Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er enslig,  har husleie på 9000kr. Så da har de kanskje trekt norn tusenlapper for mye denne måneden da

Synes det er rart at arbeidsgiver ikke gitt beskjed,  trudde jeg sku få skriftlig beskjed.  Så blev veldig overrasket.

Anonymkode: 65d60...2c0

Skrevet
6 minutter siden, FrkSvår skrev:

Er det hos Namsmannen du har trekk?

Ta kontakt med dem og si at du ønsker å endre trekket ditt i henhold til livsoppholdssatser. Er du gift og ektefelle har grei inntakt kan 14.000 være reellt da dere ses på som en helhet på husleie/lån og slike ting. 

Har en jobb hvor jeg ofte er i kontakt med namsmann sammen med mennesker jeg jobber med og 9000-15.000 er ikke uvanlige trekk på "normallønn", avhengig av da som sagt hva den andre i et forhold tjener. 

Men, om det ER feil, så skal det endres, du har lovmessig krav på en viss sum til forsørgelse av deg selv, altså det som kalles Livsopphold. 

På lønnslippen står det navn på et inkassoselskap, ikke namsmann. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inkassoselskapene krever ikke inn direkte, det går via namsmannen, mens det kan defineres hvem det går til slik som i ditt tilfelle. Har du hatt en annen folkeregistrert adresse nylig siden du ikke har fått brev fra dem? 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enslig,  har husleie på 9000kr. Så da har de kanskje trekt norn tusenlapper for mye denne måneden da

Synes det er rart at arbeidsgiver ikke gitt beskjed,  trudde jeg sku få skriftlig beskjed.  Så blev veldig overrasket.

De har trekt mye for mye hos deg, du skal ha så du klarer husleie og til livsopphold. Har du så du klarer deg ut måneden? Hvis ikke anbefaler jeg deg å søke nødhjelp hos NAV sosial slik at du har til mat iallefall. Man skal alltid ha en viss sum, den det var linket til i et tidligere innlegg, det er ikke til å leve fett på, men mat skal man ha. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inkassoselskapet har fått utlegget gjennom namsmannen men selve trekket går til de du skylder penger.

Om du ikke har fått noen som helst korrespondanse med Namsmannen ville jeg om jeg var det ringt med en gang jeg ble kjent med trekket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...