Gå til innhold

Måtte signere kvittering. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var innom polet og kjøpte to litt dyre øl i dag. I kassen så de at det var noe galt med internett, så jeg måtte signere på kvittering. Hvorfor?

Var så innom minibank for å ta ut 1000 kr, og ingen penger kom etter at jeg hadde tastet sum og utbetalt. Ba om kvittering, men fikk hverken penger eller den. Alt gikk tilbake til start. Vil pengene komme ut når banken er i orden? Noen som vet her? 

Takk for svar. 

Anonymkode: 70233...19a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På polet var det nok reserveløsning, da må man signere. Når bankterminalen ikke har nett, fungerer det ikke å taste kode, da trenger de signatur istedenfor, slik at det er bekreftet at kunden(e) har godkjent kjøpet.

Pengene kommer ikke ut når minibanken er i orden igjen nei, når det ikke er kontakt blir transaksjonen avbrutt, akkurat som når minibanken er tom for penger eller man ikke har dekning på kortet.

Anonymkode: 80fb9...701

• Liker 4
Skrevet

På polet er nødløsning, den skal altid signeres. De har ikke kontakt med banken og kan derfor ikke ta betaling øyeblikkelig. Det blir dermed heller ikke avvist om der er tomt, derfor signaturen. Minibanken vet jeg ikke. 

Anonymkode: 8af4f...6ce

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var innom polet og kjøpte to litt dyre øl i dag. I kassen så de at det var noe galt med internett, så jeg måtte signere på kvittering. Hvorfor?

Var så innom minibank for å ta ut 1000 kr, og ingen penger kom etter at jeg hadde tastet sum og utbetalt. Ba om kvittering, men fikk hverken penger eller den. Alt gikk tilbake til start. Vil pengene komme ut når banken er i orden? Noen som vet her? 

Takk for svar. 

Anonymkode: 70233...19a

Når butikker eller andre steder du bruker kort ikke er online med banken, så får du handle på reserveløsning. Da må du signere på kvitteringen og vise id om du ikke har kort med bilde. Helt vanlig. 

Hvordan banken og butikken ordner opp i ettertid vet jeg ikke, men butikken får penger og du får trekk for beløpet du har byttet varerer og signatur mot. 

Hva står i nettbanken din om nedetid eller problemer med banken? Vanligvis slåes det stort opp i media når bankene ikke fungerer mot terminal eller minibank. I dag har jeg ikke fått med meg at der er bankproblemer.

Anonymkode: 16fb8...3ec

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...