Madison Skrevet 25. august 2002 #1 Del Skrevet 25. august 2002 Gøy å lese om alt det rare barn sier... Noen som har noen gode replikker eller hendelser? Har en her... Lillebroren min kom til mamma en dag og sa; "du mamma, når søster lå i magen din... lå jeg på ryggen da?" Er ikke så greit når man er liten:) Jeg flirer godt når jeg tenker på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 26. august 2002 #2 Del Skrevet 26. august 2002 Har en.... Nesten litt stygg siden han var så liten. En gutt jeg satt mye barnevakt for da jeg var yngre, Niklas på 3, hadde vært i butikken med faren sin, og hadde fått en kjærlighet på pinne. Næææh, har du fått kjærlighet? sa jeg. Ja, sa han. Da var du jammen heldig, sa jeg. Ja, sa Niklas og begynte å synge på den sangen "Fattern driter penger, det er lett å se....." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 26. august 2002 #3 Del Skrevet 26. august 2002 Sønnen min som nå er 8 slet lenge med R-ene..han sa konsekvent L istedenfor...tlapp, tlaktol, lillesøstel. Så plutselig en dag, sa han rulle...med en kjempefin R... så flink du er sa jeg...du sa jo R...å mamma...jeg er så gra i deg...sa han da. Den synes jeg er så bra...smiler ofte til den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 26. august 2002 #4 Del Skrevet 26. august 2002 Her er et fra da jeg gikk en tur med en 2, 5 års gammel gutt; Vi skulle krysse en vei og sa at han måtte holde meg i hånda så ikke biler skulle kjøre på han, og da svarte han så kjekt; "ja.. ellers blir vi til kjøttdeig! eller hva med denne: Vi var på tur i skogen da en gutt på ca 4 år skulle ha seg noe å drikke, det var da kommet litt "bøss" i koppen, men vi sa at det gjorde ikke noe. Da kom det så kjekt fra gutten; jaja.. jeg får drikke "møkk da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Langstrømpe Skrevet 26. august 2002 #5 Del Skrevet 26. august 2002 Leste her om daget et intervju med en liten gutt som hadde vært på rømmen og blitt plukket opp av politiet. Han hadde helt klart for seg hva han skulle bli når han ble stor: -Jeg skal bli politibil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 27. august 2002 #6 Del Skrevet 27. august 2002 Kommentar fra sønnen min dda vi kom til Danmark... : Det er jo ingen marker her!..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #7 Del Skrevet 27. august 2002 Min mor var i mange år dagmamma. Hun var enke og kunne synes at hverdagen ble litt tung med mange gjøremål i huset som hun gjerne skulle hatt litt "maskulin hjelp" til. En av dagene før jul, da hun syntes ting var spesielt ille satt hun i trappa sammen med den ene gutten hun var dagmamma for -han var vel ca. 3-4 år da. Han spurte: "Tatta, hva ønsker du deg til jul?" Hun svarte oppgitt: "Jeg ønsker meg det som er inne i julenissen!" Da utbrøt han: "Å nei Tatta - det er jo bare en mann!" :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 27. august 2002 #8 Del Skrevet 27. august 2002 Anne Madeleine er 7 år, og forklarte pappa'n sin hvordan det er å tenke: - Når vi tenker er det hjernen vår som leser en bok. Og hvis det er noe jeg ikke husker, så har hjernen min bladd opp på feil side, eller den har lukket igjen boka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 27. august 2002 #9 Del Skrevet 27. august 2002 Når farfaren min hadde vondt i hodet, pleide han å si at titusen svensker hamret inni hodet hans. En dag da broren var tre-fire år gammel kom han gråtende inn til farmoren min. "Men hva er det med deg da?" spurte hun. Brorsan pekte på hodet og og gråt "svensker, svensker!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinki Skrevet 28. august 2002 #10 Del Skrevet 28. august 2002 Min lille nevø (da ca 2,5 år) var på besøk hos meg med mamma'n og mormor. De skulle få spise kake, men guttungen sprang rundt å lekte på gulvet. Jeg satte fram fat på bordet og la kake på til han, men han bare så på kaka og fortsatte å leke. Jeg spurte om han ikke hadde lyst på kake.. Da svarte han: "jo, tante, men skal jeg liksom sitte å spise sånn da??", samtidig som han kastet seg pladask ned på rumpa på gulvet.. Tante glemmer ikke å sette fram stol til lilletrollet flere ganger, han har da lært at man skal sitte pent på stolen når man spiser.. :blunke: Egentlig var det ikke et skikkelig "gullkorn", men han var bare så skjønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 28. august 2002 #11 Del Skrevet 28. august 2002 Våre "egne" gullkorn blir liksom litt avslørende her - hele familien og slekta kjenner jo til dem - kunne nesten like gjerne skrive fullt navn og addresse her... Kan derfor ikke selv "gå god for" denne, men den er nå god likevel: To små smårollinger (gutt og jente) sitter og leker på stranda i bare nettoen, da jenta kommer til å kikke bort på "tassen" hans, og utbryter: "Næmmen, så kort tiss du har, da!" Gutten: "Ja - jeg går nemlig i korttisbarnahagen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TBee Skrevet 31. august 2002 #12 Del Skrevet 31. august 2002 Gulljenta mi, som nå er 19 år, var på helgebesøk hos mormoren sin. Hun var vel rundt 1 1/2 - 2 år den gang, og skulle på do for å "bæsje". - Åå, så flink du var nå, utbrøt mormor, og jenta mi var nok ganske stolt av det selv. Senere på dagen gikk de tur, da de kom over noe ekstrementer foretatt av en hund. - Hva er det?, spurte jenta mormor. - Ææsj, svarte mormor, det er en hund som har "bæsja"... Åååå....så flink den var!!, utbrøt gulljenta vår. Samme helg satt jenta vår i en barnestol ved kjøkkenbordet. Hun hadde fått et glass vann, og så nysjerrige som barna er, pekte hun på glasset og spurte mormor: - Hva er det der? - Vann, svarte mormor. Jenta var tydeligvis ikke fornøyd og stillte samme spørsmål om igjen, hvorpå mormor svarte det samme. Enda en gang spurte hun, og fikk nok en gang det samme svaret. DA tok jenta vår besluttsomt glasset, snudde det og helte ut vannet på bordet...satte glasset tilbake på bordet, pekte på det, og spurte mormor: - Hva er det? Ja, unger er herlige..! TBee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 31. august 2002 #13 Del Skrevet 31. august 2002 Da jeg var rundt tre år satt meg og mamma på bussen og slulle til byn,da det kom inn på en neger,jeg som ikke helt viste hva det het sier så vesle voksent : mamma der er en svarte per.... Jeg hadde nemmelig spilt svarte per med min mormor..... dagen etter min bror var født skulle meg og min far opp å besøke mamma og broremann på kliniken.... Gledet meg sånn.. Hadde fått for meg at babyer var like liten som kattunger,for eller så forsto jeg ikke hvordan de kom ut (var innforstått på hvordan allt foregikk 4 år gammel)... Men min bror var 50cm og veide 4 kilo så han var langt fra en katt unge... Da vi var kommet opp på kliniken og inn på rommet der hvor mamma låg,gikk jeg bort til barnesengen og tittet spent på min lillebror....tittet på mamma og så tilnbake på lillebror på mamma igjen før jeg sier : mamma kan du gå???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carolina Skrevet 5. september 2002 #14 Del Skrevet 5. september 2002 så herlig da Sønnen til kusinen min hadde fått seg en slik elektrisk bil for unger.. Stor stas. Han var tre og et halvt år og et skikelig sjarmtroll :blunke: Veien opp til huset var veldig humpete, og poden ik sin første tur der.. Etter turen satt vi alle rundt bordet, og farmoren til guttungen spurte; Hvordan gikk første turen da? Var det gøy? Hvorpå hun fikk dette som svar; Ja kjempegøy, men det kilte så i pungen.. :o Vanskelig å skjule en liten latter da.. Stakkar farmoren ble helt forskrekket hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 5. september 2002 #15 Del Skrevet 5. september 2002 Det er så typisk.. Jeg har så mange fra sønnen min, men kommmer jeg på de nå? Neeei da... Vel, jeg har et par av nyere tid.. (han er åtte) Han har fundert litt over "dypere" spørsmål i det siste: "Hvis Gud finnes, så skal jeg tro på ham. Men først vil jeg vite om han finnes." "Det å dø, det er jo egentlig noe man kan både glede og grue seg til. For når man dør, så får man jo vithe hva som egentlig skjer når folk dør, og det er bra. Men så er det jo trist å ikke leve lenger, selvfølgelig..." "Små babyer må vi ta godt vare på, for de er et symbol på liv..." Også var det jo den gangen vi hadde spist på en kafe like ved her for første gang, og han var særdeles godt fornøyd med maten. Han ryddet av bordet og gikk med fatene til mannen bak disken på eget initiativ, og da vi gikk derfra sa han: "Mamma, kunne ikke du og han blitt kjærester? Han var jo så flink å lage mat!" (han sa det heldigvis ikke så noen andre hørte det) Og til slutt: Lærerinna i første klasse fortalte meg på et møte at han ghadde overrasket alle en gang klassen gikk opp til klasserommet etter friminutt. Han hadde gått rett bort til vaskedama som sto der og sagt "Takk for at du gjør det så fint her for oss." og så gått videre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. september 2002 #16 Del Skrevet 7. september 2002 Brodern var vel rundt to år, og påsto at han så et dyr i taket. "Nei, det er bare bøss," sa mamma. Men så viste det seg at det likevel var en bittebitteliten edderkopp, og brodern var så sinna at han var helt på gråten: "Du sa det var bøss, men jeg så den hadde beiner!" Også var det den lille gutten i nabolaget her som kommenterte alt og alle han så. Det ble jo litt pinlig for foreldrene, så mamma'n forklarte lillegutt at det var helt greit å synes at noen var rare, men at de heller skulle snakke om det når de kom hjem. Så satt de da på bussen noen dager senere, og gutten så en gammel mann som hadde en diger vorte på kinnet. "Åh," utbryter han lykkelig, "mamma, han mannen der skal vi snakke om når vi kommer hjem!" Brodern har forresten flere gullkorn I fjor (da gikk han i niende) kom han hjem og fortalte at de hadde laget pizza med haremkjøtt på skolekjøkkenet... Det skulle selvfølgelig være halalkjøtt, men det er jo ikke så greit bestandig... Gjett om han har fått høre det en del ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. september 2002 #17 Del Skrevet 7. september 2002 Brodern var vel rundt to år, og påsto at han så et dyr i taket. "Nei, det er bare bøss," sa mamma. Men så viste det seg at det likevel var en bittebitteliten edderkopp, og brodern var så sinna at han var helt på gråten: "Du sa det var bøss, men jeg så den hadde beiner!" Også var det den lille gutten i nabolaget her som kommenterte alt og alle han så. Det ble jo litt pinlig for foreldrene, så mamma'n forklarte lillegutt at det var helt greit å synes at noen var rare, men at de heller skulle snakke om det når de kom hjem. Så satt de da på bussen noen dager senere, og gutten så en gammel mann som hadde en diger vorte på kinnet. "Åh," utbryter han lykkelig, "mamma, han mannen der skal vi snakke om når vi kommer hjem!" Brodern har forresten flere gullkorn I fjor (da gikk han i niende) kom han hjem og fortalte at de hadde laget pizza med haremkjøtt på skolekjøkkenet... Det skulle selvfølgelig være halalkjøtt, men det er jo ikke så greit bestandig... Gjett om han har fått høre det en del ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 7. september 2002 #18 Del Skrevet 7. september 2002 Oi, det ble visst dobbelt opp....beklager :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 7. september 2002 #19 Del Skrevet 7. september 2002 Har sikkert hundre gullkorn og ta av, har vært flink å prøvd å skrive ned de beste, for dessverre så glemmer vi så fort. En av de jeg husker best var da den eldste var ca. 3 år. Vi satt og så det veterinærprogrammet, og der var det en hund som døde, og eierne gråt og var svært leie seg. Han lurte svært på hvorfor de gråt slikt, og jeg forklarte at når noen døde, så vi dem aldri igjen osv. Vi pratet litt rundt dette, begravelser og ting som har med døden og gjøre. Han ble veldig stille, men etter en stund sa han. "Hvis alle på jorda dør, da kommer Jesus tilbake" "Hvorfor tror du det?" svarte jeg. "Jo, noen må jo grave dem ned!!!" Logisk det vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majken Skrevet 7. september 2002 #20 Del Skrevet 7. september 2002 Har en fra da jeg satt barnevakt for Aksel på fire. (Mener å huske jeg har fortalt om denne før...... jaja her kommer den igjen.) Vi satt og så på et program om dyr som ikke fins i Norge. "Hva er det for noe?" spør Aksel. "Det er en dingo", sa jeg. Noen minutter senere utbryter han: "Se der løper bingoen!!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå