Gå til innhold

Ekstremt sulten 12-åring?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 12 har alltid vært småspist, liten og tynn. Nå i det siste er han ALLTID sulten. Spiser alt av frukt vi har i hus, mange brødskiver, en ekstra porsjon middag osv. Han klager fordi han er sulten allerede første friminutt etter storefri. Nista hans inneholder mye god og sunn mat som liksom skal holde han mett til han kommer hjem fra skolen... 

Er dette normalt?😅 Er det en vokseperiode på gang? Altså dette er en som ikke ville spise frokost, ikke klarte å spise en porsjon middag og alltid hadde mye igjen av nista for noen mnder siden!

Anonymkode: 063e9...524

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det er helt normalt og at han er på vei inn i en vokseperiode. Det er bare å hamstre inn mat - han kommer til å spise MYE!😊

Anonymkode: df926...6ac

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro det er helt normalt og at han er på vei inn i en vokseperiode. Det er bare å hamstre inn mat - han kommer til å spise MYE!😊

Anonymkode: df926...6ac

Haha, jeg merker jeg må handle litt mer ja😅 

Skrevet

TS: Kjenner en 12- åring med eksakt oppførsel 😄 Gutt det og. Spiser som en HEST og det er ikke noen ende på matinntaket. Det er nok en kombinasjon av at puberteten er på vei og at han vokser og må ha mye mat. Han jeg kjenner sier bare at magen skriker etter mat hele tiden. 😄 Hehe. 😄 

Anonymkode: 11178...a48

Skrevet

Han er åpenbart på vei inn i puberteten og vokser masse og trenger masse mat. Gi bare gutten mer å spise! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS: Kjenner en 12- åring med eksakt oppførsel 😄 Gutt det og. Spiser som en HEST og det er ikke noen ende på matinntaket. Det er nok en kombinasjon av at puberteten er på vei og at han vokser og må ha mye mat. Han jeg kjenner sier bare at magen skriker etter mat hele tiden. 😄 Hehe. 😄 

Anonymkode: 11178...a48

Regner med det er pubertet på vei ja😅 Han sier ofte han er så sulten at det rumler i magen! Han spiser som en hest også😁 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 4 yngre brødre, og de spiste som noen sultne bjørner da de var ungdommer. Tenåringsgutter kan innta uhorvelig mengder mat :) så det høres helt normalt ut Ts, du får hamstre inn masse god og næringsrik mat :) 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, skruf skrev:

Jeg har 4 yngre brødre, og de spiste som noen sultne bjørner da de var ungdommer. Tenåringsgutter kan innta uhorvelig mengder mat :) så det høres helt normalt ut Ts, du får hamstre inn masse god og næringsrik mat :) 

Trodde jeg hamstra mye sist helg, måtte hamstre mer på tirsdag😂 

Når jeg tenker meg om var storebroren min faktisk sånn også. Han spiste hele tiden før han flyttet ut. MYE!😁

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg, brukerangrep og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Farmor fortalte, at hun gavsønnene mat, før de dro i bursdag, ellers skjemtes hun av at de spiste så mye, da de var borte 😅

Anonymkode: ea6e8...14c

• Liker 3
Skrevet

Kan være puberteten, men ville uansett målt blodsukker hos fastlegen, da det kan være diabetes også

Anonymkode: 3f44b...189

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet

Ja.

Jeg var selv sånn...men egentlig fra jeg ble født 🙈😅 

Var lang og tynn og fikk aldri nok mat. Spiste til jeg vred meg av smerte for jeg overspiste 🙄

Stabilserte seg da jeg begynte på ungdomsskolen. 

Gutter derimot begynner ofte i den alderen. Det er da de virkelig strekker seg og vokser. Mannen min spiste som en hest og la ikke på seg noe i voksealderen.

Skrevet

Virker mer normalt det, enn sånn han var tidligere. Hvis han er sulten alt i første friminutt etter lunsj: har han ikke nok niste. Hvor mange skiver har han med?

Anonymkode: 33305...b07

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker mer normalt det, enn sånn han var tidligere. Hvis han er sulten alt i første friminutt etter lunsj: har han ikke nok niste. Hvor mange skiver har han med?

Anonymkode: 33305...b07

Han hadde to skiver før jul, men det var ikke nok. Nå har jeg begynt å sende med 4. Alltid grovt brød med pålegg og salat. Han blir mett der og da, men blir fort sulten. 

I tillegg til yoghurt, gulrøtter og frukt... 

Skrevet

Helt normalt, sånn var jeg selv (og jeg er kvinne) på den alderen. Jeg kunne fint spise 6 skiver uten problem etter skolen, i tillegg til frokost, lunsj, middag og frukt innimellom. Sånn er det i vokseperioder. Jeg gikk i periode ned voldsomt i vekt i tillegg. Det var helt vilt hvor mye jeg kunne spise uten å føle meg mett. Skal sies at det ikke hjalp på at jeg trente veldig mye også, så sulten kom som et tillegg til det at jeg også strakk meg mye fra jeg var rundt 12 til jeg var 13-14. :) 

Skrevet

Hadde blitt overlykkelig hvis det var min veldig kresne 3,5-åring som spiste så mye. Han liker nesten ikke pålegg 😢

Anonymkode: b1753...2c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...