Gå til innhold

Bestemme egen hårsveis. Barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel bør barnet vere når det får bestemme egen hårsveis. Tid for hårklipp. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fort de har en egen mening bør man respektere denne. fra 3-4 til 5-6?

Anonymkode: 9e0ad...e1d

• Liker 5
Skrevet

Min er 5 år og ønsker seg en litt lengre frisyre nå. Det skal han få.. Han har ikke hatt noe ønsker tidligere før nå..

Anonymkode: 9f97c...081

• Liker 2
Skrevet

Har en bror som alltid har ønsket lengre hår, selv om vi liker kort hår best så har han fått beholde lengden han vil.

Anonymkode: 5371c...92a

Skrevet

Inntil en viss grad så har mine fått bestemme når de kan vokalisere ønsket. 

Men datteren som blir rasende over en hårstuss på slitte tupper når hun vil ha så langt hår som mulig, blir overtalt og klippet selv om hun blir sint. Da viser jeg hvor lite jeg klipper også forklarer jeg hvorfor man må klippe litt i blant. 

Om sønnene mine vil ha lengre hår, så kommer de til å få lov til det, men inntil en viss grense, dvs at vi kommer til å klippe litt form på det underveis, lugg om det trengs osv. 

Anonymkode: f6097...639

Skrevet

Tenker det kommer ann på ønskene? Min 4 åring ville ha langt hår som søsteren helt til han fortsod at fet på gres to ganger om dagen og settes opp. Så han skal få ha en kort frisyre

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Inntil en viss grad så har mine fått bestemme når de kan vokalisere ønsket. 

Men datteren som blir rasende over en hårstuss på slitte tupper når hun vil ha så langt hår som mulig, blir overtalt og klippet selv om hun blir sint. Da viser jeg hvor lite jeg klipper også forklarer jeg hvorfor man må klippe litt i blant. 

Om sønnene mine vil ha lengre hår, så kommer de til å få lov til det, men inntil en viss grense, dvs at vi kommer til å klippe litt form på det underveis, lugg om det trengs osv. 

Anonymkode: f6097...639

Hvorfor det?

Anonymkode: 29949...18a

Skrevet

Mora mi klippet meg kort til jeg var 8 Greiere å ha med å gjøre. Hadde ikke noe valg. Følte meg så stygg. Ikke å anbefale 😒 Jente.

Anonymkode: b35f4...b0e

• Liker 4
Skrevet

Når de vil selv. Men de må også ta konsekvensene.

Langt hår = mye floker, sette det opp når man driver med ting, klippe tupper jevnlig etc. 

Lang pannelugg = bruke spenner til panneluggen er lang nok til å henge bak øret. Ikke lov å ha pannelugg som ødelegger for synet. 

Anonymkode: bfb82...c68

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mora mi klippet meg kort til jeg var 8 Greiere å ha med å gjøre. Hadde ikke noe valg. Følte meg så stygg. Ikke å anbefale 😒 Jente.

Anonymkode: b35f4...b0e

Samme her! Jeg er fortsatt bitter når jeg ser barnebilder av meg selv. Jeg ønsket meg alltid langt hår som barn, men fikk vel ikke lov før jeg var rundt 12. Siden den gang har jeg hatt laaaangt hår (er nå 32).

Anonymkode: a652a...ae0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...