AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #1 Skrevet 21. februar 2019 Har mulighet til å få dette kurset gratis. Har tid og anledning, men aner ikke hva det handler om. Jeg interesserer meg for barn, har to veldig unge barn, der eldste såvidt er ferdig med verste trassalder. Leser mye om oppdragelse og barn og er veldig interessert i både teori og praksis/teknikker som kan gi en bedre hverdag. Men jeg vet ikke om dette er bortkastet tid for meg, evt, når jeg Googler så ser det ut som dette er et kurs som ofte blir tilbudt unge mødre eller foreldre som av ulike årsaker er i kontakt med barnevern og BUP? Noen som kan si kort hva det dreier seg om, og om det er nyttig for "hvermannsen" også? Det går over åtte eller ti kvelder, og om jeg melder meg på kan noen andre miste sjansen. Anonymkode: 73d00...b25
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 21. februar 2019 #2 Skrevet 21. februar 2019 Det handler om trygg tilknytning, trygghetssirkelen, om hvordan man møter barnas behov og følelser. Det kurset skulle vært obligatorisk for alle foreldre.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #3 Skrevet 21. februar 2019 Det er så absolutt verdt det! Mange får en «aha» opplevelse når de tar kurset og får hjelp til å se ting på en ny måte. Anonymkode: 4d0f2...83f 8
Mollie Skrevet 21. februar 2019 #4 Skrevet 21. februar 2019 7 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det handler om trygg tilknytning, trygghetssirkelen, om hvordan man møter barnas behov og følelser. Det kurset skulle vært obligatorisk for alle foreldre. Enig. Jeg tenker at COS kurs er nyttig for alle foreldre. 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #5 Skrevet 21. februar 2019 11 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Det handler om trygg tilknytning, trygghetssirkelen, om hvordan man møter barnas behov og følelser. Det kurset skulle vært obligatorisk for alle foreldre. Enig. Jeg og mannen er med på et slikt kurs nå, og vi er verken unge foreldre, under barnevern eller i møter BUP. Vi er tvert i mot helt vanlige foreldre, med veldig gode utdanninger og jobber, som ønsker å bli de beste foreldrene vi kan. Anonymkode: b06f1...725 9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #6 Skrevet 21. februar 2019 Takk! Da tror jeg at jeg melder meg på før det blir fullt. TS Anonymkode: 73d00...b25 11
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #7 Skrevet 21. februar 2019 COS-kurs er vel bare nyttig hvis man er ekstremt ressurssvak, rusmisbruker eller har psykiske problemer. Normalt utrustede voksne trenger ikke opplæring i grunnleggende omsorg. Anonymkode: c18b3...f97 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #8 Skrevet 21. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Jeg og mannen er med på et slikt kurs nå, og vi er verken unge foreldre, under barnevern eller i møter BUP. Vi er tvert i mot helt vanlige foreldre, med veldig gode utdanninger og jobber, som ønsker å bli de beste foreldrene vi kan. Anonymkode: b06f1...725 Litt urovekkende at du mener du har utbytte av COS-kurset, da dette er grunnleggende omsorgskunnskap som de fleste mennesker har uansett. Anonymkode: c18b3...f97 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 21. februar 2019 #9 Skrevet 21. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: COS-kurs er vel bare nyttig hvis man er ekstremt ressurssvak, rusmisbruker eller har psykiske problemer. Normalt utrustede voksne trenger ikke opplæring i grunnleggende omsorg. Anonymkode: c18b3...f97 Kurset er beregnet for alle. Det er mange ting en ikke kanskje tenker over, men som kan være nyttig å lære. Man må ikke være psykisk syk eller dårlig fungerende for å trenge litt veiledning ift emosjonell omsorg. Ikke alle er like flinke til å møte barna på følelsene selv om de er friske.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #10 Skrevet 21. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Da tror jeg at jeg melder meg på før det blir fullt. TS Anonymkode: 73d00...b25 Du kommer ikke til å angre👌 Jeg er selv COS-p veileder og lærer noe nytt på hvert kurs jeg holder👍 Det er utrolig bra🙏 Anonymkode: 88808...725 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #11 Skrevet 21. februar 2019 COS er bra, dersom man klarer å ha et normalt syn på det, og ikke tenker COS 24/7- det kan bli for mye av det gode også. Men teorien er fin, og kan brukes av ‘normalt oppegående’ også, som en støtte på det man allerede vet. Jeg hadde ikke brukt så mye tid på et kurs. Teorien finnes på nett - resten har jeg i mammahjertet... Anonymkode: af5fa...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #12 Skrevet 21. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: COS er bra, dersom man klarer å ha et normalt syn på det, og ikke tenker COS 24/7- det kan bli for mye av det gode også. Men teorien er fin, og kan brukes av ‘normalt oppegående’ også, som en støtte på det man allerede vet. Jeg hadde ikke brukt så mye tid på et kurs. Teorien finnes på nett - resten har jeg i mammahjertet... Anonymkode: af5fa...5ad Jeg tenker at mye av kurset handler om bevisstgjøring og diskusjon med andre foreldre! Vi får tilbakemelding på at det er det aller viktigste med kurset, så jeg ser det er vel anvendt tid! Anonymkode: 88808...725 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #13 Skrevet 21. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt urovekkende at du mener du har utbytte av COS-kurset, da dette er grunnleggende omsorgskunnskap som de fleste mennesker har uansett. Anonymkode: c18b3...f97 Wow. Jeg hører at du har vært på mange COS-kurs i ditt liv. Anonymkode: b06f1...725 17
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #14 Skrevet 21. februar 2019 5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 said: Kurset er beregnet for alle. Det er mange ting en ikke kanskje tenker over, men som kan være nyttig å lære. Man må ikke være psykisk syk eller dårlig fungerende for å trenge litt veiledning ift emosjonell omsorg. Ikke alle er like flinke til å møte barna på følelsene selv om de er friske. Nei, kurset passer for de som sliter i utgangspunktet. Ingen oppegående voksen trenger dette kurset, det passer for de ressurssvake, de som er psykisk utviklingshemmede osv. Klart at de forteller dere at dette kurset er for alle, de vil jo ikke skremme vekk dere som er dårlige foreldre. Anonymkode: c18b3...f97 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #15 Skrevet 21. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Wow. Jeg hører at du har vært på mange COS-kurs i ditt liv. Anonymkode: b06f1...725 Ja, jeg har deltatt på to slike kurs ifbm jobb. Denne form for oppkæring retter seg mot de aller svakeste i samfunnet. Anonymkode: c18b3...f97
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #16 Skrevet 21. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at mye av kurset handler om bevisstgjøring og diskusjon med andre foreldre! Vi får tilbakemelding på at det er det aller viktigste med kurset, så jeg ser det er vel anvendt tid! Anonymkode: 88808...725 Det er et tilbud til de som sliter generelt. Anonymkode: c18b3...f97 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 21. februar 2019 #17 Skrevet 21. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, kurset passer for de som sliter i utgangspunktet. Ingen oppegående voksen trenger dette kurset, det passer for de ressurssvake, de som er psykisk utviklingshemmede osv. Klart at de forteller dere at dette kurset er for alle, de vil jo ikke skremme vekk dere som er dårlige foreldre. Anonymkode: c18b3...f97 Jeg har ikke barn.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #18 Skrevet 21. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, kurset passer for de som sliter i utgangspunktet. Ingen oppegående voksen trenger dette kurset, det passer for de ressurssvake, de som er psykisk utviklingshemmede osv. Klart at de forteller dere at dette kurset er for alle, de vil jo ikke skremme vekk dere som er dårlige foreldre. Anonymkode: c18b3...f97 Hersketeknikkene dine må du lengre ut på landet med. P.S. Jeg er så ressurssvak og psykisk utviklingshemmet at jeg er spesialpedagog, og har jobbet med barn i over 15 år. Anonymkode: b06f1...725 18
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #19 Skrevet 21. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg har deltatt på to slike kurs ifbm jobb. Denne form for oppkæring retter seg mot de aller svakeste i samfunnet. Anonymkode: c18b3...f97 Nice try Anonymkode: 0197d...5d3 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #20 Skrevet 21. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, kurset passer for de som sliter i utgangspunktet. Ingen oppegående voksen trenger dette kurset, det passer for de ressurssvake, de som er psykisk utviklingshemmede osv. Klart at de forteller dere at dette kurset er for alle, de vil jo ikke skremme vekk dere som er dårlige foreldre. Anonymkode: c18b3...f97 Nice try Anonymkode: 0197d...5d3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå