Gå til innhold

Jeg hadde ubesyttet sex på lørdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skjedde i 6 tiden på kvelden på lørdag, jeg har ligget strekk ut med influensa fra søndag frem til nå så har ikke kjøpt angrepille som må tas innen 72 timer (tre døgn) fant ut på nettet at det finnes en annen pille som heter ella ine som må tas innen fem døgn. Er det for sent om jeg kjøper en slik i morgen tidlig? Jeg hadde sex under eggløsning noe som øker risikoen for at jeg kan ha blitt gravid. Og gi f i å dømme meg for at jeg hadde ubeskyttet sex takk..

Anonymkode: 8eb21...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du hadde eggløsning er det alt for sent. Angrepillene virker ved å utsette eggløsning, og det har jo allerede skjedd i ditt tilfelle :)

Anonymkode: f734e...fd9

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er fem døgn som er grensen, så har du jo tid på deg til i morgen ettermiddag, altså torsdag...? Da er det fem døgn.

Kjøp et par angrepiller ekstra og ha i nattbordskuffen 😉

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde i 6 tiden på kvelden på lørdag, jeg har ligget strekk ut med influensa fra søndag frem til nå så har ikke kjøpt angrepille som må tas innen 72 timer (tre døgn) fant ut på nettet at det finnes en annen pille som heter ella ine som må tas innen fem døgn. Er det for sent om jeg kjøper en slik i morgen tidlig? Jeg hadde sex under eggløsning noe som øker risikoen for at jeg kan ha blitt gravid. Og gi f i å dømme meg for at jeg hadde ubeskyttet sex takk..

Ingen gjør det, vettu. Vet selv hvor vanskelig det er å tenke på beskyttelse når man er kåt som fanken..😃

Anonymkode: 2ba3e...698

• Liker 2
Skrevet

Om du hadde el så er det for sent. Angrepillene utsetter el, så i ditt tilfelle så er det bortkastet. Om dere traff el så er det ca 25% sjanse for at du er gravid. Om ikke mensen kommer så tar du en test. 

Anonymkode: 4a83a...709

• Liker 1
Skrevet

Hvis du allerede har hatt eggløsning så er det uansett for seint å ta angrepille nå. Da angrepillen kun utsetter eggløsning. Du kan ta angrepille 5 min etter ubeskyttet sex, men hvis du hadde eggløsning tidligere samme dag så har den null effekt uansett. 

Anonymkode: f2445...7c6

• Liker 1
Skrevet

Huff jeg har ikke helt kontroll på eggløsningen, men mener og huske at første blødningsdag var 1 februar og sexen skjedde den 16 februar altså rundt 14 dager etter mensen. Er det ikke rundt 14 dager eggløsningen skjer etter mensen? Så da er det helt meningsløst og kjøpe pillen?

Skrevet

Har i dag Kjennt murringer i underlivet helt like som jeg har rett før mensen (utover ettermiddagen frem til nå) i tillegg litt vond i korsryggen og moderate stikkninger i brystene. Graviditet symptomer kan da ikke merkes så tidlig?

Skrevet

Jo, det kan de. Høres ut som at du er gravid. Gratulerer! 

• Liker 1
Skrevet

Til neste gang ville jeg ha anbefalt p-piller eller noe liknene, slipper du å tenke på slik. Lykke til!

Skrevet

Vet det er mulig å sette inn spiral som siste nødløsning. Det må dog sikkert gjøres i morgen eller fredag. 

Anonymkode: a1dd2...f8d

Skrevet

Det er for tidlig å kjenne på symptomer så egget uansett ikke har festet seg enda :)

Anonymkode: f734e...fd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...