Gå til innhold

Laminatgulv eller klikkvinyl, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pusser opp kjellerstua som brukes utelukkende av barna og vennene deres. Derfor vil jeg ha et gulv som tåler en støyt framfor parkett somv i har i det meste av huset ellers. Jeg tenkte først laminat, men ser at klikkvinyl har en del fordeler (varmere å gå på, dette er kjeller så det er gulvkaldt) og tåler vannsøl mye bedre. Noen med erfaringer som kan fortelle litt hva de anbefaler og hvorfor?

Anonymkode: 90e39...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler klikkvinyl. Jeg har begge deler, men med varmekabler under laminaten. Likevel oppleves vinylen bortimot like god og er mykere å gå på. Jeg skal legge vinyl også der det er varmekabler etterhvert og forventer ikke noe mindre enn supert resultat! Det negative? All den mikroplasten når du sager disse vinylplankene. Det er lurt å holde på i et lukket rom og støvsuge rusket ofte.

På vannsøl tror jeg vinylen vinner. Tette fine skjøter.

Anonymkode: 0a9c9...4bf

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler klikkvinyl. Jeg har begge deler, men med varmekabler under laminaten. Likevel oppleves vinylen bortimot like god og er mykere å gå på. Jeg skal legge vinyl også der det er varmekabler etterhvert og forventer ikke noe mindre enn supert resultat! Det negative? All den mikroplasten når du sager disse vinylplankene. Det er lurt å holde på i et lukket rom og støvsuge rusket ofte.

På vannsøl tror jeg vinylen vinner. Tette fine skjøter.

Anonymkode: 0a9c9...4bf

Klikkvinyl kan vel klippes/skjæres med kniv, slik at en unngår mikroplast. 

Anbefaler forøvrig klikkvinyl til bruken Ts skisserer, det er genialt til sånt. 

Skrevet

Har klikkvinyl på kjøkkenet, hatt det i to år nå. Ikke et bittelite merke noe sted, mykt og deilig å gå på. Ville valgt det samme om igjen, utvilsomt. Lett å vaske også. 

Anonymkode: 04d83...468

Skrevet

Mye lunere å gå på klikkvinyl, kan virkelig anbefale det i en kjeller :)

Anonymkode: 873be...3ad

Skrevet

vi så på laminat og klikkvinyl. Om rommet var utsatt for sollys eller om det var varmekabler under, anbefalte de oss ikke å velge klikkvinyl. Sol er ikke noe problem k kjelleren, men vi har varme under gulvet, Derfor valgte vi laminat fra Pergo i kjelleren og er veldig fornøyde. På tre har ikke det gulvet endret seg noe som helst og ser fortsatt helt nytt ut. Det er fineste gulvet i hele huset. 

Anonymkode: 9be96...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...