Gå til innhold

Hvor ofte ser dere på TV?


tindar

Anbefalte innlegg

Hvor ofte er TV-en på hjemme hos dere? Jeg har en tendens til å skru på TV-en nesten hver kveld, og har i det siste begynt å lure på hvor vanlig dette er. Synes jo det er litt trist om alle hjemmekvelder i vinterhalvåret skal gå til TV-titting...

Redigert: jeg formulerte meg litt dårlig. Med TV mener jeg både lineær TV, streaming av serier og filmer ++ 

Endret av tindar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri. Har ikke hatt TV på minst 10 år, så jeg aner ikke hvem som er TV-kjendis engang. Før den tid så jeg mye tv, men internett har tatt helt over for min del. Er det noe jeg vil se av filmer og serier så ser jeg på pc'n. Med vanlig tv "tvinges" man til å se mye drit man egentlig ikke vil se + reklame ikke minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonell TV? Aldri. Men jeg ser stort sett litt på serier via diverse strømmetjenester hver dag. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dr_zhivago skrev:

Aldri. Har ikke hatt TV på minst 10 år, så jeg aner ikke hvem som er TV-kjendis engang. Før den tid så jeg mye tv, men internett har tatt helt over for min del. Er det noe jeg vil se av filmer og serier så ser jeg på pc'n. Med vanlig tv "tvinges" man til å se mye drit man egentlig ikke vil se + reklame ikke minst.

Beklager, jeg formulerte meg dårlig. Jeg mente ikke bare lineær TV. Jeg mener serier, film ++. Enten på PC eller via Apple TV/smart-TV osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel litt hver kveld. Denne uka har jeg vel i gjennomsnitt tittet 1 time hver dag.. 

 

Anonymkode: 5416b...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår på TV-en rundt kl. 17-18, og da er den stort sett på til litt over midnatt. Jeg vet ikke hvor mye aktiv TV-titting det blir, men det blir noen timer. Sitter ved PC'en samtidig frem til rundt 21.30-22.00.

Anonymkode: bbe30...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir noen timer hver dag, men jeg gjør som regel andre ting samtidig, f.eks. strikke, brodere, male. Så det føles ikke så bortkastet. Jeg liker bare å ha noe stående på i bakgrunnen, helst noe jeg har sett flere ganger før så jeg slipper å følge med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Streamer på tven når jeg har besøk og kanskje en dag i uken. Her er det pcen som jobber dagen lang med serier, film og youtube når jeg er hjemme. God på multitasking her, så kan fort bli en del om det ikke er podcast det går i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på tv stort sett hver kveld, hvis jeg ikke er ute eller har besøk. Jeg strikker mens jeg ser, så helt bortkastet tid er det ikke. Forrsten så lyver jeg kanskje litt nå, for det hender ofte, spesielt når det blir lysere ute, at tv'en viker for bøker. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ekstremt sjeldent på TV. Rett og slett fordi det ikke finnes noe spennende der, etter min mening

Jeg klarer faktisk ikke å forstå mennesker som klarer å sitte i mangfoldige timer hver eneste ettermiddag / kveld for å se på reality shows / såpeopera. 

Anonymkode: b6634...580

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke TV. Noe de fleste som kommer inn døren hos meg finner merkelig. Og da tenker jeg at folk flest er blitt veldig TV avhengig, hvis det er sånn ;"Hvor er TV´n ? Skal du ha sofaen vinklet den veien ? Da ser man jo ikke TV´n (som da altså ikke er der....)". Jeg har noen faste programmer som jeg ser på via PC, men det er mest i helgen, og da kanskje totalt 3 -4 timer. Ellers liker jeg å lese. Ettersom jeg bor i borettslag, er det et kjempestort irritasjonsmoment at alle er meldt inn i den samme pakken med TV og bredbånd, og dermed betaler for mange kanaler jeg ikke vet eksisterer. Tror ikke jeg kommer noen vei med å foreslå en endring heller, for styreformannen er av eldre dato, og mener at TV, det er noe alle har. 

Anonymkode: 8a0ce...df5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer veldig. Tenker da serier på pc/tv går under tv. Har som regel perioder der jeg ser hver kveld og perioder der jeg gjør helt andre ting og fint kan gå en måned eller to uten

Anonymkode: c5c81...45c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett "vanlig" TV siden 2010 ca. "Å skru på tv'en og bare se på det som sendes" høres ut som et meget kjedelig tidsfordriv. Skal man liksom fortære alt som blir sendt helt uten mål og mening? 

Jeg bruker TV til å strømme mot Netflix, HBO, NRK, NBC og lignende. Men da søker jeg fram de filmene, seriene eller dokumentarene jeg har lyst å se. Har VPN for å se på enkelte internasjonale sites, og adblocker for å slippe reklame. Nå for tiden er jeg hekta på Dateline på NBC 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er ganske så vanlig. Bare gå/kjør en tur ute på kveldstid, og du ser TV-blinkinga fra de fleste hus du passerer. Ser selv serier så godt som hver dag, mens jeg spiser middag. Men jeg lar aldri TV-en stå på bare for å stå på. Blir helt gal på besøk hos foreldrene mine - der durer TV-en i bakgrunnen døgnet rundt! 

Anonymkode: 9d421...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser litt på TV eller serier/filmer nesten hver kveld, kanskje en times tid før leggetid. Ser sjelden på TV før 21-22-tiden. Som mange andre ser jeg stadig mindre på lineær-TV og mer på filmer/serier/opptak. 

 

(I tillegg blir det jo litt skisport i disse VM-tider, men ser langt fra alt)

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss står tv-en på i alle fall 4-5 timer på ettermiddags-/kveldstid når vi er hjemme. Jeg setter den aldri på, men samboer har for vane å gjøre det. Så sitter vi der, da, og blomstrer. I hver vår sofa med PC i fanget og surfer på nett eller ser på nett-tv, samtidig som det går  ett eller annet lineær-tv-program eller en film/serie fra en strømmetjeneste på den store tv-en. 

Dvs, når jeg sier at jeg aldri setter på tv, så er det ikke helt sant. Det hender jeg setter på en direkte sportssending i ny og ne. Det er morsommere å se langrenn på stor skjerm enn på bitteliten skjerm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hjemme det meste av januar og februar pga sykdom, så har benyttet anledningen til å se gjennom en del serier og filmer jeg har hatt på lista. Kanskje 4-5 timer minst om dagen. 

En normal dag er det kanskje 1-2 timer. Har ikke tv kanaler da, så kun strømmetjenester jeg betaler for. 

Anonymkode: dc01b...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...