AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Hodebunnen min er tørr, kløende og flasser. Er tørr i huden over hele kroppen, men er vanskelig å smøre krem i hodebunnen. Har forsøkt å google litt, men finner mest om seboré og «fet» flass. Noen som har tips om god behandling til tørr hodebunn? Ser apoteket har noe fra cosmica, noen som har prøvd det? Anonymkode: 6793d...819
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 God sjampo mot tørt hår kan hjelpe noe, jeg et godt fornøyd med grønn Oribe. Neccin sjampo kan også hjelpe, en må nesten bare prøve seg litt frem Anonymkode: 9ba6c...248
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hodebunnen min er tørr, kløende og flasser. Er tørr i huden over hele kroppen, men er vanskelig å smøre krem i hodebunnen. Har forsøkt å google litt, men finner mest om seboré og «fet» flass. Noen som har tips om god behandling til tørr hodebunn? Ser apoteket har noe fra cosmica, noen som har prøvd det? Anonymkode: 6793d...819 Kan anbefale shampoen og balsamen mot tørr hodebunn i fra Cosmica på apoteket. Jeg er veldig fornøyd med den Anonymkode: c041b...9e0
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 På 22.2.2019 den 14.23, AnonymBruker skrev: Hodebunnen min er tørr, kløende og flasser. Er tørr i huden over hele kroppen, men er vanskelig å smøre krem i hodebunnen. Har forsøkt å google litt, men finner mest om seboré og «fet» flass. Noen som har tips om god behandling til tørr hodebunn? Ser apoteket har noe fra cosmica, noen som har prøvd det? Anonymkode: 6793d...819 Ja jeg har den fra cosmica, smører den utover i hodebunnen og det beroliger veldig! Jeg klødde mye pga tørrhet Anonymkode: 3b498...deb
Thjelp Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 (endret) Har samme problemet! Men jeg bruker naturlig sjampoo( nå er seanik fra Lush), skyller hodebunnen i lunken/kaldt vann når jeg ferdig i dusjen, og bruker Cosmica Dry Scalp Treatment ( tror den heter det) Vis ikke så funker Fungoral utmerket, du får den reseptfritt på apoteket og er veldig effektiv. Endret 25. februar 2019 av Thjelp
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 Jeg merka en god del bedring når jeg bytta til Body Shop sin ingefær-sjampo. Men fortsatte å klø litt, så bytta til en annen sjampo helt uten parfyme. Björn Axen Organic. Dette er første vinteren på sikkert 10 år hvor jeg ikke klør meg til blods. Anonymkode: 18b99...409
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 Takk for svar😊 Har nå kjøpt Cosmica shampoo, balsam og det «vannet» til hodebunnen. Den væsken svir litt med det samme jeg tar den i🤔 Prøver å vaske håret så sjeldent som mulig, og bruker ikke noenting i håret annet enn olje i tuppene (har langt hår). Fungoral skulle jeg ikke bruke, sa hun på apoteket. Den var ikke for flass pga tørr hodebunn, men flass forårsaket av en sopp. Da blir flassen «større», liksom flakete og ofte i sammenheng med fet hodebunn. Min flass er bittesmå «sukkerkorn» dryss. Lekkert...🙄😒 Hele meg er tørr pga. medisiner: hår, hodebunn, hud, negler, munn, slimhinner...🙄 Til å bli sprø av! I tillegg røyter jeg som en katt! Vet ikke om det kan ha sammenheng med kløinga? Eller om en sånn «uttørking» fører til håravfall? Anonymkode: 6793d...819
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg merka en god del bedring når jeg bytta til Body Shop sin ingefær-sjampo. Men fortsatte å klø litt, så bytta til en annen sjampo helt uten parfyme. Björn Axen Organic. Dette er første vinteren på sikkert 10 år hvor jeg ikke klør meg til blods. Anonymkode: 18b99...409 Jeg og har god erfaring med ingefær-sjampoen. Hårbunnen min er friskmeldt når jeg bruker den. Anonymkode: 04a33...460
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2019 #10 Skrevet 15. mars 2019 På 26.2.2019 den 9.55, AnonymBruker skrev: Takk for svar😊 Har nå kjøpt Cosmica shampoo, balsam og det «vannet» til hodebunnen. Den væsken svir litt med det samme jeg tar den i🤔 Prøver å vaske håret så sjeldent som mulig, og bruker ikke noenting i håret annet enn olje i tuppene (har langt hår). Fungoral skulle jeg ikke bruke, sa hun på apoteket. Den var ikke for flass pga tørr hodebunn, men flass forårsaket av en sopp. Da blir flassen «større», liksom flakete og ofte i sammenheng med fet hodebunn. Min flass er bittesmå «sukkerkorn» dryss. Lekkert...🙄😒 Hele meg er tørr pga. medisiner: hår, hodebunn, hud, negler, munn, slimhinner...🙄 Til å bli sprø av! I tillegg røyter jeg som en katt! Vet ikke om det kan ha sammenheng med kløinga? Eller om en sånn «uttørking» fører til håravfall? Anonymkode: 6793d...819 Får du i deg nok sunt fett i kosten? Og sink og B-vit? Sink hjelper også slimhinnene Anonymkode: d70bf...673
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå