Uglems Skrevet 22. februar 2019 #21 Skrevet 22. februar 2019 (endret) 10 timer siden, 282_NaughtySpark skrev: Spar meg for misjoneringen din. På den måten tror jeg vi alle kunne gått overens, hvis ikke man på død og liv skulle prakke livssynet sitt på alle andre som ikke har bedt om det. Det å prakke livssynet på andre er så relativt. Noen mener bare jeg viser meg ute at de får religion dytta ned i halsen. Andre mener det er når man snakker om religionen når de blir spurt, ogsp finnes det de som mener det når man snakker om det uten at andre ber om det. Hvor står du? Endret 22. februar 2019 av Uglems Trykka på lagre for tidlig.. tlf sin feil
Uglems Skrevet 22. februar 2019 #22 Skrevet 22. februar 2019 Tenker alt er relativt. Noen får mark i seg bare de ser en religiøs person (nonne/prest/synlig muslim), også skal de religiøse tåle å bli konfrontert bare de skal ut å handle liksom... hvem er dømmende her liksom:(
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #23 Skrevet 22. februar 2019 Folk må gjerne tro for min del, men å misjonere er langt i fra greit. Jeg hadde heller ikke satt pris på å få en slik kommentar som ts skrev, om jeg var lei meg. Jeg tror ikke på noen gud eller høyere makter og derfor blir en slik ting å si bare helt teit. Hva med å holde religionen sin for seg selv og ev menigheten du er i? Det er totalt unødvendig å snakke om gud ol til mennesker du vet ikke er religiøse. Anonymkode: e4d5b...f78 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #24 Skrevet 22. februar 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Folk må gjerne tro på hva de vil. Og jeg respekterer de som tror. Men ikke prakk det på meg. Og utsagn som Gud skal gi deg noe bedre, blir jeg ganske provosert av. Jeg har hatt en grusom barndom, fra jeg var en baby. Oppvokst i den kristne tro, leste hele barnebibelen da jeg var 6 år, og jeg kunne be i timer til Gud, om at jeg skulle få komme meg bort. Slippe alt det grusomme jeg ble utsatt for. Men jeg slapp ikke unna. Og nå i voksen alder så er jeg så fysisk syk, så livet er ikke bra. Så Gud sluttet jeg å tro på for flere år siden. Og hva pokkers godt har han gitt meg? Anonymkode: 16b81...9eb Hei! Så trist å lese. Jeg har hatt en grusom oppvekst selv fra jeg var baby jeg også. Jeg slapp heller ikke unna. Mine foreldre kalte seg kristne og noen andre som var grusomme mot meg. Så tema om Gud har alltid vært vanskelig for meg. Gud så deg hele tiden og det knuste hans hjerte å se hva du måtte gjennomgå. I bibelen står det at Satan er gud på jorden. Bønn, faste og mennesker med Jesus i seg som har ekte kjærlighet fra Jesus kan hjelpe oss i denne verden. Satan er en profesjonell løgner og ødlegger. Satan hater alle mennesker og elsker alt ondt som skjer med oss, og jobber for at onde ting skal skje med oss og våres liv. Han hater oss fordi vi er så verdifulle for Gud. Gud sier at Satan har 0 verdi. Det står i bibelen. Gud har den største forståelsen. Han forstår at du ikke klarer å tro på grunn av dine opplevelser. Men han vil ha deg uansett hvor mye du fornekter han eller misliker han. Gud kan gi deg mye godt. Jeg skjønner det er vanskelig å tro når man står på et vanskelig sted i livet og når man har opplevd grusomme ting. Hvor bedre man blir kjent med Jesus hvor mer forstår vi. Hvor mer vil vi forstå hvordan Guds rike kan komme over våres liv. Hvordan Gud kan hjelpe til i alle situasjoner. Som i fader vår "La ditt rike komme" Søk Jesus. Han banker på og kommer aldri til å slutte å banke på hos deg for så mye elsker han deg. Viste du også at Jesus ber for deg hele tiden? Tenk det! Gud er kjærlighetens Gud. Anonymkode: d703c...83c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #25 Skrevet 22. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Så trist å lese. Jeg har hatt en grusom oppvekst selv fra jeg var baby jeg også. Jeg slapp heller ikke unna. Mine foreldre kalte seg kristne og noen andre som var grusomme mot meg. Så tema om Gud har alltid vært vanskelig for meg. Gud så deg hele tiden og det knuste hans hjerte å se hva du måtte gjennomgå. I bibelen står det at Satan er gud på jorden. Bønn, faste og mennesker med Jesus i seg som har ekte kjærlighet fra Jesus kan hjelpe oss i denne verden. Satan er en profesjonell løgner og ødlegger. Satan hater alle mennesker og elsker alt ondt som skjer med oss, og jobber for at onde ting skal skje med oss og våres liv. Han hater oss fordi vi er så verdifulle for Gud. Gud sier at Satan har 0 verdi. Det står i bibelen. Gud har den største forståelsen. Han forstår at du ikke klarer å tro på grunn av dine opplevelser. Men han vil ha deg uansett hvor mye du fornekter han eller misliker han. Gud kan gi deg mye godt. Jeg skjønner det er vanskelig å tro når man står på et vanskelig sted i livet og når man har opplevd grusomme ting. Hvor bedre man blir kjent med Jesus hvor mer forstår vi. Hvor mer vil vi forstå hvordan Guds rike kan komme over våres liv. Hvordan Gud kan hjelpe til i alle situasjoner. Som i fader vår "La ditt rike komme" Søk Jesus. Han banker på og kommer aldri til å slutte å banke på hos deg for så mye elsker han deg. Viste du også at Jesus ber for deg hele tiden? Tenk det! Gud er kjærlighetens Gud. Anonymkode: d703c...83c Hjelpes meg for noe svada. Så det er djevelen da, som har utsatt meg for alt dritt i livet, alt vondt jeg opplevde og opplever. Han slipper aldri tak i meg. Og selv om jeg ba til Gud så utrolig mange ganger time etter time, så har han ingen makt til å hjelpe meg? Hva slags Gud gråter for meg, men kan ikke hjelpe meg? Jeg er ikke sint på Gud, men jeg klarer overhodet ikke å tro på en sånn Gud. Anonymkode: 16b81...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #26 Skrevet 22. februar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hjelpes meg for noe svada. Så det er djevelen da, som har utsatt meg for alt dritt i livet, alt vondt jeg opplevde og opplever. Han slipper aldri tak i meg. Og selv om jeg ba til Gud så utrolig mange ganger time etter time, så har han ingen makt til å hjelpe meg? Hva slags Gud gråter for meg, men kan ikke hjelpe meg? Jeg er ikke sint på Gud, men jeg klarer overhodet ikke å tro på en sånn Gud. Anonymkode: 16b81...9eb Ja, det er Djevelen som utsetter deg for alt vondt du har opplevd og opplever. Jeg vet ikke hvorfor det fungerer slik som jeg har opplevd det selv. Altså etter at jeg inviterte Jesus inn i livet mitt begynte ting å gå virkelig min vei. Jeg tror det er noe med at når Jesus får plass i livet til et menneske er det lettere for Gud å blokkere det onde og fikse oss. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Det har jeg ingen forklaring på. Jeg var i mange floker og etter at jeg inviterte Jesus inn i livet mitt for noen år siden er nesten alt løst og jeg er på vei til en utrolig god fremtid. Tro meg Gud har hjulpet deg. Det er mye vi Ikke kan se. Jeg ser tilbake på livet mitt og ser nå at Gud var der og hjalp meg. Det gjorde han med deg og. Anonymkode: d703c...83c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #27 Skrevet 22. februar 2019 16 timer siden, 282_NaughtySpark skrev: Kanskje jeg bare er over middels flink til å trekke konklusjoner og se sammenhenger, men bare det at man konsekvent skriver og omtaler "Gud" som eller med egennavn vitner om sterk religiøs overbevisning, og av erfaring så vet jeg at er man først disponert slik, så er man også tilbøyelig til å ville prakke dette på andre, og være uttalt fordømmende for praksiser som normale folk ikke hever et øyenbryn for. Jeg har ikke noe i mot kristne, jeg har noe i mot de som vil fordømme andre og prakke sitt livssyn på dem. Ikke egentlig, som jeg skreiv så trenger man ikke være religiøs for å tro på Gud, eller gud om det får deg til å føle deg mindre støtt. Jeg syns det er litt bortkastet energi og fokus jeg da, å la seg provosere av et ord. Jeg mener, hva med de som kaller katten sin for Dronning Maud Exeptionale eller ungen sin for Fiona Leonora Amadeus Himmelblå? Ganske teit, men det får være dems greie liksom. I denne tråden her var det ingen som fordømte andre eller prakket sitt livssyn på dem, du var den første som kom inn å fordømte folk her. Forøvrig er jeg ganske sikker på at de færreste troende faktisk driver å prakker troen sin på andre så du var litt kjapp på avtrekkern syns jeg 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange som har dårlige assosiasjoner til religiøse ting da religiøse har en tendens til å plage folk med sin religion. Men det kan jo bli litt mye "krenkelse". Nylig så jeg en video av en hundetrener på youtube som forfekter "science based training", der han sa at han var glad for alle de medfølende meldingene han hadde fått da hunden hans måtte avlives, men sånne meldinger som inbefattet at hunden hadde "crossed the rainbow bridge" gjorde ikke noe for han, fordi han hadde blitt mer kritisk i tenkningen sin de siste årene... Syns det er å ta det litt langt, folk var blitt berørt av dette og ønsket å sende noen trøstende ord, og så sier han at det ikke "gjør så mye for han". Anonymkode: 7452b...374 Ja det skjønner jeg, men å snakke om noe som opptar en, for eksempel om tro, er ikke det samme som å prakke troen sin over på andre. Det er mange samtaletemaer man er uinteressert i som venner og fremmede skal prate med en om men man reagerer ikke så fiendtlig innstilt til de temaene som ateister gjør mot troende fordet. Enig, velmente ting som det der er ganske fucka å bli krenka over eller se ned på! Anonymkode: 35607...5d6
Horten Market Skrevet 23. februar 2019 #28 Skrevet 23. februar 2019 På 22.2.2019 den 2.25, 282_NaughtySpark skrev: Spar meg for misjoneringen din. På den måten tror jeg vi alle kunne gått overens, hvis ikke man på død og liv skulle prakke livssynet sitt på alle andre som ikke har bedt om det. Det du sier er at alle kunne gått overens, bare de du er uenige med holder kjeft.
282_NaughtySpark Skrevet 23. februar 2019 #29 Skrevet 23. februar 2019 11 minutter siden, Horten Market said: Det du sier er at alle kunne gått overens, bare de du er uenige med holder kjeft. Jeg klarer fint å si det jeg vil selv, du trenger ikke å tillegge meg meninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå