Gå til innhold

Inkasso og dokumentasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en diskusjon gående med et inkassoselskap. Saken er at jeg er uenig med kreditor om en faktura og har stilt spørsmål ved kravet via mail to ganger uten å få svar. Kreditor har sendt kravet videre til et inkassoselskap. Jeg forteller at jeg avventer svar fra kreditor og ikke betaler før jeg har fått svar siden jeg ikke er enig i summen og at jeg uansett ikke godtar å måtte betale ekstrautgifter som har påløpt ettersom jeg har kontaktet kreditor. Inkassoselskapet sier at kreditor hevder at de aldri har fått mail fra meg. Men jeg har jo mailene og har sendt skjermdump av disse. Inkassoselskapet sier at de ikke godtar dette som dokumentasjon. Hvordan i all verden skal jeg dokumentere disse sendte mailene på noen annen måte??

Anonymkode: b5718...5a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har en diskusjon gående med et inkassoselskap. Saken er at jeg er uenig med kreditor om en faktura og har stilt spørsmål ved kravet via mail to ganger uten å få svar. Kreditor har sendt kravet videre til et inkassoselskap. Jeg forteller at jeg avventer svar fra kreditor og ikke betaler før jeg har fått svar siden jeg ikke er enig i summen og at jeg uansett ikke godtar å måtte betale ekstrautgifter som har påløpt ettersom jeg har kontaktet kreditor. Inkassoselskapet sier at kreditor hevder at de aldri har fått mail fra meg. Men jeg har jo mailene og har sendt skjermdump av disse. Inkassoselskapet sier at de ikke godtar dette som dokumentasjon. Hvordan i all verden skal jeg dokumentere disse sendte mailene på noen annen måte??

Anonymkode: b5718...5a0

Send et rekommandert brev.

Anonymkode: 13456...41d

Skrevet

Hmmm ville ikke gitt meg her. Jeg vet de godtar kopi av mail som bevis i forliksrådet, så om inkassoselskapet vil kaste bort masse tid og penger på et omtvistet krav så får jo det være på deres kappe. Høres rart ut egentlig, har sendt kopi av mail til flere inkassoselskap (men da som bankansatt). 

Anonymkode: a6c85...239

• Liker 1
Skrevet

Hva med å videresende epostene som vedlegg? Altså ikke bare trykk videresend på eposten, men legg den ved som en egen fil. Da får du med deg diverse metadata etc., og det burde være fullt mulig å se at du ikke har tuklet med dem (som kan være grunnen til at de ikke godtar en skjermdump som dokumentasjon). 

Anonymkode: 3a0c3...4e2

Skrevet

Hvis du sender fra Outlook kan du velge å få levering og lese bekreftelse ;)

Anonymkode: c0322...dd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...