) midt på sommeren. Kleskode er ikke spesifisert. Hva har du på deg? Og hva tror du mannen/samboeren/kjæresten din har på seg?
Daria Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Hagebryllup kan jo være så mangt - snakker vi nærmeste familie hjemme i egen hage eller 100 gjester i prakthage leid for anledningen? Grillfest, tapas og mingling eller full middag? Kort sagt, jeg er tilhenger av kleskode. Alltid. Uten noen annen info ville jeg nok stilt i en pen sommerkjole - pyntet, men ikke stivpyntet. Lys sommerdress på mannen hvis det var opp til meg.
Eliza Doalot Skrevet 22. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2019 4 minutter siden, Daria skrev: Hagebryllup kan jo være så mangt - snakker vi nærmeste familie hjemme i egen hage eller 100 gjester i prakthage leid for anledningen? Grillfest, tapas og mingling eller full middag? Kort sagt, jeg er tilhenger av kleskode. Alltid. Uten noen annen info ville jeg nok stilt i en pen sommerkjole - pyntet, men ikke stivpyntet. Lys sommerdress på mannen hvis det var opp til meg. Takk for svar! Fornuftig med litt utdyping her, ja. Ca 50 gjester, flere enn nærmeste familie. Det skal være "skikkelig" bryllup, og alle gjestene vet at mat og drikke ikke er noen spøk hos oss Med andre ord ikke noen tørre sommerkoteletter på gassgrillen her. Hagen er privat, og kan nok neppe kalles en prakthage, men det legges en del i å fa den bryllupsklar.
Daria Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 Og med den tilleggsinformasjonen ville jeg nok gått opp et hakk på pyntetskalaen, og tatt på mannen et slips... 1
Ramona Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 Denne: https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/goddiva/maxikjoler/floral-sleeve-maxi-dress-duck-egg?intProductItemId=3186513&tm=58&gclid=Cj0KCQiA2L7jBRCBARIsAPeAsaOFZm-8MTWptqxGxELs9bwIgctHHvIGLfKw5KeelCo6DFAs2DgxDMUaAqyuEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 Ville hatt en lang, pen sommerkjole og mannen ville tatt på seg den mørkeblå dressen sin. Anonymkode: c7ea1...2e0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 Så ønsker dere en annen kleskode enn bare «pent», bør det spesifiseres Anonymkode: c7ea1...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå