AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Er 3 mnd siden fødsel nå. Har trent en del på barseltrening, men av ulike grunner fortsetter jeg ikke. Magen har forsåvidt trukket seg tilbake, tror det er tilnærmet slik den var før fødsel. Men hadde litt "mammamage" før fødsel også, selv om jeg ikke har vært gravid før. Type litt "bul" nederst. Fysio har kjent på magemusklene og de er ikke delt. Endret kostholdet mitt før graviditeten og har holdt på det under og etter graviditeten, er gått ned til samme vekt som før gravid og til og med litt til. Ønsker dermed råd for hvilke øvelser jeg kan gjøre for magen, gjerne som dere andre har gjort før og vet funker! Vet selvsagt at det kommer til å ta tid og ikke er gjort med noen få øvelser 😅 Går flere trilleturer i uken, hvor de fleste får pulsen til å gå godt opp kondisjonsmessig... Så er det noen som har øvelser å anbefale? Legg gjerne ved link hvis du har gjort øvelser som ligger et eller annet sted på nettet :) Anonymkode: 8e9e7...cfa
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Hvorfor spør du ikke fysioterapeuten? Anonymkode: a0242...4a5
Million Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Å skyve barnevognen fullastet med baby øverst og varer nederst foran seg oppover bakker er god trening for magen
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 Er denne «bulen» ekstra fett, eller slappe muskler? Sa fysioterapauten at det var ok for deg å trene mage igjen? Hvis så er det jo bare å kombinere magetrening med kosthold og kardio. Anonymkode: 69e27...b50
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 Bulen under navelen er normalt uavhengig om man har fått barn eller ikke, såvidt jeg har lært og erfart går den ikke an å trene bort, den må slankes bort, og det er det siste stedet fett forsvinner på kroppen så da må man slanke vekk pupper, rumpe og lår først og ender opp som en tynn strek. Chose your struggles. Anonymkode: 87da6...c25 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bulen under navelen er normalt uavhengig om man har fått barn eller ikke, såvidt jeg har lært og erfart går den ikke an å trene bort, den må slankes bort, og det er det siste stedet fett forsvinner på kroppen så da må man slanke vekk pupper, rumpe og lår først og ender opp som en tynn strek. Chose your struggles. Anonymkode: 87da6...c25 Men det spørs jo om bulen kommer av fett etter slappe muskler som har vært utvidet. Jeg ble kvitt «bulen» med magetrening, kosthold og kardio. Har flat mage nå 1,5 år etter fødsel. Hvor fett forsvinner sist er veldig individuelt, jeg tror jeg har alt mitt i ansiktet🤣 Anonymkode: 69e27...b50 1
Gjest BearMama Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 Fettprosenten må ned og så er det lurt å trene kjernemuskulaturen som planken etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå