AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Del Skrevet 20. februar 2019 Jeg har en buffer på ca 50000kr som jeg lurer på om jeg skal kjøpe aksjer for. Hva bør jeg kjøpe? Anonymkode: 8c931...b89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #2 Del Skrevet 20. februar 2019 Fond Anonymkode: f76da...208 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Del Skrevet 20. februar 2019 Ja, så absolutt fond. Og da aktivt fond. Hvis du vil kjøpe og selge aksjer selv må du nesten ta kurs, for de fleste som driver med dette på hobbybasis taper masse penger fordi de har ikke peiling på hva de driver med. Anonymkode: e072e...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Del Skrevet 20. februar 2019 For det første burde du være veldig skeptisk til råd fra tilfeldige forum. For det andre burde du bruke ltit tid på å lese deg opp innenfor tema, for om du er lur kan du gjøre det bra på aksjer. For det tredje, selv om det virker som et selskap skal gjøre det bra, er der alltids en sjanse for at det skjer noe uventet og aksjene stuper. Nå er det snakk om 50k, noe som er ingenting, med mindre du sliter med å få endene til å møtes. 50k kan du gjerne sette i en noe høyrisk, men høyreward aksje, så samt du gjør research Anonymkode: 15f7b...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Del Skrevet 20. februar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: For det første burde du være veldig skeptisk til råd fra tilfeldige forum. For det andre burde du bruke ltit tid på å lese deg opp innenfor tema, for om du er lur kan du gjøre det bra på aksjer. For det tredje, selv om det virker som et selskap skal gjøre det bra, er der alltids en sjanse for at det skjer noe uventet og aksjene stuper. Nå er det snakk om 50k, noe som er ingenting, med mindre du sliter med å få endene til å møtes. 50k kan du gjerne sette i en noe høyrisk, men høyreward aksje, så samt du gjør research Anonymkode: 15f7b...929 Joda, men jeg mistenker at en som skriver på Kvinneguiden "jeg har 50k hvilke aksjer bør jeg kjøpe" ikke er særlig aksjelur, og overhodet ikke bør drive med noe høyrisiko. Og selv om 50k er "ingenting" for deg, så er det stort sett mer enn det for folk flest. Anonymkode: f76da...208 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #6 Del Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Joda, men jeg mistenker at en som skriver på Kvinneguiden "jeg har 50k hvilke aksjer bør jeg kjøpe" ikke er særlig aksjelur, og overhodet ikke bør drive med noe høyrisiko. Anonymkode: f76da...208 Haha, kanskje du har rett der. Anonymkode: 15f7b...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Del Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Joda, men jeg mistenker at en som skriver på Kvinneguiden "jeg har 50k hvilke aksjer bør jeg kjøpe" ikke er særlig aksjelur, og overhodet ikke bør drive med noe høyrisiko. Og selv om 50k er "ingenting" for deg, så er det stort sett mer enn det for folk flest. Anonymkode: f76da...208 Er noen greie tråder om dette på Diskusjon.no Anonymkode: 70463...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #8 Del Skrevet 20. februar 2019 Just now, AnonymBruker said: Er noen greie tråder om dette på Diskusjon.no Anonymkode: 70463...721 Diskusjon.no der folk tror de er intelligente om de vet hva meta betyr Anonymkode: 15f7b...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 20. februar 2019 #9 Del Skrevet 20. februar 2019 Jeg vil anbefale deg å opprette en aksjekonto og prøve deg frem med et lite utvalg aksjer (hos Nordnet handler du for 1 kr første måneden). Begynn å lese DN slavisk og følg med i markedene. Det er faktisk veldig spennende! Du kan f. eks plukke ut 5 aksjer og sett 10.000 kr i hver. Trenger du inspirasjon kan du følge med på diskusjonene og profilene på Shareville. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 21. februar 2019 #10 Del Skrevet 21. februar 2019 Enig med Knirke. Velg noen få solide aksjer, ev. indeksfond og bruk første tiden til å følge med og lære deg litt om markedet og hvordan ting fungerer. Man lærer mye av å bare følge med, men det er selvsagt litt mer interessant om man har en andel i det man følger med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå