Gå til innhold

Skal jeg få varene til salgspris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle handle noen møbler på en møbelbutikk. Det viste seg at varen måtte bestilles på nett da de ikke hadde den i butikken. Har nå fått beskjed om at varene kan hentes og da skal de også betales. I mellomtiden så har akkurat disse varene kommet på salg. Bør jeg da få de til salgspris ved betaling?

Anonymkode: 6b408...cf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet er avtalen allerede inngått, men bestilte dere dem på nett selv? I så fall har dere sannsynligvis angrefrist som dere kan bruke hvis ikke de vil selge dem til salgspris.

Anonymkode: bb549...2b6

Skrevet

Nei de gjorde bestillingen for oss i butikken. Vi visste ikke at de var en del av nettsortimentet deres (men hadde funnet ut av det om vi hadde vært litt mer våkne da vi fant dem på nettsiden deres).

Skrevet

Noen butikker har prisgaranti, f eks Bohus. Undersøk dette. Uansett syns jeg det er god kundeservice å gi kunden den beste prisen.

Anonymkode: 8089b...4a8

Skrevet

Desverre har dere kjøpt varen før den kom på salg. 

Anonymkode: d2031...faa

• Liker 2
Skrevet

Du har jo ikke krav på det, men om butikken har åpent kjøp eller bytterett så ordner det seg likevel. Spør om du kan få dem til salgsprisen, og om svaret er nei, så kjøper du dem før du leverer tilbake - og så kjøper på nytt på salg. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle handle noen møbler på en møbelbutikk. Det viste seg at varen måtte bestilles på nett da de ikke hadde den i butikken. Har nå fått beskjed om at varene kan hentes og da skal de også betales. I mellomtiden så har akkurat disse varene kommet på salg. Bør jeg da få de til salgspris ved betaling?

Prisen på bestillingstidspunktet gjelder. Du har vel både betalt 10 % eller mer i forskudd og signert skriftlig avtale? Eller gjort avtalen på telefon? 

Er du meget heldig kan du oppnå tilbudsprisen, men da er butikken snillere enn den trenger å være. 

Anonymkode: 84286...dd9

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen butikker har prisgaranti, f eks Bohus. Undersøk dette. Uansett syns jeg det er god kundeservice å gi kunden den beste prisen.

Anonymkode: 8089b...4a8

Hva er prisgaranti? 😊 Det er hos Bohus vi har bestilt varene.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prisen på bestillingstidspunktet gjelder. Du har vel både betalt 10 % eller mer i forskudd og signert skriftlig avtale? Eller gjort avtalen på telefon? 

Er du meget heldig kan du oppnå tilbudsprisen, men da er butikken snillere enn den trenger å være. 

Anonymkode: 84286...dd9

Har ikke betalt noe på forskudd. Alt skal betales ved henting.

Skrevet

Leser nå på nettsidene deres at de har kampanjegaranti. Om varen er bestilt og den kommer på salg før det har gått 30 dager og før man har fått hentemelding så skal man få det til kampanjepris 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...