Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker det å gå innom alle nærbutikkene og levere åpen søknad hvis man er desperat etter jobb? Hvordan ellers skille seg ut? Trenger nye ideer. 

Anonymkode: cb084...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå innom, ta med cv og ta en prat med sjefen. Du har større sjanse for jobb da enn om du ikke gjør det. Hvorfor bare høre på butikker? Hva med barnehager, sfo og sykehjem? Der er det enkelt å få vikariater og tilkalling  

Anonymkode: ca542...c7b

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Funker det å gå innom alle nærbutikkene og levere åpen søknad hvis man er desperat etter jobb? Hvordan ellers skille seg ut? Trenger nye ideer. 

Det funker mye bedre å gå på nettsider til butikker og sentre, klikke på ledige stillinger, lage søknad og å gå og levere den personlig. Mange butikker har lapper i vinduene om at de trenger ansatte. 

For å kunne ansette noen, så må den som ansetter ha en ledig stilling og midler til å betale lønnen til den han ansetter. 

Anonymkode: 893c0...578

Skrevet

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gå innom, ta med cv og ta en prat med sjefen. Du har større sjanse for jobb da enn om du ikke gjør det. Hvorfor bare høre på butikker? Hva med barnehager, sfo og sykehjem? Der er det enkelt å få vikariater og tilkalling  

Anonymkode: ca542...c7b

Har prøvd alt, men får ikke respons noen steder. Nå tenker jeg virkelig at jeg må sette på gir og søke, gå innom alle mulige steder og hyle ut "GI MEG EN JOBB" foran alle midt i Youngstorget - så desperat føler jeg meg for tiden. 

Skrevet

Husk å skreddersy CV for hver enkelt bedrift og les deg opp på hvordan du skriver en god søknad og CV. Om du ikke skriver godt går du rett i nei-bunken hver gang. Målet er å komme i ja-bunken og få landet et intervju!

Masse tips på nett. F.eks cvnerden.no.

Anonymkode: 21c4b...56a

Skrevet

Butikkene får gjerne et titalls åpne søknader daglig, men du kan jo selvfølgelig prøve. Det beste er å gå igjennom bekjentskaper, siden de fleste jobber ikke lyses ut. Få venner og bekjente til å legge ut følere for deg. Jeg kjenner flere som har hatt hell med å bruke Facebook, med å opprette gruppe for «NN trenger en jobb», og/eller legge ut på statusen sin at man ønsker forslag til hvor man kan søke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...