Vanilje jenta Skrevet 12. april 2005 #1 Skrevet 12. april 2005 Hvor mange grader og hvor lenge skal den stå i ovnen? Hva bruker dere å gjøre? :oops:
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. april 2005 #2 Skrevet 12. april 2005 Pleier å pakke i folie, sette ovnen på 225 og la den stå ca 1 time - 1 1/2 time ettersom hvor stor den er. Sjekk med kniv om den er ferdig.
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #3 Skrevet 13. april 2005 når du pakker poteten inn i folie, bilr den kokt, ikke bakt. jeg baker poteter i grovt havsalt (pakk de inn) og steke tiden varierer med størrelsen. gjør som når du koker potet og stikk en gaffel inn i de når du tror de er klare.
Arkana Skrevet 13. april 2005 #4 Skrevet 13. april 2005 Eller hvis du bare skal lage til en eller to, bak dem i micro. 9-10 minutter, snu etter halve tiden. La hvile noen minutter før du spiser. Blir like godt som potet bakt i ovn, men uten det sprø skallet (som jeg aldri spiser uansett, så da har det ingen betydning).
Gjest piaf Skrevet 10. mai 2005 #6 Skrevet 10. mai 2005 Når jeg baker poteter, pakker jeg dem ikke inn i noe som helst. Legger bare en vasket og prikket potet på rist i ovnen, 200 grader i 1 - 1 1/2 time, avhengig av størrelse (kjenn etter med en kniv om potetene er møre og ferdige).
Eføy Skrevet 10. mai 2005 #8 Skrevet 10. mai 2005 Når jeg baker poteter' date=' pakker jeg dem ikke inn i noe som helst. Legger bare en vasket og prikket potet på rist i ovnen, 200 grader i 1 - 1 1/2 time, avhengig av størrelse (kjenn etter med en kniv om potetene er møre og ferdige).[/quote'] Det samme gjør også jeg. Jeg brukte aluminiumsfolie før, men så leste jeg i en kokebok at det ikke anbefaltes, og at det heller bare forlenget steketiden.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #9 Skrevet 11. mai 2005 Jeg som skrev "pakk de inn i hva" ? Skjønner jo at det er aluminiumsfolie en pleier å bruke selv om det egentlig er feil.... men en over her skrev at hun pakket ikke potetene inn for da blir de kokt og ikke bakt, men stekte de med havsalt...pakk de inn skrev hun. Det skjønte jeg ikke helt...hva pakke inn, havsaltet?
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #10 Skrevet 11. mai 2005 Jeg som skrev "pakk de inn i hva" ? Skjønner jo at det er aluminiumsfolie en pleier å bruke selv om det egentlig er feil.... men en over her skrev at hun pakket ikke potetene inn for da blir de kokt og ikke bakt, men stekte de med havsalt...pakk de inn skrev hun. Det skjønte jeg ikke helt...hva pakke inn, havsaltet?
Gjest piaf Skrevet 11. mai 2005 #11 Skrevet 11. mai 2005 Tror det her er snakk om å pakke potetene inn i havsaltet, rett og slett, slik at de blir såkalt saltbakte. Man kan bake hel fisk eller hel kylling (jf. Jamie Olivers tredje kokebok) på samme måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå