AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Sønnen min har bursdag, og I dag tidlig fikk jeg en meld fra svigermor. Hun lurer på om hun kan komme en tur etter jobb. Det har jeg ikke lyst til i det hele tatt. Vil at vi fem skal kose oss hjemme, uten noen andre i ettermiddag/kveld. Hva kan jeg skrive til henne, for at hun ikke skal bli fornærmet? Det blir hun nok uansett, men jeg synes det er vanskelig å formulere meg. Kan jo ikke ta en hvit en å skrive at vi skal ut p spise f.eks. Det vil jo bli avslørt, siden hun sikkert vil spørre om det når de møtes. Vi skal ha bursdagsfeiring i morgen.. Anonymkode: 77768...ce1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Skal hun komme på feiringen i morgen? Hva synes din bedre halvdel? Dere kan svare at dere er slitne etter jobb, og derfor ønsker kun å ha besøk i morgen. Dilemmaet da, er at hun kan finne på å si at hun kan stille som barnepasser for denne kvelden, at hun trenger seg på uansett. Jeg forstår problematikken din godt, men snakk med mannen din først. Antar det er kjemien mellom deg og svigermor som er greia her? Anonymkode: cba88...f65
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Må hun bli så lenge da? Kan hun ikke bare stikke innom og gratulere barnebarnet med dagen, ta en kaffekopp, få litt fredagsfølelse før hun reiser hjem til seg selv og mannen? Anonymkode: 29e32...7ae 11
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 Hun kommer på feiringen i morgen. Stille som barnevakt denne kvelden? Skjønte ikke helt sammenhengen der.. Vi har ikke den beste kjemien, men jeg ønsker ikke besøk av noen andre denne kvelden heller. hvis hun først kommer, så er det ikke så lett å bli kvitt henne.. Mannen er likegyldig. Anonymkode: 77768...ce1 1
Jadzia Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 Jeg tror jeg hadde skrevet noe som at vi tenkte vi skulle ha en rolig kveld med bare oss i kveld, men vi sees jo i morgen? 11
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kommer på feiringen i morgen. Stille som barnevakt denne kvelden? Skjønte ikke helt sammenhengen der.. Vi har ikke den beste kjemien, men jeg ønsker ikke besøk av noen andre denne kvelden heller. hvis hun først kommer, så er det ikke så lett å bli kvitt henne.. Mannen er likegyldig. Anonymkode: 77768...ce1 Å ja, du tenkte når jeg skrev «ut å spise» da tenkt jeg på hele familien etter jobb 🙂 TS Anonymkode: 77768...ce1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 Jeg er sånn som sier det rett ut. Vi vil feire alene i dag også gleder vi oss til besøk i morgen! Om mennesker ikke klarer å respektere det så får de bare surmule. Jeg bryr meg ikke. Anonymkode: 1ad4c...882 16
Hedy Lamarr Skrevet 22. februar 2019 #8 Skrevet 22. februar 2019 "Vi har planlagt kosekveld for bare oss fem i dag, men vi gleder oss til å se deg på feiringen i morgen." 21
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #9 Skrevet 22. februar 2019 Jeg skjønner deg veldig godt. Liker ikke besøk etter jobb jeg heller, hvertfall ikke på en fredag. Hun har i det minste folkeskikk nok til å spørre først og ikke bare komme uanmeldt, så da er det jo bare å si at det ikke passer idag. Trenger ikke gå rundt grøten, bare si det som det er. Anonymkode: faac0...f6d 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #10 Skrevet 22. februar 2019 Enten «det passer dessverre dårlig i dag, men velkommen på feiring i morgen» eller, som jeg ville svart: «ja, kjempekoselig, bare kom!» Anonymkode: bcb5c...dd1 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #11 Skrevet 22. februar 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min har bursdag, og I dag tidlig fikk jeg en meld fra svigermor. Hun lurer på om hun kan komme en tur etter jobb. Det har jeg ikke lyst til i det hele tatt. Vil at vi fem skal kose oss hjemme, uten noen andre i ettermiddag/kveld. Hva kan jeg skrive til henne, for at hun ikke skal bli fornærmet? Det blir hun nok uansett, men jeg synes det er vanskelig å formulere meg. Kan jo ikke ta en hvit en å skrive at vi skal ut p spise f.eks. Det vil jo bli avslørt, siden hun sikkert vil spørre om det når de møtes. Vi skal ha bursdagsfeiring i morgen.. Anonymkode: 77768...ce1 Arg, jeg skjønner ikke hvorfor alle har fått så jæ.... aversjon mot å være sammen med familie.. jeg synes synd på oss alle i dette landet som ikke greier å ha normale forhold til familie lenger. Blitt kaldt, egoistisk og selvsentrert. Hva du skal svare? Svar at du ikke liker henne og at dere bare skal være den viktigste kjernen i dag. Det er jo det du mener. Og at mannen er likegyldig er nok for det det er hans mor, men du har en større makt over han slik at han ikke orker krangelen eller sytingen din i dag også.. Anonymkode: 27fb7...a90 13
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #12 Skrevet 22. februar 2019 Kan hun ikke bare stikke innom en tur? Gud hjelpe, håper ikke mine svigerdøtre/sønner blir slik når de får barn. Anonymkode: 12de1...4f6 13
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #13 Skrevet 22. februar 2019 Skjønner heller ikke hva som er problemet med at hun kommer. Det er jo oppskriften på dårlig stemning! Kanskje sønnen din hadde syntes det var hyggelig med oppmerksomhet selv om du ikke synes det.. om hun pleier å bli lenge så kan du jo si at kl 8 skal dere noe. Men personlig synes jeg at man kan ofre seg litt. Anonymkode: 30897...308 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #14 Skrevet 22. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arg, jeg skjønner ikke hvorfor alle har fått så jæ.... aversjon mot å være sammen med familie.. jeg synes synd på oss alle i dette landet som ikke greier å ha normale forhold til familie lenger. Blitt kaldt, egoistisk og selvsentrert. Hva du skal svare? Svar at du ikke liker henne og at dere bare skal være den viktigste kjernen i dag. Det er jo det du mener. Og at mannen er likegyldig er nok for det det er hans mor, men du har en større makt over han slik at han ikke orker krangelen eller sytingen din i dag også.. Anonymkode: 27fb7...a90 Jeg har ikke arvesjon mot å være sammen med familie. Jeg skal være sammen med familien min i dag! Vi er like mye med min manns familie, som min. Jeg fryser ikke de ut! Men i dag ønsker jeg å være bare oss fem. Stort bursdagsselskap i morgen med alle sammen. Er ikke det nok da? det siste du skriver, lar jeg ligge.. TS Anonymkode: 77768...ce1 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #15 Skrevet 22. februar 2019 Dagen før en feiring hadde ikke jeg ønsket besøk av mor eller svigermor heller. Søsteren min ellers mannens bror, gjerne. Men mødrene våre er litt av generasjon "setter du på litt kaffe, og vi kan jo ta frem litt kjeks", og når alle kanskje er slitne, flere skal bade eller dusje pga festlig lag dagen etter og de voksen prøver å forberede familiefest, ofte står jeg og baker og pynter kaker kvelden før og har ikke tid, ork eller lyst til å sitte i sofaen og slarve eller være vertinne. Skriv det som det er. At dere er litt slitne, har endel å gjøre til i morgen, men at du gleder deg til å sees i morgen. Anonymkode: 4416f...8b0 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #16 Skrevet 22. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner heller ikke hva som er problemet med at hun kommer. Det er jo oppskriften på dårlig stemning! Kanskje sønnen din hadde syntes det var hyggelig med oppmerksomhet selv om du ikke synes det.. om hun pleier å bli lenge så kan du jo si at kl 8 skal dere noe. Men personlig synes jeg at man kan ofre seg litt. Anonymkode: 30897...308 Kl 8 ligger barna å sover.. det er ikke mange timene etter jobb. Sønnen min får en stor fest med hele familien i morgen, og barnebursdag på søndag. Er ikke noe synd på han 🙂 TS Anonymkode: 77768...ce1 10
Gjest mimoe Skrevet 22. februar 2019 #17 Skrevet 22. februar 2019 Spør bursdagsgutten hva han vil, er tross alt hans dag🙂
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #18 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, mimoe skrev: Spør bursdagsgutten hva han vil, er tross alt hans dag🙂 Helt uenig. Bursdagsgutten får fest de to påfølgende dagene, det må være måte på hvor mye som skal være opp til barna. Jeg er konfliktsky selv og vet ikke hva jeg ville sagt, men synes det er gode forslag her med at du kan si at dere er litt slitne etter en lang uke og har ting og forberede til i morgen, så dere vil helst vente til i morgen med å få besøk. Anonymkode: 94e95...ee8 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #19 Skrevet 22. februar 2019 Hva slags super egoister er det folk har blitt, bu hu alt blir ikke akkurat som jeg så for meg....... jeg vil hjem i dag og ha fredags taco med ungene og sløve bort resten av kvelden med samboer i sofan foran TV. Jeg vet allerede at mest sannsynlig ringer vår felles ungkarsvenn og er på vei til oss uten avtale, så får jeg lage noe kveldskos til oss da og ta det som det er, avviser ingen når jeg er hjemme fordi det hadde vært enklere for meg.....og svigermor på barnebarnets bursdag? Vær heller glad du har friske raske besteforeldre til ungene du, ikke svigermor som lager dårlig stemning her..... Anonymkode: b0bfc...338 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #20 Skrevet 22. februar 2019 Ahhh.. så kjekt å lese om "problemene" som dere kvinner har Helt utrolog hva dere gjør en sak ut av... Hva er problemet med at svigermor kommer en tur innom? Hun gjør det helt sikkert fordi hun er glad i dere og vil treffe dere. Se på det fra en annen synsvinkel. La oss si at du blir svigermor om 30 år eller noe slikt.. Ville du likt at din svigerinne oppførte seg slik mot deg? Anonymkode: b6708...0cc 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå