Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med min mann i 4 år.

Da vi først møttes var jeg vanerøyker. Begynte å røyke da jeg var 15, ung og dum.

Min mann var var grunnen til at jeg endelig greide å slutte. Han var ikke-røyker, og han hjalp meg gjennom hele prosessen med å slutte.

Nå- 4 år etterpå er forholdet vårt i ferd med å slå sprekker. Vi kom flyttende hjem til Norge etter flere år i utlandet. Han snakker ikke norsk, og begynte derfor å jobbe som bartender (av mangel på jobb i hans egentlige felt). Dette har forandret han totalt! Jeg kjenner han egentlig ikke lenger.

I lang tid har jeg hatt mistanke om at han har begynt å røyke sigaretter. Lukt, tobakksrusk... Ja, jeg er ikke dum. Han har selvsagt benektet dette, og blitt sint og legger skylden over på meg når jeg tar det opp med han (Jeg MASER slik på han, prøver å kontrollere han osv....)

I dag så jeg han kjøpe en pakke Prince i butikken (vi møttes der tilfeldig). Etter en bortforklaring om at han kjøpte pakken til en venn (haha), måtte han innrømme at den var hans.

Jeg er skikkelig skuffa. Det var han som hjalp meg til å slutte med elendigheten for 4 år siden. Han har holdt seg røykfri hele livet- og NÅ begynner han å røyke? Han er 30 år!

Sorry- hadde bare behov for å avreagere litt!

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Uff.. Har du snakket med ham? Kanskje han ikke tror han blir avhengig----- :roll:

Forstår det er kjipt..! Det eneste du kan gjøre er å ta det opp på en fin måte, så han sier sannheten.. Kanskje han bare tok noen røyk, og ikke kommer til å ta flere...?

Gjest GreenSky
Skrevet

:o I all verden! Han røyker, so what? Han er da et voksent menneske.

Skrevet

So what?

Vil ikke være gift med en mann som røyker!

Det var jo han som var skikkelig imot røyking, og pga. han greide jeg å slutte.

Og så 4 år etter begynner han selv å røyke bak ryggen på meg.....

Uff.. Har du snakket med ham? Kanskje han ikke tror han blir avhengig-----

Forstår det er kjipt..! Det eneste du kan gjøre er å ta det opp på en fin måte, så han sier sannheten.. Kanskje han bare tok noen røyk, og ikke kommer til å ta flere...?

Ja, jeg har snakket med han. Bortsett fra at han blir veldig sint, kom det fram i dag at han ikke tror han blir avhengig. :veldigsur:

Gjest GreenSky
Skrevet
So what?

Det var jo han som var skikkelig imot røyking, og pga. han greide jeg å slutte.

Og så 4 år etter begynner han selv å røyke bak ryggen på meg.....

Altså... Grunnen til at han smugrøyker, forstår du sikkert selv, hvis du leser hva du har skrevet. :wink:

Og jeg forstår virkelig ikke problemet... Hvis du vil kutte ut en bra (?) mann pga røyking, for all del... Men jeg synes det høres ut som en merkelig prioritering.

Gjest gjest1
Skrevet

Er røyking blitt skilsmisse- grunn?? :riste:

Gjest eksrøyk
Skrevet

Jeg gjorde det samme selv i mange år. Smugrøykte.

La heller mannen din røyke, si ingenting, men trå til den dagen han vil slutte.

Gjest sexysadie
Skrevet

Noen problemer er ikke problemer fra mitt ståsted, fyren bør ikke gå å smugrøyke, men skilsmissegrunn... =? :hoho:

Skrevet

Fra trådstarter:

Nei, røyking er ikke skilsmisse-grunn. Men det er toppen på isfjellet for å si det sånn. Det kan kanskje nevnes at det var også meg som skrev innlegget om "sexløst ekteskap" under seksualitet for en tid tilbake.......

Gjest eksrøyk
Skrevet
Nei' date=' røyking er ikke skilsmisse-grunn. Men det er toppen på isfjellet for å si det sånn. Det kan kanskje nevnes at det var også meg som skrev innlegget om "sexløst ekteskap" under seksualitet for en tid tilbake.......[/quote']

Det var det jeg tenkte! Kjenner meg igjen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig med GreenSky. Han er da et voksent menneske? Han må vel få lov til å bestemme over seg selv? Og at det sliter på forholdet, det at han røyker, WHAT?! :roll:

Skrevet

uansett så burde han ha fortalt deg det. ja han er et voksent menneske, og voksne skjuler vel ikke at de røyker for kona?

Skrevet
uansett så burde han ha fortalt deg det. ja han er et voksent menneske' date=' og voksne skjuler vel ikke at de røyker for kona?[/quote']

Greit nok at han kunne ha sagt i fra, men dersom jeg var kona hans, hadde jeg faktisk vært redd for å vise det i full offentlighet. Men å benekte det ville jeg ikke gjort, heller forklart at han faktisk er et selvstendig og voksent menneske, som har all rett til å forme sitt eget liv. Og jeg kan ikke fatte og begripe at dette kan være en begynnelse på en skilsmisse? Ikke rart det er krig i verden. :roll:

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
:o I all verden! Han røyker' date= so what? Han er da et voksent menneske.

Samme sier jeg :o

At han i det hele tatt skjuler sånt for deg sier jo sitt.

Skrevet

Trådstarter igjen!

Tror det er en del her som IKKE forstår situasjonen min. Har mange i familen min som røyker, og har ingen problemer med dette. Men dette er mannen min, han som var sånn IMOT at jeg røykte, og han som fikk meg til å slutte. Og så begynner han selv.

Tror dere som selv har slutta og røyke forstår hvor vanskelig det er å holde seg unna hvis ens nærmeste røyker.

Dessuten; det var ikke jeg som brakte skilsmisse på bane. Jeg sa bare at jeg ikke ville ha en mann som røyker.

Litt leit å få så mye pepper, og at enkelte faktisk flirer av en når man skriver om noe som virkelig plager en. Never mind!

Gjest Anonymous
Skrevet
Trådstarter igjen!

Tror det er en del her som IKKE forstår situasjonen min. Har mange i familen min som røyker, og har ingen problemer med dette. Men dette er mannen min, han som var sånn IMOT at jeg røykte, og han som fikk meg til å slutte. Og så begynner han selv.

Tror dere som selv har slutta og røyke forstår hvor vanskelig det er å holde seg unna hvis ens nærmeste røyker.

Dessuten; det var ikke jeg som brakte skilsmisse på bane. Jeg sa bare at jeg ikke ville ha en mann som røyker.

Litt leit å få så mye pepper, og at enkelte faktisk flirer av en når man skriver om noe som virkelig plager en. Never mind!

Men dette er mannen min, han som var sånn IMOT at jeg røykte, og han som fikk meg til å slutte. Og så begynner han selv.

Akkurat det tolket jeg som din grunn til frustrasjon i første innlegget ditt også. Jeg hadde ikke noe å komme med, så jeg lot være.

Ikke bli sint, lei deg eller noe slikt. Uansett hvor mye du skriver om noe på et forum lik dette - så andre som leser en aldri kunne sette seg 100 % i en situasjon alikevel. Det er et sammensatt bilde som sikkert gjør dette sårt for det, og det er sikkert ikke lett å peke på alt via noen linjer her.

Men det er sikkert godt å få skrevet litt om det uansett :)

Jeg har sluttet å røyke for noen mnd siden jeg, og kan i dag ikke forstå hva jeg holdt på med :o Jeg savner det (som merkelig er?) ikke overhodet. Det er bare deilig å slippe å tenke på det. Man kan alikevel ikke presse noen til å gjøre noen en vil - og skulle man kunne det, er nok ikke det veien å gå uansett.

Men du var i det minste den sterke som sluttet etter langvarig bruk av nikotin, var du ikke? Er vel hans egen dumme til om han ikke greier det da :) Ikke gidd å bruk til på akkurat det. Han finner det nok ut selv.

Gjest GreenSky
Skrevet

Eksrøyker her også. Men om typen hadde røyka eller ikke, er ikke noe jeg har noe med.

Det at han var ant-røyk før, betyr ikke at han ikke kan forandre mening.

Skrevet

hvis du er bestemt på å ikke begynne å røyke, så tror jeg ikke det er et problem. når du hadde vilje til å slutte, så har du nok vilje til å ikke begynne igjen.. jeg tror at du klarer fint å ikke begynne :)

istendenfor å bli sur på han så kan du vel heller snakke med han rolig, han er voksen og har rett til å røyke om det er det han vil.

hvis han hjalp deg med å slutte å røyke, så kan vel du også oppmuntre han til å slutte?

hvis dere ikke komuniserer bra isammen, så har det vel vært vanskelig for ham å fortelle det til deg?

jeg syntes at han kunne fortalt det til deg, men må jo se det litt an i fra hans side også.

jeg vet jo ikke hvordan saken ligger an,men siden du sa at det var toppen på isfjellet, så burde du kanskje prate med ham om hvordan du følte det..?

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg sier bare: Er det rart han smugrøyker med slik en sur kjerring som deg? :roll:

Også den snille versjonen:

Beklager kjære deg men du er nok litt trangsynt :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...