Gå til innhold

Normal mengde forsikringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor med et barn. Eier liten leilighet og en gammel bil. Lurer på hva som er normalt å ha av forsikringer. Og prisen på dette.  Har litt knapp økonomi. 

Anonymkode: e50c3...e71

Skrevet

Innboforsikring synes jeg nesten man må ha. Det er ikke så dyrt. 1000 - 2000 i året. Så bør du tegne deg en uføreforsikring. Her varierer prisen voldsomt. Deretter bør du også forsikre barnet ditt mot uførhet. Jeg vet ikke hva det koster for jeg har ikke barn. Og bilen må ha forsikring, men det har du sikkert. Kanskje du bør ha ei reiseforsikring også?

Samler du alle forsikringene i samme bank kan du be om rabatt. Etter ett år legger du alle ut på anbud for enda mer rabatt.

Skrevet

Normalen for oss er innbo, reise, bil og telefon forsikring (1000) lapp i mnd. Gjelder de telefonene vi har pluss to til. Så slipper vi å tegne noe nytt hos Elkjøp osv... 

vi betaler 1600kr i mnd på dette. 

Skal tegne noen nye nå neste mnd med livsforsikring. 

Anonymkode: d0511...0be

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Normalen for oss er innbo, reise, bil og telefon forsikring (1000) lapp i mnd. Gjelder de telefonene vi har pluss to til. Så slipper vi å tegne noe nytt hos Elkjøp osv... 

vi betaler 1600kr i mnd på dette. 

Skal tegne noen nye nå neste mnd med livsforsikring. 

1000 lapp i året skulle det stå.

Skrevet

Vi har innboforsikring, delkasko på bilen (da er veihjelp inkludert) og hytteforsikring.

Har reiseforsikring når vi skal reise bort, men ikke en som gjelder hele året.

Vi har ikke uføreforsikring eller forsikret barnet, men sparer til barnet. Dersom du har en del lån, kan det være lurt med uføreforsikring. Er du fagorganisert, f.eks. i et LO-forbund? Sjekk om du kan få en rimelig gruppelivsforsikring. Det hadde jeg da jeg hadde tilgang til LO favør. Man får ofte tilbud på forsikringer generelt gjennom fagforeninga.

Anonymkode: d4fea...41d

Skrevet

Innbo er ett must, og selvfølgelig forsikring på bil. 
Ulykkeforsikring og livsforsikring på deg, og barneforsikring er også smart. 

Prisene varierer veldig. Sjekk ut om du har noen medlemskap som gir rabatter på forsikring, sånt som fagforening, boligbyggelag, eller lignende. Sjekk også hvilke forsikringer du eventuelt har via jobb. 

Anonymkode: e1011...c3b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...