angara Skrevet 21. februar 2019 #1 Skrevet 21. februar 2019 Hei, lurer på om noen her inne husker et spill som var populært (i mine kretser, i allefall) for kanskje 10 år siden. Jeg prøver å finne det igjen, eller noe tilsvarende. Det var et spill (online, eller nedlastbart?) der du fikk opp et stort kart over verden - eller ulike verdensdeler. Så kom det et navn på en by eller et sted opp på skjermen. Så begynte timeren å tikke, og du måtte klikke på kartet, sette nåla ned så nøyaktig som mulig på rett sted, på så kort tid som mulig. Så fikk du poeng etter hvor nære du var (antall kilometer kom opp på skjermen) og hvor kjapp du var. Så kom det opp sted etter sted, og du måtte tenke kjapt. Det var kjempelett å bli hekta, og veldig lærerikt. Noen som husker dette? Finnes det i dag - eller er det kommet en ny versjon?
Hoppetaujenta Skrevet 21. februar 2019 #2 Skrevet 21. februar 2019 Åhh! Det vil jeg også gjerne vite. Håper det er ok at jeg slenger meg på og venter sammen med deg? 1
Gladius Veritatis Skrevet 21. februar 2019 #3 Skrevet 21. februar 2019 Minner litt om programmet Verdensmester med Jon Michelet som gjekk på NRK.
Hoppetaujenta Skrevet 28. april 2019 #4 Skrevet 28. april 2019 Vi dytter litt på denne igjen og ser om noen har gode forslag.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 28. april 2019 #5 Skrevet 28. april 2019 Høres gøy ut, håper noen vet, om ett slikt spill 😃
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #6 Skrevet 29. april 2019 https://www.purposegames.com/game/countries-of-the-world-map-quiz Finnes med ulike verdensdeler og lignende på samme side. Anonymkode: c76c7...55e
Agathe Skrevet 29. april 2019 #7 Skrevet 29. april 2019 (endret) geoguessr.com Her slippes man et eller annet sted i google streetview, og så skal man beveges seg rundt og så gjette hvor man er ved å plassere en nål på verdenskartet. Endret 29. april 2019 av Agathe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå