Gå til innhold

Kirkelig bryllup men ingen fest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres sikkert rart ut, for de fleste er vel vant til at det er bryllupsfest med når man gifter seg i kirka.

Men man kan vel om man føler for det gifte seg kirkelig på en lørdag og ikke ha bryllupsfest etterpå?

Jeg ser for meg vielsen i kirken, så til fotograf og ta bilder og deretter ut og spise en lekker middag med forloverne. Og deretter "innta" bryllupsnatten.

Høres det heeelt fjernt ut?

Har ikke noe behov for bryllupsfesten, ser faktisk ikke helt poenget for å være 100% ærlig. (Ser ikke poenget med det for vår del, kanskje andre har gode argumenter, men jeg har ingen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryllupet bestemmer dere jo selv hvordan dere vil ha det! Så jeg synes det høres helt fint ut, så lenge dere er fornøyd!! :-)

Skrevet
Bryllupet bestemmer dere jo selv hvordan dere vil ha det! Så jeg synes det høres helt fint ut' date=' så lenge dere er fornøyd!! :-)[/quote']

:Nikke:

Skrevet

Dere gjør jo såklart det dere har lyst til å gjøre. Folk vil nok forstå det! Uvanlig,ja, men ikke rart. Kos dere! :)

Gjest gjesta
Skrevet

Gjør det DERE vil. ;) Ikke tenk på noe annet. Det er deres dag!

Gjest gjest1
Skrevet

Vet du hva Lassie? Akkurat sånn har jeg også lyst til å gjøre det.

Problemet er bare at jeg vet at veldig mange kommer til å bli skuffet over at det ikke blir noen fest. Dritt når folk blir sure også da...

Skrevet
Vet du hva Lassie? Akkurat sånn har jeg også lyst til å gjøre det.

Problemet er bare at jeg vet at veldig mange kommer til å bli skuffet over at det ikke blir noen fest. Dritt når folk blir sure også da...

Jeg vet. Jeg vet at folk kommer til å reagere om sambo og jeg gjør det slik, de kommer til å bli skuffet og som svogeren min sa "skal dere snyte oss for en fest asså?" Men vet du hva, Rosin? Dette er VÅR dag, og ikke en dag vi arrangerer for andre. Dette er en dag for OSS.

For å være helt ærlig så ser jeg ikke poenget med at folk skal feste på vår regning, at folk skal få seg ei fyllebløyte på vår regning. For jeg kjenner min familie godt og vet det vil bli fyllebløyte - såkalt bryllupsfest med hovedvekt på ordet fest. Skikkelig bondebryllup :-? For det første ønsker jeg ikke at mitt bryllup skal huskes som årets fest, samtidig vil det bli feil for meg å ha et alkoholfritt bryllup da både sambo og jeg drikker. (men vi drikker med måte i forhold til visse andre)

For det andre så er denne dagen i utgangspunktet for sambo og meg, og ikke for alle andre.

Folk må gjerne komme i kirka og se, men etterpå reiser vi med forlovere til fotografen. Så reiser vi med forlovere og spiser godt, og da kan vi gjerne drikke litt uten å drikke oss møkkfulle. Utpå kvelden ser jeg for meg at sambo og jeg legger oss inn på en suite for en natt, bryllupsnatten. Så enkelt men likevel så har vi gjort det viktigste; vi har gått sammen inn i ektestanden.

Det er jo OSS denne dagen dreier seg om. Og for meg er ikke det viktigste bryllupsfesten, men at sambo og jeg gjør noe spesielt og det viktigste er selvsagt at begge svarer ja på de riktige stedene :ler: Men sambo og jeg kan gjøre mer ut av tingene for oss. Bruke penger på en bryllupssuite og fine antrekk for oss, spise på et dyrt sted for oss og forloverne, istedenfor å bruke masse penger på alkohol som vi ikke har lyst til å se folk drikke seg fulle på..

Nå spørs det bare om jeg får med sambo på dette da... :wink: Han drømmer fortsatt om et stort bryllup, hehe.. Vi har snakket om dette, men ikke kommet til noen konklusjon. Jeg trengte bare å lufte litt ideer her, følte jeg.

Skrevet

Gjør akkuratt som dere vil. Det er DERES dag,,, ikke familiene/venna deres som bare vil ha en gratis fest sin dag... :P

Gjest gjest1
Skrevet

Lassie skrev:

For det andre så er denne dagen i utgangspunktet for sambo og meg, og ikke for alle andre.

Folk må gjerne komme i kirka og se, men etterpå reiser vi med forlovere til fotografen. Så reiser vi med forlovere og spiser godt, og da kan vi gjerne drikke litt uten å drikke oss møkkfulle. Utpå kvelden ser jeg for meg at sambo og jeg legger oss inn på en suite for en natt, bryllupsnatten. Så enkelt men likevel så har vi gjort det viktigste; vi har gått sammen inn i ektestanden.

Det er jo OSS denne dagen dreier seg om. Og for meg er ikke det viktigste bryllupsfesten, men at sambo og jeg gjør noe spesielt og det viktigste er selvsagt at begge svarer ja på de riktige stedene Men sambo og jeg kan gjøre mer ut av tingene for oss. Bruke penger på en bryllupssuite og fine antrekk for oss, spise på et dyrt sted for oss og forloverne, istedenfor å bruke masse penger på alkohol som vi ikke har lyst til å se folk drikke seg fulle på..

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv. :klem:

Tenk så dyrt det er å leie lokale, middag til en 20- 50 stk eller hvor mange folk ber, drikkevarer osv. Jeg kjenner ei som hadde 35 gjester og laget all maten selv til sitt eget bryllup. :o Sånn er ikke jeg!

Uansett blir det dyrt, men det er bedre å bruke pengene slik du skrev mener nå jeg. Folk har selvfølgelig forskjellige drømmer, forskjellig økonomi osv. og må få lov til å gjøre som de vil. Men de behøver ikke bli sure hvis noen velger å prioritere annerledes, synes jeg.

Egentlig har jeg og sambo lyst til å "stikke av" til New York, og ha et bryllup liknende det Idahe skal ha :-) Det høres fantastisk ut. Da blir det bare meg og sambo i verdens beste by, bryllup og bryllupsreise i samme slengen!

Skrevet

Ikke noe i veien for å gjøre det sånn.

Det må da være mange andre som også gjør det?

Jeg mener, det er mange som vil gifte seg i kirken fordi de er kristne, men det følger vel ikke automatisk at de vil ha stor fest for det?

Har av en eller annen grunn blitt sånn 'kirke=fest' og 'tinghuset=stille og rolig' greie, noe som slettes ikke stemmer.

Gjør det dere føler for!

Skrevet

Det er ikke så uvanlig å gjøre det sånn. Det er faktisk nesten like vanlig enkelte steder som å ha "full pakke" bryllup.

Det er stadig flere som velger å ha slike bryllup.

Hvis dere ønsker å gifte dere i kirka så gjør det. Om det blir fest eller ikke skal ikke hindre dere i å ha den vielsen dere ønsker.

Skrevet

Jag tycker det är helt OK - ni gör vad NI vill. Det är ni som ska vigas och fira som ni tycker passar.

Skrevet

Synes det høres ut som en fin idee. det er jo deres dag og dere bestemmer, og gjør som dere vil.

Gjest Embla s
Skrevet

Så lenge dere er enige syns jeg det høres ut som en fin dag!

Men hvis samboeren din virkelig ønsker å be inn til fest, er det jo straks litt værre? Det at dere har fest for slekt og venner betyr jo ikke at dere ikke kan ta kvelden tidlig og kose dere sammen i suiten mens de andre fester videre hvis de vil? Det kan muligens være værre for ham å avstå fra å be inn til fest en det er for deg å være med på festen en liten stund?

Det går jo an å gjøre noen knep for at drikkingen ikke skal ta helt av også, f.eks. under middagen. (ikke hyggelig med fulle folk under bryllupsmiddag..)

Skrevet

Takk for svar!

Har ikke snakket så mye med sambo om dette enda, men jeg har iallfall luftet mine tanker rundt det både her og hjemme med mannen. Han tenker svært på hva han vil nå. Hehe.. Kanskje mulig å møtes på halvveien?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...