Gjest gjesta Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Ok. Jeg har spurt før. men vil høre med flere også. Hva er samlet pris for lokalet? (inkl. mat,drikke,lokale,kaffe, ALT). Nå var jeg nede å hørte. Vi er 46 stk, så det blir CA.. 46.000,-. Altså 1000,- pr person. Er det veeldig dyrt?? For da vil jeg heller finne et annet sted hvis det er syk pris..
smilepia Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 Vi regner samme pris, altså ca 1000,-pr hode, men siden prisen kommer ann på hvor mye hver enkelt drikker (og av hva) er det umulig å si eksakt pris før etter bryllupet. Da er kaker og bordkort/dekorasjon/blomster det eneste vi kommer med selv. Lokalet ordner alt annet.
carina81 Skrevet 12. april 2005 #3 Skrevet 12. april 2005 Vi regner mellom 800-1000 kr per person inkl mat, drikke, lokale, servitører, kokk, gavebord+oppbevaring over natten av gavene, kakebord, brudesuiten+ sikkert noe jeg har glemt å skrive inn.. Men er drikke som bestemmer akkurat hvor vi havner. Hvis det blir 1000kr per person, drikker alle VELDIG mye alkohol, så regner ikke med det blir så mye.
Gjest gjesta Skrevet 12. april 2005 #4 Skrevet 12. april 2005 Så det er altså ganske standard pris, hvis ikke man leier et lokale man kjøper inn drikken selv? For det blir vel (mye?) billigere?
lucky Skrevet 12. april 2005 #5 Skrevet 12. april 2005 Så det er altså ganske standard pris' date=' hvis ikke man leier et lokale man kjøper inn drikken selv? For det blir vel (mye?) billigere?[/quote'] Vi sjekket dette i starten da vi skulle booke lokale. Vi fant ut at det ville bli 20-30 000 kr billigere å leie et lokalet selv + leie inn kokk (kokken handler og beregner mat), serveringshjelp, ryddehjelp, barhjelp + pynte selv , men da ha med alkohol selv. Det krever jo litt mer organisering, men pytt pytt - er det bryllupsplanlegging så er det bryllupsplanlegging Dette regnet vi ut fra 80 stk.
Gjest gjesta Skrevet 12. april 2005 #6 Skrevet 12. april 2005 Hmm... hadde vert greitt å spart pengene, men så liker vi godt lokalet også + menyen ser veldig bra ut (skikkelig vegetarmat til meg, ikke bare kald salat ). Lurer på hva jeg skal velge... men har tid enda
lucky Skrevet 12. april 2005 #7 Skrevet 12. april 2005 Hmm... hadde vert greitt å spart pengene, men så liker vi godt lokalet også + menyen ser veldig bra ut (skikkelig vegetarmat til meg, ikke bare kald salat ). Lurer på hva jeg skal velge... men har tid enda Du har masse av tid igjen. Masse av tid til å kose seg med tanker pg planlegging
Gjest gjesta Skrevet 12. april 2005 #8 Skrevet 12. april 2005 Du har masse av tid igjen. Masse av tid til å kose seg med tanker pg planlegging Ja, heldigvis Får ta det som det kommer!
IdaC Skrevet 13. april 2005 #9 Skrevet 13. april 2005 Jeg vet ikke helt om du sparer så veeeldig mye på å ha lokale uten mat og drikke. Det skal vi ha, og dette må vi ut med: 5000 lokale 280 per pers for treretters ca 250 drikke per pers, da tenker jeg på vin,mineralvann, øl, konjakk, likør ca 2000 for blomster ca 3000 for duker, og annen borddekorasjon ca 3000 for servitører og kokk Så som du ser, så går det jo bare 13000 på lokale og pynting av den. Så det er nok ikke så mye dere sparer på å ha lokale uten mat, særlig med tanke på all tid og krefter som brukes på å ordne alt som skal ordnes.
Gjest gjest1 Skrevet 13. april 2005 #10 Skrevet 13. april 2005 Kuverprisen vår er 930. Dette inkluderer lokalet, 3 retters middag, kaffe avec og fri bar. De står også for blomster og pynting av bordene. Det eneste jeg må ordne med selv er bordkort og bordplan og kaker. Syns jo at dette er dyrt nok men jeg tror du har fått en pris som ligger rundt gjennomsnittet
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #11 Skrevet 13. april 2005 Vi betaler kr120.000,- for lokale, mat og drikke til 110 gjester - 1010kr per pers. Dette inkluderer leie av lokale på 5000kr, 4-retters middag, champagne før maten, vin/øl/osv til maten, og fri bar med alt (inkl. cocktails) etterpå. 'Normal' pynting (dersom vi skal ha noe ekstra spesielt kommer det i tillegg), og alt av personale, rydding, vask etc er også inkludert. Etter hva jeg har sett er det ganske vanlig å ta rundt 1000kr per kuvert for mat og drikke.
Tigi Skrevet 13. april 2005 #12 Skrevet 13. april 2005 Jeg syns det hørtes ut som en helt grei pris. Vi regner også 1000kr pr. person, men vi vet ikke hva den reelle prisen blir før etterpå. Vi betaler ikke noe leie for lokalet, og det eneste vi har fast pris på er maten. Det andre prisene kommer ann på hvor mye som går. Her er vårt regnestykke: 400kr meny 300kr vin 100kr musserende 100kr avec 100kr kaffe/kake/frukt/snacks
Gjest gjesta Skrevet 13. april 2005 #13 Skrevet 13. april 2005 Jeg vet ikke helt om du sparer så veeeldig mye på å ha lokale uten mat og drikke. Det skal vi ha, og dette må vi ut med: 5000 lokale 280 per pers for treretters ca 250 drikke per pers, da tenker jeg på vin,mineralvann, øl, konjakk, likør ca 2000 for blomster ca 3000 for duker, og annen borddekorasjon ca 3000 for servitører og kokk Så som du ser, så går det jo bare 13000 på lokale og pynting av den. Så det er nok ikke så mye dere sparer på å ha lokale uten mat, særlig med tanke på all tid og krefter som brukes på å ordne alt som skal ordnes. Ja, vi får se hvor billige lokalene er rundt omkring. Og kan prøve å få ordnet med billigst mulig pynt - men vil jo det skal se fint ut også men takk for prisene, så har jeg litt peiling hva det kan bli
Gjest gjesta Skrevet 13. april 2005 #14 Skrevet 13. april 2005 Jeg syns det hørtes ut som en helt grei pris. Vi regner også 1000kr pr. person, men vi vet ikke hva den reelle prisen blir før etterpå. Vi betaler ikke noe leie for lokalet, og det eneste vi har fast pris på er maten. Det andre prisene kommer ann på hvor mye som går. Her er vårt regnestykke: 400kr meny 300kr vin 100kr musserende 100kr avec 100kr kaffe/kake/frukt/snacks Ja, det er nok vanlig pris for lokale som ordner med mat & drikke selv. Bare tenkte å kanskje leie lokale & ordne med leverandører osv selv, hvis vi vil spare en del på det.. men det er det jeg er usikker på...
Tigi Skrevet 13. april 2005 #16 Skrevet 13. april 2005 Ja, det er nok vanlig pris for lokale som ordner med mat & drikke selv. Bare tenkte å kanskje leie lokale & ordne med leverandører osv selv, hvis vi vil spare en del på det.. men det er det jeg er usikker på... Men vil du virkelig ha all jobben..?
Gjest gjesta Skrevet 13. april 2005 #17 Skrevet 13. april 2005 Men vil du virkelig ha all jobben..? Det er liksom det.... Blir kanskje litt stress... men er kanskje verd det om man sparer endel penger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå