Gå til innhold

Til dere menn: hvordan gå frem spør en mann ut på kaffe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært litt små forelsket/betatt av en kunde på jobb. Har snakket med han et par ganger og føler at tonen er veldig fin. Han la meg også til på fb, men har aldri tatt initiativ til å starte samtalen. Jeg har sendt han noen små meldinger av og til (3-4 ganger), men ga opp å sende mer for 2 mnd siden. Vil ikke virke «desperat». Har så lyst å bare ta en kopp kaffi med han for å se om vi har kjemi og bli bedre kjent. Han virker så snill og god. Men kjenner han ikke godt personlig.

Husker tidligere at jeg nevnte for han min mann, som nå er min ex. Gikk fra han i slutten av juli pga mye sorg han ga meg. Så Vett ikke om han fortsatt tror jeg er i et forhold. Vil bare finne meg en god og snill mann som er jordnær og har humor. 

Jeg er forresten 28, og det samme er han.

Er det noe jeg kan gjør for å vekke interessen hans? Hva tenker dere menn hvis ei jente spør dere ut på kaffe? Føler det er mannen sitt «ansvar». Jeg vil ikke virke desperat foran han, for det er jeg ikke, men har bare lyst å bli bedre kjent. 

Jeg tenker at, siden jeg har gitt han hint og vist interesse fra min side og han ikke har gjort noe så er han kanskje ikke interessert selv. Har ikke lyst å få et nei av han. 

What to do?🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 7a351...411

Skrevet

Tut og kjør.

Vi liker direkte og ærlig tale. (Ihvertfall jeg)

• Liker 2
Skrevet

Hei, har du lyst til å ta en kaffe med meg en dag ? 

Anonymkode: ff371...fdb

• Liker 9
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
13 hours ago, AnonymBruker said:

Har vært litt små forelsket/betatt av en kunde på jobb. Har snakket med han et par ganger og føler at tonen er veldig fin. Han la meg også til på fb, men har aldri tatt initiativ til å starte samtalen. Jeg har sendt han noen små meldinger av og til (3-4 ganger), men ga opp å sende mer for 2 mnd siden. Vil ikke virke «desperat». Har så lyst å bare ta en kopp kaffi med han for å se om vi har kjemi og bli bedre kjent. Han virker så snill og god. Men kjenner han ikke godt personlig.

Husker tidligere at jeg nevnte for han min mann, som nå er min ex. Gikk fra han i slutten av juli pga mye sorg han ga meg. Så Vett ikke om han fortsatt tror jeg er i et forhold. Vil bare finne meg en god og snill mann som er jordnær og har humor. 

Er det noe jeg kan gjør for å vekke interessen hans? Hva tenker dere menn hvis ei jente spør dere ut på kaffe? Føler det er mannen sitt «ansvar». Jeg vil ikke virke desperat foran han, for det er jeg ikke, men har bare lyst å bli bedre kjent. 

Jeg tenker at, siden jeg har gitt han hint og vist interesse fra min side og han ikke har gjort noe så er han kanskje ikke interessert selv. Har ikke lyst å få et nei av han. 

What to do?🤷🏽‍♀️

Det kan hende han har forholdt seg passiv fordi du har vært opptatt. Om det ikke har blitt kommunisert til han at du er singel er det vanskelig for han å vite det. 

Hvis han har visst at du er singel, men forholdt seg passiv så ville jeg antatt at han ikke var interessert. Du har vist interesse, og jeg synes da det er opp til han å spille ballen tilbake. 

Ville bare tatt initiativ jeg. Det er en god sjanse for at han har forholdt seg passiv fordi du har vært opptatt. 

Endret av Minesveiper
Skrevet
5 hours ago, Minesveiper said:

Det kan hende han har forholdt seg passiv fordi du har vært opptatt. Om det ikke har blitt kommunisert til han at du er singel er det vanskelig for han å vite det. 

Hvis han har visst at du er singel, men forholdt seg passiv så ville jeg antatt at han ikke var interessert. Du har som sagt vist interesse, og jeg synes da det er opp til han, og spille ballen tilbake. 

Ville bare tatt initiativ jeg. Det er en god sjanse for at han har forholdt seg passiv fordi du har vært opptatt. 

Kanskje jeg skal nevne at jeg er singel neste gang han kommer til jobben min. Da forteller jeg det på en indirekte måte da, og håper han forstår. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, har du lyst til å ta en kaffe med meg en dag ? 

Anonymkode: ff371...fdb

Hehe, så søtt av deg! 

Ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, så søtt av deg! 

Ts

Tror vedkommende mente hva du kunne skrive/si til mannen du liker. 

Anonymkode: 55427...fb4

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

What to do?🤷🏽‍♀️

Overordnet: jeg har aldri - aldri - tatt det som noe negativt at jenter/kvinner har vist interesse for meg. Det er jo faktisk bare det største komplimentet man kan få! Det tror jeg de fleste voksne synes.Å være «redd» for å vise interesse er derfor helt unødvendig spør du meg.

Når situasjonen er at han tror du 1. Mest sannsynlig er opptatt og 2. Kanskje tenker at du er hyggelig med han pga jobben din... Vel, det er kanskje ikke så rart han eventuelt holder litt igjen? Det tror jeg de fleste med sosiale antenner ville gjort.

Mitt tips er å være tydelig og spørre direkte.  Typisk «synes du virker som en kjekk kar og har lyst å bli bedre kjent med deg. Vil du ta en kopp kaffe/en øl med med meg nå på «sett inn dag».. ? 

Spør tydelig og avklarende. Da slipper du usikkerhet på om han tok hintet. 

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror vedkommende mente hva du kunne skrive/si til mannen du liker. 

Anonymkode: 55427...fb4

Åjaaa, skylder på at det er tidlig på morningen og snart helg😅

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Grandidosa83 said:

Overordnet: jeg har aldri - aldri - tatt det som noe negativt at jenter/kvinner har vist interesse for meg. Det er jo faktisk bare det største komplimentet man kan få! Det tror jeg de fleste voksne synes.Å være «redd» for å vise interesse er derfor helt unødvendig spør du meg.

Når situasjonen er at han tror du 1. Mest sannsynlig er opptatt og 2. Kanskje tenker at du er hyggelig med han pga jobben din... Vel, det er kanskje ikke så rart han eventuelt holder litt igjen? Det tror jeg de fleste med sosiale antenner ville gjort.

Mitt tips er å være tydelig og spørre direkte.  Typisk «synes du virker som en kjekk kar og har lyst å bli bedre kjent med deg. Vil du ta en kopp kaffe/en øl med med meg nå på «sett inn dag».. ? 

Spør tydelig og avklarende. Da slipper du usikkerhet på om han tok hintet. 

Skal prøve! Han er litt av en sjenert type, håper han sier ja til det:)) 

takk for tips!

Skrevet

Interessant. Dette er noe jeg selv har lurt litt på. Vil menn se «ned» på kvinnen og tro at hun er desperat? Eller ikke ta henne seriøs fordi det kom for «lett». Menn liker jo å jakte? 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

IVil menn se «ned» på kvinnen og tro at hun er desperat? Eller ikke ta henne seriøs fordi det kom for «lett». Menn liker jo å jakte? 

Ikke i det hele tatt. Om jeg var singel og fått en invitasjon om en kaffe eller øl fra en dame jeg syntes var ok hadde jeg selvsagt takket ja. Go for it og lykke til TS ❤️, men sjekk om han er "ledig" slik at du ikke ødelegger noe.

Anonymkode: 441d0...baf

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke i det hele tatt. Om jeg var singel og fått en invitasjon om en kaffe eller øl fra en dame jeg syntes var ok hadde jeg selvsagt takket ja. Go for it og lykke til TS ❤️, men sjekk om han er "ledig" slik at du ikke ødelegger noe.

Anonymkode: 441d0...baf

Skal prøve å spør kanskje neste gang han kommer. Jeg har høy utdanning og vil ikke skryte, men er pen og har veldig fin personlighet. For sjekke opp først om han er ledig, for ville aldri gå mellom to personer å ødelegge et forhold. 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal prøve å spør kanskje neste gang han kommer. Jeg har høy utdanning og vil ikke skryte, men er pen og har veldig fin personlighet. For sjekke opp først om han er ledig, for ville aldri gå mellom to personer å ødelegge et forhold. 

Ok, hvordan kan du vurdere deg som pen? Samtidig personligheten din, nei du. Dette er det nok opp til andre å vurdere.

Høy utdannelse gjør deg heller ikke til noe godt menneske. En utdannelse definerer ikke et menneske.

Du hørtes ikke ut som en god partner, null selvinnsikt. Overfladiske verdier også. Håper mannen sier nei for sitt eget beste.

Anonymkode: 32cc3...f07

• Liker 1
Skrevet

Aller helst gjør du det neste gang dere møte irl. Snakker om løst og fast som vanlig, kunstpause, ekte smil, "Du? Vil du ta en kaffe en dag?".

Hvis du ikke møter han irl skriver du omtrent det samme på melding.

Anonymkode: f100e...5dd

Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, hvordan kan du vurdere deg som pen? Samtidig personligheten din, nei du. Dette er det nok opp til andre å vurdere.

Høy utdannelse gjør deg heller ikke til noe godt menneske. En utdannelse definerer ikke et menneske.

Du hørtes ikke ut som en god partner, null selvinnsikt. Overfladiske verdier også. Håper mannen sier nei for sitt eget beste.

Hahaha, svarte på han som kommenterte innlegget hvor han skrev «om dama var ok» og da har jo disse faktorene en betydning. (Utdanning, utsende, høflighet)

Helt sant, jeg bedømmer ikke meg selv og heller er jeg ikke en snobbete selvopptatt person som digger meg selv. Dette har jeg fått bekreftet fra folk rundt meg. Mange som vil bli kjent med meg og menn som snur seg etter meg, og om jeg er en god person? Det antar jeg for å være. Jeg er en som ønsker alle godt og stiller opp for venner, familie og andre folk som behøver hjelp. Jeg er veldig jordnær, snill og har et godt hjerte. 

Jeg har aldri køddet med en persons følelser, enten går jeg all in, eller lar vêr å bruke tiden til andre for mine «lyster». 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Aller helst gjør du det neste gang dere møte irl. Snakker om løst og fast som vanlig, kunstpause, ekte smil, "Du? Vil du ta en kaffe en dag?".

Hvis du ikke møter han irl skriver du omtrent det samme på melding.

Anonymkode: f100e...5dd

Takk for tips❤️

Skrevet

Hvordan du går frem for å spørre en mann på kafe? Veeel... du går frem til han, og spør om han vil ta en kopp kaffe 😁

Vi menn er enkle vesner... 

Anonymkode: 32f84...9d1

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, svarte på han som kommenterte innlegget hvor han skrev «om dama var ok» og da har jo disse faktorene en betydning. (Utdanning, utsende, høflighet)

Helt sant, jeg bedømmer ikke meg selv og heller er jeg ikke en snobbete selvopptatt person som digger meg selv. Dette har jeg fått bekreftet fra folk rundt meg. Mange som vil bli kjent med meg og menn som snur seg etter meg, og om jeg er en god person? Det antar jeg for å være. Jeg er en som ønsker alle godt og stiller opp for venner, familie og andre folk som behøver hjelp. Jeg er veldig jordnær, snill og har et godt hjerte. 

Jeg har aldri køddet med en persons følelser, enten går jeg all in, eller lar vêr å bruke tiden til andre for mine «lyster». 

Jeg har ikke kommentert noe utenom mitt eneste innlegg i tråden. Sjekk Anonymkoden.

Du fremstår som veldig umoden og usikker som person.

Du ville heller ikke ha et nei fra han.

Nei kvinne, bruk heller tiden på deg selv. Få deg litt selvtillig, selvsikkerhet, selvinnsikt før du roter deg bort i mannfolk. Da må man først bli moden og voksen.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke kommentert noe utenom mitt eneste innlegg i tråden. Sjekk Anonymkoden.

Du fremstår som veldig umoden og usikker som person.

Du ville heller ikke ha et nei fra han.

Nei kvinne, bruk heller tiden på deg selv. Få deg litt selvtillig, selvsikkerhet, selvinnsikt før du roter deg bort i mannfolk. Da må man først bli moden og voksen.

Det var ikke deg jeg svarte når jeg kommenterte til anonym som skrev «om dama var ok». 

Jeg syns virkelig synd på deg, du sliter nok med livet og må hakke ned på andre for å få opp ditt eget selvbilde. Du for puste dypt og slappe helt av😌

har skjønt at du har et issue du trenger å jobbe med. Jeg er glad jeg ikke har det hatet som du har i hjertet ditt. 

Jeg har veldig bra selvtillit og er moden. Tross alt har jeg 2 høye utdanninger og eier min egen bedrift. Kjøpt meg bolig og har elbil. Du bor sikkert i en trist kjeller leilighet som du leier i et mørkt hull. 

Sender deg en varm klem og håper du får en fin helg❤️ Og det mener jeg uten å være ironisk😌

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...