AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #1 Skrevet 21. februar 2019 Jeg bruker SAS Eurobonus sitt Mastercard til alt av forbruk i løpet av en måned (for å få poeng). Jeg nedbetaler regninga i sin helhet hver lønningsdag. Problemet er at når jeg betaler regninga, forsvinner pengene ut av lønnskontoen min med en gang, men det tar opptil 3 dager før betalingen er registrert på mastercardet. Dermed har jeg ikke penger på noen av kortene disse dagene. Det synes jeg er fryktelig irriterende, og hvor befinner pengene seg i dette tidsrommet? Er det noe jeg kan gjøre for at betalingen skal registreres raskere? Anonymkode: 6c7e7...ba9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #2 Skrevet 21. februar 2019 Du kan jo betale inn på kredittkortet når som helst i løpet av mnd, så om du ser at du kommer til å bruke opp hele kredittbeløpet ditt så kan du jo bare betale inn en del før du kommer til forfallsdatoen. Anonymkode: 5f526...f49
FrodeF Skrevet 21. februar 2019 #3 Skrevet 21. februar 2019 (endret) Nei, du kan ikke gjøre noe annet enn å betale før eller øke kreditten. Endret 21. februar 2019 av FrodeF
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #4 Skrevet 21. februar 2019 Jeg løser det ved å bruke et annet kort de dagene pengene er "ingensteds", så det er mest et tilfelle av irritasjon. Tar det bestandig så lang tid å overføre mellom to banker? Det har i så fall gått meg hus forbi. Anonymkode: 6c7e7...ba9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #5 Skrevet 21. februar 2019 Det lureste ville være å spare opp en buffer, slik at du slipper å leve fra hånd til munn. Anonymkode: a4c96...065
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #6 Skrevet 21. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det lureste ville være å spare opp en buffer, slik at du slipper å leve fra hånd til munn. Anonymkode: a4c96...065 Så klart, men det var ikke det jeg spurte om. Anonymkode: 6c7e7...ba9 3
AndreasBR Skrevet 8. mars 2019 #7 Skrevet 8. mars 2019 (endret) Jeg tenker du betaler til et kontonummer og benytter en KID ? Dvs at mastercardet ditt ikke har eget kontonummer. Jeg vil tro det er noe som dette Dag 1: Pengene går ut av din konto Dag 1 eller 2 Pengene registreres på banken sin konto Dag 3: Banken får beskjed om at pengene er inne og godskrives din MC konto.. Der jeg jobbet før fikk vi innbetalingsfiler fra factoring-partneren. Disse betalingene var alltid det som kom inn dagen før. (Disse kom ca klokken 7 om morningen) Dvs at pengene ble registrert betalt dagen etter de hadde kommet inn på konto, om jeg husker helt rett.. Dersom jeg overfører penger til Visa-kortet mitt i sbanken tar dette normalt 1 dag. Betaling til DNB Mastercard tar 2-3 dager. Førstnevnte har eget kontonummer mens sistnevnte benytter kontonr/KID. Endret 8. mars 2019 av AndreasBR
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2019 #8 Skrevet 8. mars 2019 På 21.2.2019 den 11.48, AnonymBruker skrev: Jeg bruker SAS Eurobonus sitt Mastercard til alt av forbruk i løpet av en måned (for å få poeng). Jeg nedbetaler regninga i sin helhet hver lønningsdag. Problemet er at når jeg betaler regninga, forsvinner pengene ut av lønnskontoen min med en gang, men det tar opptil 3 dager før betalingen er registrert på mastercardet. Dermed har jeg ikke penger på noen av kortene disse dagene. Det synes jeg er fryktelig irriterende, og hvor befinner pengene seg i dette tidsrommet? Er det noe jeg kan gjøre for at betalingen skal registreres raskere? Anonymkode: 6c7e7...ba9 "Pengene" eksisterer bare som bare transaksjoner i en database hos banken. Overføringen av pengene skjer via en CREMUL-fil. Selv om datasystemene til bankene er skikkelig gammeldags (vi snakker stormaskiner og COBOL) så tar egentlig ikke overføringen veldig lang tid, grunnen til forsinkelsen er at banken ønsker å tjene penger på rentene. Det flyter hundrevis av millioner mellom bankene hver dag, og rentene av de pengene er en fin ekstrainntekt for banken. Anonymkode: 7034e...cd1 1
Zienna Skrevet 8. mars 2019 #9 Skrevet 8. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: "Pengene" eksisterer bare som bare transaksjoner i en database hos banken. Overføringen av pengene skjer via en CREMUL-fil. Selv om datasystemene til bankene er skikkelig gammeldags (vi snakker stormaskiner og COBOL) så tar egentlig ikke overføringen veldig lang tid, grunnen til forsinkelsen er at banken ønsker å tjene penger på rentene. Det flyter hundrevis av millioner mellom bankene hver dag, og rentene av de pengene er en fin ekstrainntekt for banken. Anonymkode: 7034e...cd1 Nemlig. Jeg har kredittkort i samme bank som både min mann og jeg har våre lønnskonti. Det går sekunder for mannen m in og meg å overføre mellom våre konti, men merkelig nok tar det flere dager før overførsel fra lønnskonto til kredittkonto er effektuert. Sendte spm. til banken min, men fikk aldri svar. Noen tjener penger-----
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå