Gå til innhold

Er det uansvarlig å sende en 10 åring på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er en organisert tur og noen foreldre er med. De reiser 25 mil unna.

Endret av tussien
Tanta snoker og vet hvem jeg er
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida. Slipp avgårde ungen. Blir du stresset, ring en leder for daglig oppdatering. Det er sunt for unger å få farte alene uten foreldre. Blir selvstendig av sånt. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg har reist alene på både leir, dagsarrangement, konkurranser osv. helt siden jeg var 8. Var andre voksne tilstede selvsagt. Det har gjort meg mer selvstendig enn mange av mine andre venner 🙂

Anonymkode: 1043e...cb6

• Liker 5
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har reist alene på både leir, dagsarrangement, konkurranser osv. helt siden jeg var 8. Var andre voksne tilstede selvsagt. Det har gjort meg mer selvstendig enn mange av mine andre venner 🙂

Anonymkode: 1043e...cb6

Samme her. Var alene på leir ei uke da jeg var 8 år. Gikk helt fint 

Skrevet

Hvorfor skulle det være uansvarlig? Trodde det var helt normalt at man dro på speiderturer, korpsturer, cuper osv i den alderen.

• Liker 4
Skrevet

Nei, slutt nå å være så overbeskyttende.

Anonymkode: ed1ed...ed8

• Liker 1
Skrevet

Det er utrolig bra å sende ungen på tur! En god måte å utvide selvstendigheten! Du gjør bare barnet en stor tjeneste ved dette. 

Anonymkode: 5e6ce...140

• Liker 2
Skrevet

Da klassen til gutten vår dro på leirskole i 7. klasse, var det flere som aldri hadde sovet hjemmefra alene uten mor og/eller far. Det er ikke greit. Klart ikke alle kan dra på leir og korpsturer.. . Men noe må man som forelder få til. Overnatting hos en venn, besteforeldre el. 

Skrevet

Jeg begynte å dra på tur alene fra ca 7 års alderen. Bare for å nevne det. 

Det var leirskoler, turneer med sang gruppen osv. Reiste ofte langt vekk fra hvor jeg bodde. 

Anonymkode: 5e6ce...140

Skrevet

Herlighet. La nå barnet få dra på turen. Snakker om å være overhysterisk

Anonymkode: f2707...8da

Skrevet

Takk for svar! Har bare fått beskjed fra den eldre garde at jeg er uforsvarlig. Men jeg sender ungen gladelig på tur alene 

• Liker 1
Skrevet

Sønnen min var hyttetur i to dager med kun de ansatte i bhg som voksne,han vokset mye på det :)

Anonymkode: 2543c...ce1

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Da klassen til gutten vår dro på leirskole i 7. klasse, var det flere som aldri hadde sovet hjemmefra alene uten mor og/eller far. Det er ikke greit. Klart ikke alle kan dra på leir og korpsturer.. . Men noe må man som forelder få til. Overnatting hos en venn, besteforeldre el. 

På seg selv kjenner man ingen andre.

Anonymkode: ae4a9...762

Skrevet

Spørs hvilke voksne som er med.. Skulle mi dratt alene så langt unna ville jeg vært sikker på at de voksne er egnet. Er dessverre ikke alle foreldre jeg stoler helt på, så ville sjekket opp det først og fremst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...