AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 Noen som har dette og har tips og erfaring til noen som ikke har grønne fingre i det hele tatt? Jeg er totalt nybegynner på dette området og har lyst til å prøve. Jeg har dog et krav, og det er at hele prosessen må skje innendørs. Jeg har ikke hage eller veranda. Jeg bor i øverste etasje i en leilighet. Noe som er lett å få til? Alt fra urter til frukt og grønnsaker Anonymkode: 9155c...0cd
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #2 Skrevet 21. februar 2019 Å dyrke inne er vel ikke det idelle. Blir jo fort mye jord og søl. Men tomatplanter, paprikaplanter og kanskje agurk er planter som trives i drivhus, så det ville sikkert gå an i et solfylt vindu. Anonymkode: 9108c...55f
absinthia Skrevet 21. februar 2019 #3 Skrevet 21. februar 2019 Har du tenkt å anskaffe vekstlys, eller vil du ha det i vinduskarmen? Basillikum og andre urter som du bruker agurk og tomat, er fine i vindu. Paprika, chilli og aubergine er også mulig. Viktig å ikke å begynne å gjødsle for tidlig, men likevel følge godt på med gjødsling, pinsering og fjerning av overflødige blader på agurk og tomatplanter, når veksten er godt i gang. Karse er svært enkelt. Du kan også spire spirer.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #4 Skrevet 21. februar 2019 2 timer siden, absinthia skrev: Har du tenkt å anskaffe vekstlys, eller vil du ha det i vinduskarmen? Basillikum og andre urter som du bruker agurk og tomat, er fine i vindu. Paprika, chilli og aubergine er også mulig. Viktig å ikke å begynne å gjødsle for tidlig, men likevel følge godt på med gjødsling, pinsering og fjerning av overflødige blader på agurk og tomatplanter, når veksten er godt i gang. Karse er svært enkelt. Du kan også spire spirer. I utgangspunktet vinduskarmen, men vurderer å anskaffe vekstlys etterhvert Når er det for tidlig å gjødsle? Anonymkode: 9155c...0cd
absinthia Skrevet 21. februar 2019 #5 Skrevet 21. februar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet vinduskarmen, men vurderer å anskaffe vekstlys etterhvert Når er det for tidlig å gjødsle? Anonymkode: 9155c...0cd Når du har plantet en plante i en ny potte og du kan se røttene gjennom pottebunnen, så kan du begynne å gjødsle. Dvs at i begynnelsen har frøplanten nok med næringen som finnes i jorda den ble sådd i.Så planter du om, slik at den kan få større plass - nå har den også nok næring, frem til du ser antydning til røtter gjennom hullene i bunnen på potta. Innimellom vil man kanskje potte om enda en gang og da gjelder samme prosedyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå