Gå til innhold

Hvor mye jobbe når jeg er sykemeldt 75%

Anbefalte innlegg

Jeg jobber 100 % daglig . Er nå sykemeldt i 75% i tre uker. Jeg skjønner ikke helt regnestykket med hvor mange timer jeg skal jobbe. Blir nok jobb tre ganger i uka men hvor mange timer da. ?  Moen her som er måtte geni.

Anonymkode: fe970...5ad

Fortsetter under...

Det kommer jo an på. Sykemelding betyr ikke (nødvendigvis) at du kun skal være på jobben i 25%. Du kan gjerne være på jobben hver dag fra 8-16, men at arbeidet du utfører kun utgjør 25% av det som ville vært vanlig. 

Du er fritatt fra 25% av av arbeidsoppgavene dine, ikke fra timer og minutt. Noen velger å gi kortere arbeidstid, mens andre velger å gi flere pauser eller la den gradert sykemeldte jobbe i lavere tempo. 

Dette må du og din arbeidsgiver avtale. 

Anonymkode: 4ae47...f37

9 minutter siden, Factum Factaria skrev:

Det kommer jo an på. Sykemelding betyr ikke (nødvendigvis) at du kun skal være på jobben i 25%. Du kan gjerne være på jobben hver dag fra 8-16, men at arbeidet du utfører kun utgjør 25% av det som ville vært vanlig. 

Men her er det timer vi snakker om. Pga vikar bruk osv. 

Anonymkode: fe970...5ad

Annonse

Vanligvis så er det slik: Hvis du har vanlig 37,5-timers uke, så skal du jobbe totalt 37,5 * 0,25 = 9,4 timer i uka. Så er det opp til deg og arbeidsgiver og finne ut over hvor mange dager du skal jobbe. Matpauser er normalt sett ikke en del av timene du jobber og kommer i tillegg (unntaket er hvis du har betalt lunsj og du ender opp med å jobbe dager på mer enn 5,5 timer som er regelen for at du skal ha krav på en halvtimes lunsjpause). 

Anonymkode: c3333...fc2

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det 35.5 timer eller 37 du har som arbeidsuke? 

Du ganger antall timer med 0.25 så får du antall timer du skal jobbe. Feks 35.5×0.25= 8.8

Anonymkode: 11dae...dd0

Mulig et dumt spm, men hvorfor gange med 0.25? :)

Anonymkode: f46bd...e7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...