Quinden Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Så et innslag på God Morgen Norge idag, diskusjon mellom Arnardo og en dyrevernsforkjemper. Det ble vist noen ganske sterke innslag om hvordan de stakkars dyrene ble slått og presset til å utføre ting de ikke er skap for. Hele dagen er ødelagt... sitter fortsatt med en klump i halsen. Håper det blir avskaffet snart.... Hva mener dere andre??
Sommerfugl Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 Jeg kan ikke fordra sirkus og dyreparker. Blir trist av å se på dyrene. Tror ikke de har det særlig godt.
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #3 Skrevet 12. april 2005 Jeg synes det er rørende å se at folk har et sånt levende engasjement for sirkusdyrs ve og vel, og stort sett lukker øynene for nabobarna som går for lut og kaldt vann eller alle de kjæledyrene som folk eier som blir vanskjøttet og bare sitter der i et trangt bur. Hvem av kategoriene finnes det flest av? (Og: PS; de fleste dyretrenere idag vet at rett psykologi, og ikke slag er den beste treningsmetode.)
Ciara Skrevet 12. april 2005 #4 Skrevet 12. april 2005 Så derfor skal man ikke bry seg om sirkusdyr, gjest? Jeg innbiller meg at de som bryr seg om sirkusdyr er den samme gruppen som reagerer når dyr i nabolaget (eller barn for den slags skyld) har det vondt...
Gjest gjesta Skrevet 12. april 2005 #5 Skrevet 12. april 2005 Kommer aldri til å gå på sirkus etter jeg hørte om hvordan de ble behandlet for endel år tilbake!
Gjest Gjesta Skrevet 12. april 2005 #6 Skrevet 12. april 2005 Jeg skulle akkurat til å skrive et innlegg om det der nå. For noe grusomt. Jeg kommer aldri til å gå på sirkus noe mere eller ta med eventuelle barn på sirkus. For noe grusomt.... :evil:
Trampe Skrevet 12. april 2005 #7 Skrevet 12. april 2005 Har aldri likt sirkus jeg... ikke engang da jeg var lita. Men jeg var på et sirkus engang der de hadde geiter og slike dyr - zorba tror jeg det heter - det så koselig ut. De hoppa rundt og klatret oppå ting osv. Mange små hunder synes jeg også å huske var der, som hoppa igjennom ringer og over hverandre osv. Det kan jeg godta - så lenge de har det bra utenfor sirkusmanesjen - ikke blir sperret inne i knøttbur uten lufting. Geiter på en gård om vinteren har det nok ikke stort annerledes.. Og treningsmetodene har såklart mye å si. Men å få elefanter til å stå på ett ben oppå hverandre - hvordan i all verden er det naturlig for dem??? Det ser helt forferdelig ut.
Sommerfugl Skrevet 12. april 2005 #8 Skrevet 12. april 2005 Jeg synes det er rørende å se at folk har et sånt levende engasjement for sirkusdyrs ve og vel, og stort sett lukker øynene for nabobarna som går for lut og kaldt vann eller alle de kjæledyrene som folk eier som blir vanskjøttet og bare sitter der i et trangt bur. Hvem av kategoriene finnes det flest av? (Og: PS; de fleste dyretrenere idag vet at rett psykologi, og ikke slag er den beste treningsmetode.) Ja, jeg har ikke tid til å bry meg med at barn blir mishandlet, har nok med å tenke på elefantene... Og det er ikke bare treningsmetodene som gjør at jeg ikke liker sirkus, men hele opplegget.
loop Skrevet 12. april 2005 #9 Skrevet 12. april 2005 Sirkus skulle vært utgått på dato for lenge siden. Skjønner ikke hvorfor folk vil dra barna sine med på organisert dyremishandling.
Gjest seroxata Skrevet 13. april 2005 #10 Skrevet 13. april 2005 Jeg har alltid vært sterk motstander av sirkus! og dyrehager! Har ikke vært og sett selv, men kameraten min hadde visst vært i en dyrehage i england, og han ble rett og slett kvalm over å se hvordan dyrene hadde det.. Skjønner ikke vitsen med å dytte dyr i bur og få de til å gjøre ting som ikke er naturlig for de! Jeg blir rett og slett forbanna på folk som prøver å få meg med på sirkus! Men etter at jeg har sagt hvordan de behandles der, så er det endel som faktisk har blitt motstandere av det..
*Lene* Skrevet 13. april 2005 #11 Skrevet 13. april 2005 Sirkus skulle vært utgått på dato for lenge siden. Skjønner ikke hvorfor folk vil dra barna sine med på organisert dyremishandling. Så enig så enig.. Vært på sirkus en gang i hele mitt liv, og da var jeg bare veldig trist og lei meg etterpå.
Quinden Skrevet 13. april 2005 Forfatter #12 Skrevet 13. april 2005 Så derfor skal man ikke bry seg om sirkusdyr, gjest? Jeg innbiller meg at de som bryr seg om sirkusdyr er den samme gruppen som reagerer når dyr i nabolaget (eller barn for den slags skyld) har det vondt... Godt skrevet, helt enig. Godt at flere reagerer på dette! Bedre å gå på kino, en trenger ikke denne formen for "underholdning" i år 2005.
Mossa Skrevet 13. april 2005 #13 Skrevet 13. april 2005 Har alltid hatet sirkus...allerede når jeg var lita nektet jeg å bli med klassen og venner fordi jeg syntes så synd på dyra der!!
Gjest Embla s Skrevet 13. april 2005 #14 Skrevet 13. april 2005 Har heller aldri likt sirkus. Syns ikke noe om å se hverken dyr eller mennesker gjøre "kunster" Noe av det tristeste jeg har sett, var i dyrehagen i Kjøbenhavn. Elefantene sto der og skrapte med kjetting rundt foten. Det så usigelig trist ut.. Det er sikkert mange dyr som aldri skulle vært i bur/bås/hus/fangenskap, men elefantene gjorde av en eller annen grunn ekstra inntrykk på meg.
Lia Skrevet 13. april 2005 #15 Skrevet 13. april 2005 Sirkus og dyrehager er ikke noe for meg. Dyrehager med isbjørner som er helt gråbrune i pelsen...usj. :-? Dyrehager burde strengt tatt aldri blitt funnet opp. Har vært i Afrika på safari. Der fikk jeg se dyrene i sitt rette element - og det var noe ganske annet, ja. Friske, raske dyr som levde på den måten de var skapt for å leve. Dyrehager gjør meg trist...
Gjest Pjusk Skrevet 13. april 2005 #16 Skrevet 13. april 2005 Jeg drar ikke på sirkus av prinsipp. Liker ikke at ville dyr skal opptre. En ting er seler og slikt som man videreutvikler en evne de allerede har/gjør i naturen (balanserer ting på nesa osv.), men for meg er det bare trist å se en elefant stå "på henda" på sirkus. Dyrehager har jeg en delt følelse for. Jeg var i dyrehagen i Køln en gang og det var ikke noe særlig med isbjørn på plastfjell og skittent sølevann, leoparder som gikk og gikk rundt i ring i trange bur osv. Dyreparken i Kristiansand synes jeg er kjempebra!
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #17 Skrevet 13. april 2005 Jeg synes det er rørende å se at folk har et sånt levende engasjement for sirkusdyrs ve og vel, og stort sett lukker øynene for nabobarna som går for lut og kaldt vann eller alle de kjæledyrene som folk eier som blir vanskjøttet og bare sitter der i et trangt bur. Hvem av kategoriene finnes det flest av? (Og: PS; de fleste dyretrenere idag vet at rett psykologi, og ikke slag er den beste treningsmetode.) Jeg tror nok at de menneskene som faktisk engasjerer seg i dette er de samme som engasjerer seg i nabobarn og kjæledyr. Jeg tror at hvis du ikke engasjerer deg i denne saken er det fordi du vet for lite om dyr og hvor ødeleggende sirkus liv er for de, og det gjelder uansett trenings metode. Forøvrig er, som du sier, problemet med vanskjøtte dyr større enn det som foregår i sirkus men det er jo betenklig at det er fult lovlig å tjene penger på dette? Men jeg er enig med deg i at når "debatten" først er i gang bør vi vel kanskje ta med hele bildet? Hva med 10 høner i et lite bur knapt nok stort nok til en, kuer og hester som ikke får gå ute slik naturen tilsier men står meste parten av livet sitt i en liten bås, katter og hunder som anskaffes for så å overlates til seg selv når de blir større? Det er MYE og ta tak i når det gjelder dyrs velferd akkuratt som med nabobarna.
Gjest Catwoman Skrevet 13. april 2005 #18 Skrevet 13. april 2005 jeg har ingenting til overs for dyr i sirkus. Det er bare tragisk. Det burde bli en lov mot det.
Gjest Sirkuline Skrevet 28. april 2005 #19 Skrevet 28. april 2005 Hei, Sirkushatere! På tide å våkne opp og mobilisere litt engasjement for forsøksdyr, som har det dødelig mye verre enn dyr i sirkus? http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=128216
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2005 #20 Skrevet 28. april 2005 Hei, Sirkushatere! På tide å våkne opp og mobilisere litt engasjement for forsøksdyr, som har det dødelig mye verre enn dyr i sirkus? http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=128216 Nå var det snakk om sirkus da... Er mot forsøksdyr, pelsoppdrett, slakt også. Men vi diskuterer nå sirkus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå