Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere som jobber fullt som saksbehandler/konsulent i stat, fylke eller kommune, hvor mye tjener dere i brutto årslønn?

Jeg tror svært mange av dere har Cand. mag. (4 år)/ Cand. hovedfag (6 år) - men hva er lønnen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nybegynnerlønn i kommune på kr. 330 000,-, ett års ansiennitet, 6 års høyere utdannelse. Regner med en stigningskurve og tillegg.

Gjest Tiriltunge, i.i.
Skrevet

Jeg har jobbet som saksbehandler (førstekonsulent) i staten i 6 år, og har nå lønnstrinn 41 (301 500 kr). Man blir ikke akkurat rik av å jobbe i staten!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg jobber som saksbehandler i kommune, har utdanning på hovedfagnivå og tjener 340.000,-

Skrevet
Jeg jobber som saksbehandler i kommune' date=' har utdanning på hovedfagnivå og tjener 340.000,-[/quote']

Kan jeg spørre hvilken utdanning du har og hvor mange år på skole?

Gjest Gjesta
Skrevet

Hovedfag er jo stort sett utdanning på universitetsnivå med minimum 5, ofte 6 års normert studietid. En normal mastergrad har 5 års normert studietid (etter den nye planen).

Gjest Anonymous
Skrevet

I vår kommune får man betalt etter utdannelse som saksbehandler, selv om det ikke er et spesifikt krav i utlysningsteksten om mer enn 3-4 år.

Jeg har hovedfag (6,5 år), har studielån og kompetanse deretter. Dette verdsetter kommunen ved å gi meg den lønn jeg mener jeg jobber for (langt utover normal arbeidstid).

Brutto: 360 000,-

Gjest Anonymous
Skrevet

3 års ans. 440 000,- har budsjettansvar (kommune)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jobber som personalkonsulent i kommune. Tjener bare 285 000 jeg.... :o Har 4 årig høgskoleutdannelse......

Gjest Anonymous
Skrevet
Jobber som personalkonsulent i kommune. Tjener bare 285 000 jeg.... :o Har 4 årig høgskoleutdannelse......

Kanskje det er fordi du "bare" har 4 år og er dame? :o

Skrevet
Jeg har jobbet som saksbehandler (førstekonsulent) i staten i 6 år, og har nå lønnstrinn 41 (301 500 kr). Man blir ikke akkurat rik av å jobbe i staten!

:enig_animasjon: Og da stanger vi i lønnsstigen. Hva i all verden fikk jeg igjen for over syv år høyere utdanning???? Hører at de tjener bedre på callsentrene!! :evil: Ikke akkurat verdsatt at man gjør en jobb med stort ansvar og høye faglige krav. Hadde vel tjent det doble (nesten :wink: ) i det private.

Gjest Tiriltunge, i.i.
Skrevet

Ikke rart du kjente deg igjen, Diddi. Vi jobber på samme sted! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...