AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #1 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg er gift og barnløs, og har tenkt å forbli det. Hva koster det å sette opp et testament? Jeg vil at min mann og hans datter skal arve meg, ikke min mor. Kanskje noen kan anbefale meg en god advokat? Jeg bor i Tromsø. Anonymkode: c3caa...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solknapp Skrevet 21. februar 2019 #2 Del Skrevet 21. februar 2019 Du kan skrive selv, det ligger mange maler på nettet. Og så avtaler du med to som er vitner. Det er gratis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #3 Del Skrevet 21. februar 2019 1 time siden, Solknapp skrev: Du kan skrive selv, det ligger mange maler på nettet. Og så avtaler du med to som er vitner. Det er gratis. Ikke verre? Takk. Anonymkode: c3caa...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #4 Del Skrevet 21. februar 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gift og barnløs, og har tenkt å forbli det. Hva koster det å sette opp et testament? Jeg vil at min mann og hans datter skal arve meg, ikke min mor. Kanskje noen kan anbefale meg en god advokat? Jeg bor i Tromsø. Anonymkode: c3caa...99b Moderen gikk til tinghuset og fikk skrevet et som ble lagt i arkiv der. Koster henne 700. Anonymkode: 95ed1...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #5 Del Skrevet 21. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Moderen gikk til tinghuset og fikk skrevet et som ble lagt i arkiv der. Koster henne 700. Anonymkode: 95ed1...f68 Er det det samme som tinglysning? Anonymkode: c3caa...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #6 Del Skrevet 21. februar 2019 https://forsikringsportalen.no/testament-mal/ Anonymkode: f4915...fdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #7 Del Skrevet 21. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det det samme som tinglysning? Anonymkode: c3caa...99b Tror det. Hun fikk nemlig beskjed om at hvis hun skrev et slik som foreslått i tråden her så var det ugyldig. Anonymkode: 95ed1...f68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #8 Del Skrevet 21. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det det samme som tinglysning? Anonymkode: c3caa...99b Nei, tingretten oppbevarer testamentet samt registrerer det i det nasjonale testamentsregisteret. Tingretten har for øvrig ikke anledning å utforme testamentet for deg eller undersøke hvorvidt det tilfredsstiller innholds- og formkrav. Dette må gjøres hos advokat. Anonymkode: adaa8...db1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #9 Del Skrevet 21. februar 2019 Hvis dere sjekker min link så står det enkle fremgangsmåter der. Det er ikke vanskelig. Man må bestemme seg for hvem som skal ha hva av ens eiendeler, finne to voksne mennesker som kan være vitne. De trenger ikke å se hva som står i testamentet, men må vite at det er et testament som de underskriver på. Deres fødselsnummer, adresse, navn, så er det gjort. Leveres for oppbevaring til rette instans for under en tusenlapp. Skal det rettes opp i innholdet på et senere tidspunkt og leveres ut, må det betales på nytt igjen igjen. Anonymkode: f4915...fdf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #10 Del Skrevet 21. februar 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://forsikringsportalen.no/testament-mal/ Anonymkode: f4915...fdf Tusen takk TS Anonymkode: c3caa...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå