Gå til innhold

Pant i hele boligen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte bolig for 3,5. Har lån på ca 3 millioner. Ser at banken skal ha pant på 3,5? Hvorfor det når vi bare skylder 3?

Anonymkode: 2348f...d9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at pantedokumenter er på litt mer enn gjelden. Da har du mulighet til å ta ekstra lån uten nytt pantedokument.

Anonymkode: 2045c...e60

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at pantedokumenter er på litt mer enn gjelden. Da har du mulighet til å ta ekstra lån uten nytt pantedokument.

Anonymkode: 2045c...e60

500 0000 mer? 

Skrevet

De skal også dekke eventuelle utestående renter ved et dekningssalg. 

Anonymkode: 69c18...1fe

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

500 0000 mer? 

Hvorfor ikke. Om 3 år tar du en takst og viser at boligen er verdt 4 millioner. Samtidig har lønnen din økt osv.

Du ønsker å låne 500 000 til å bygge på eller pusse opp og dette blir da en mye enklere sak.

Skrevet
7 minutter siden, ekkoet skrev:

Hvorfor ikke. Om 3 år tar du en takst og viser at boligen er verdt 4 millioner. Samtidig har lønnen din økt osv.

Du ønsker å låne 500 000 til å bygge på eller pusse opp og dette blir da en mye enklere sak.

Ok så om jeg ikke låner opp noe mer og selger om noen år for 4 millioner så skal ikke banken ha 3,5 når jeg har betalt hardt ned på lånet? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok så om jeg ikke låner opp noe mer og selger om noen år for 4 millioner så skal ikke banken ha 3,5 når jeg har betalt hardt ned på lånet? 

Eh... Selvfølgelig skal ikke banken ha mer enn du faktisk skylder.

Anonymkode: c1d3d...23e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...