Gjest vinter Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Det er ingenting som er så deilig som å kunne gå barbent i gresset hmmmmm. Derfor skal jeg og sambo legge ferdig gress denne våren er litt for utolmodig til å så det. Problemet er at jeg ikke aner hvor mye jord som må ligge under gressunderlaget???? :o Hvis noen vet er jeg takknemlig for råd. Hvis noen har andre erfaringer fra det å legge ferdigress så kom med dem (takker og bukker)
Stjerne Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 Hei. Jeg har ingen erfaring med ferdiggress, men har et par spørsmål selv. Hvor får man kjøpt det, og ca hvor mye koster det (f.eks pr. m2)? Og stemmer det at det ikke vokser like fort som vanlig gress....? Stjern :-)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. april 2005 #3 Skrevet 12. april 2005 Ta en kikk her http://www.hushjemhage.no/hage/plan_gress.htm. Grunnarbeidet for å så plen og å legge ferdigplen er det samme. Forskjellen er at ferdigplena ser pen ut med det samme - men det tar like lang tid før den kan "brukes". Den må rote seg den også, ellers dør gresset. Vi skal også anlegge hage i vår/sommer, og kommer til å gå for selvsådd plen, selv om planen opprinnelig var ferdigplen, fordi ferdigplen er DYRT i forhold til å så selv. Og når den likevel ikke kan brukes, så er det liksom ikke noe vits.
Grooo Skrevet 12. april 2005 #4 Skrevet 12. april 2005 De er som regel 60*250 cm og koster mellom 20 og 40 kr leste jeg i en hagebok i går...
Usikker Skrevet 12. april 2005 #5 Skrevet 12. april 2005 Her i borettslaget hvor jeg bor så la vi både ferdiggress og sådde i fjor. Ferdiggresset trengte 2-3 uker på å "feste seg", mens det tok lenger tid før det nysådde plassene kunne tas i bruk. Er nok litt dyrere med ferdiggress........... Jeg husker ikke prisene!
Nella Skrevet 12. april 2005 #6 Skrevet 12. april 2005 Vurderete ferdigplen selv siden jeg ikke har så mye. Snakket med pappa og det som er utdannet gartner og han sa det Bjørnsdatter sier. I tillegg er det endel jobb med skjøtene for å få de fine og jevne. Krever også like mye vanning som den man sår selv. Så når plenen uansett ikke kunne brukes noe tidligere sådde jeg selv og de sparte pengene gikk til planter og hekk istedet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå