Zakuro Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 (endret) Åh, blir så frustrert! Jeg tror jeg snart har vært på hver bh-butikk i landet og blitt målt og assistert, men plages likevel med å finne BH'er som passer. Stort sett blir jeg målt til 70/75 D/E, kommer an på modellen hva jeg må ha. Og jeg finner jo nesten aldri D eller E-cup under 80, hverken på type Change, Triumph ol, eller lindex, kappahl osv. Og når jeg nå mot formodning finner en i den størrelsen, så oppstår det et annet problem; Spilen og stoffet er så høyt oppe i armhulen! Det gjør regelrett vondt og jeg har en slik BH som rett og slett gir meg gnagsår. Eneste BH-typen jeg kan bruke er minimizers. Å bestille på nett har jeg gitt opp, jeg er nødt til å prøve dem på. Et annet problem er stroppene. De er så langt ut at de møter cupen omtrent under armen fremfor midt på. Jeg er så lei av dette. Er det andre som har dette problemet? Hvordan løser dere det? Endret 20. februar 2019 av Zakuro
Gjest NotYou Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 Samme problem her. Spesielt nå når jeg er gravid. Bruker 75G til vanlig. Vet av erfaring når melka kommer av jeg må opp til J, og det har vært umulig å finne uten å gå opp til 85.. Men, vi har en privatdrevet undertøysbutikk utenfor byen som jeg handler på. Dama der er fantastisk, og bestiller opp det jeg ønsker. Jeg betaler nok rundt 1300 for hver BH, men har jo ikke andre valg 😣 Har funnet noen på change før, men syns generelt kjedebutikker har dårligere utvalg. Små, private undertøysbutikker strekker seg langt for å få tak i det kunden trenger, så for meg blir prisen verdt det. Kanskje det finnes noen mindre undertøysbutikker i ditt nærområdet?
Gjest Saga88 Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 Jeg må på private undertøysbutikker for å finne meg undertøy, finner ikke noe i kjedebutikkene i min størrelse. Sluttet helt å bestille i fra nettet, siden det varierer slik i størrelsene. Har bher i tre forskjellige cup størrelser, alt etter merke og modeller. Bruker vel 80 J, men har modeller i I og K cup også. Ikke de letteste størrelsene å finne, ikke det mest spennede utvalget heller når man er 30 år. Ser mye fint i fra utlandet, synd man ikke finner slikt i Norge også.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Det du beskriver var en kjent utfordring Jeg byttet til Chantelle, PrimaDonna, Marie Jo i balconette modeller. Du må nok i en undertøysbutikk for å finne noe å velge i. Et lite utvalg av balconette modeller ser du her, og Chantelle sine her. Anonymkode: fae46...279
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 I dag bruker jeg denne. Den sitter som et skudd og er en av mine favoritter. Anonymkode: fae46...279
Mhmjadda Skrevet 21. februar 2019 #6 Skrevet 21. februar 2019 Hvis dere reiser til Storbritannia anbefaler jeg en tur innom Bravissimo! De har et fantastisk utvalg og er flinke til å hjelpe Jeg bruker stort sett bare bher derfra. Bestiller på nett, ikke noe problem med returer heller. Liker Fantasie sine, eneste problemet er at stroppene kan være for langt ute, har også opplevd at de kommer høyt opp i armhulen... Men de er fremdeles de beste jeg har prøvd Bravissimo.co.uk
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #7 Skrevet 21. februar 2019 21 timer siden, Zakuro skrev: Åh, blir så frustrert! Jeg tror jeg snart har vært på hver bh-butikk i landet og blitt målt og assistert, men plages likevel med å finne BH'er som passer. Stort sett blir jeg målt til 70/75 D/E, kommer an på modellen hva jeg må ha. Og jeg finner jo nesten aldri D eller E-cup under 80, hverken på type Change, Triumph ol, eller lindex, kappahl osv. Og når jeg nå mot formodning finner en i den størrelsen, så oppstår det et annet problem; Spilen og stoffet er så høyt oppe i armhulen! Det gjør regelrett vondt og jeg har en slik BH som rett og slett gir meg gnagsår. Eneste BH-typen jeg kan bruke er minimizers. Å bestille på nett har jeg gitt opp, jeg er nødt til å prøve dem på. Et annet problem er stroppene. De er så langt ut at de møter cupen omtrent under armen fremfor midt på. Jeg er så lei av dette. Er det andre som har dette problemet? Hvordan løser dere det? Det finnes da. Kjøper på change eller marinka. Undertøysbutikker har størrelsen. Ikke HM, Cubus etc. Jeg bruker 70E , eller om jeg har lagt på meg opp til 70H. Anonymkode: a0cb0...aa4 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #8 Skrevet 21. februar 2019 Jeg kjøper på marinka osv. Jeg er 65/70 G/H og har sjelden problem med å finne noe på change, men syns de sliter ut så fort. Anonymkode: a1df5...1aa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #9 Skrevet 21. februar 2019 4 minutter siden, Mhmjadda said: Hvis dere reiser til Storbritannia anbefaler jeg en tur innom Bravissimo! De har et fantastisk utvalg og er flinke til å hjelpe Jeg bruker stort sett bare bher derfra. Bestiller på nett, ikke noe problem med returer heller. Liker Fantasie sine, eneste problemet er at stroppene kan være for langt ute, har også opplevd at de kommer høyt opp i armhulen... Men de er fremdeles de beste jeg har prøvd Bravissimo.co.uk Bravissimo er veldig bra. Så fort jeg har stabilisert størrelsen min igjen (gravid/amming) skal jeg bestille derifra igjen Anonymkode: a1df5...1aa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #10 Skrevet 21. februar 2019 Det problemwt med stroppene hadde jeg, og fikk råd om å gå inn i bånd og opp i cup. Så om de tipser om 70D og denne sitter godt bortsett fra at stroppene er for langt ute på skuldrene, prøv 65E. Anonymkode: 249e0...2d1 1
Millimani Skrevet 21. februar 2019 #11 Skrevet 21. februar 2019 21 hours ago, Zakuro said: Åh, blir så frustrert! Jeg tror jeg snart har vært på hver bh-butikk i landet og blitt målt og assistert, men plages likevel med å finne BH'er som passer. Stort sett blir jeg målt til 70/75 D/E, kommer an på modellen hva jeg må ha. Og jeg finner jo nesten aldri D eller E-cup under 80, hverken på type Change, Triumph ol, eller lindex, kappahl osv. Og når jeg nå mot formodning finner en i den størrelsen, så oppstår det et annet problem; Spilen og stoffet er så høyt oppe i armhulen! Det gjør regelrett vondt og jeg har en slik BH som rett og slett gir meg gnagsår. Eneste BH-typen jeg kan bruke er minimizers. Å bestille på nett har jeg gitt opp, jeg er nødt til å prøve dem på. Et annet problem er stroppene. De er så langt ut at de møter cupen omtrent under armen fremfor midt på. Jeg er så lei av dette. Er det andre som har dette problemet? Hvordan løser dere det? Du skriver at du har vært på bl.a. Change, men da er det kanskje veldig rart at de ikke har klart å finne noe til deg. Selv var jeg tidligere ikke så nøye på det med bh-er, og kjøpte bare på Lindex eller H&M uten å se at størrelsen rundt var for stor. Da jeg endelig kom meg inn på Change for første gang ble jeg målt til 70 H og 70 I, avhengig av modell. Det jeg hadde kjøpt på Lindex og H&M var vel 80E Med andre ord: Helt annerledes! Det ble mye bedre for meg med bh fra Change. Det finnes jo bh uten spiler hvis det er bedre for deg. Du må også huske at det er også forskjell på en bh som er push-up og en som ikke er det, hva man føler er behagelig. En bh skal sitte godt og "stramt", men ikke "for" stramt og heller ikke for løst. Change her jeg bor har cup opp til L, om jeg husker riktig. Altså; de skal da også ha D eller E selv om den andre str er 70 eller 75. Ellers må de vel kunne bestille det, skulle jeg tro. Uansett såer det også vanlig at brystene forandrer seg gjennom årene så de målene jeg tok sist jeg kjøpte bh på Change (tror det var høsten 2017) gjelder ikke nødvendigvis i dag. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Det problemwt med stroppene hadde jeg, og fikk råd om å gå inn i bånd og opp i cup. Så om de tipser om 70D og denne sitter godt bortsett fra at stroppene er for langt ute på skuldrene, prøv 65E. Anonymkode: 249e0...2d1 Se der ja... Det er et par av mine bh-er som har blitt for store i stroppene etter hvert, og jeg har lurt litt på om jeg har dratt for hardt i når jeg har vaska de for hånde Ja det kan jo være tilfelle, men her er jo en annen mulig forklaring.
Zakuro Skrevet 21. februar 2019 Forfatter #12 Skrevet 21. februar 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes da. Kjøper på change eller marinka. Undertøysbutikker har størrelsen. Ikke HM, Cubus etc. Jeg bruker 70E , eller om jeg har lagt på meg opp til 70H. Anonymkode: a0cb0...aa4 Jeg har change og triumph her jeg bor, og det er sjeldent jeg finner den størrelsen. Enten har de ikke tatt den inn i det hele tatt(evt. fører ikke produsenten den), eller så har de så få at de er solgt innen jeg dukker opp:\ Men det er jo uansett ikke hovedproblemet. 3 hours ago, AnonymBruker said: Det problemwt med stroppene hadde jeg, og fikk råd om å gå inn i bånd og opp i cup. Så om de tipser om 70D og denne sitter godt bortsett fra at stroppene er for langt ute på skuldrene, prøv 65E. Anonymkode: 249e0...2d1 Dette har jeg prøvd, gått både opp og ned i både cup og bånd i alle mulige kombinasjoner, men stroppene ble faktisk bedre av å gå opp til 80-85, men å likevel beholde cupen i D snedig nok, men da ble den jo for løs. Bedt om hjelp med dette flere ganger men de kommer bare frem til at modellen ikke passer, og finner heller ikke en modell som gjør det.
Zakuro Skrevet 21. februar 2019 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2019 3 hours ago, Millimani said: Du skriver at du har vært på bl.a. Change, men da er det kanskje veldig rart at de ikke har klart å finne noe til deg. Selv var jeg tidligere ikke så nøye på det med bh-er, og kjøpte bare på Lindex eller H&M uten å se at størrelsen rundt var for stor. Da jeg endelig kom meg inn på Change for første gang ble jeg målt til 70 H og 70 I, avhengig av modell. Det jeg hadde kjøpt på Lindex og H&M var vel 80E Med andre ord: Helt annerledes! Det ble mye bedre for meg med bh fra Change. Det finnes jo bh uten spiler hvis det er bedre for deg. Du må også huske at det er også forskjell på en bh som er push-up og en som ikke er det, hva man føler er behagelig. En bh skal sitte godt og "stramt", men ikke "for" stramt og heller ikke for løst. Change her jeg bor har cup opp til L, om jeg husker riktig. Altså; de skal da også ha D eller E selv om den andre str er 70 eller 75. Ellers må de vel kunne bestille det, skulle jeg tro. Uansett såer det også vanlig at brystene forandrer seg gjennom årene så de målene jeg tok sist jeg kjøpte bh på Change (tror det var høsten 2017) gjelder ikke nødvendigvis i dag. *snipp* Jeg har også merket at det er forskjell på størrelsene på change, triumph etc og butikker som lindex ol., så tilpasser meg litt og tar med meg flere størrelser om jeg faktisk finner dem. Jeg har også blitt målt jevnt helt siden jeg begynte med BH, og størrelsen har nesten ikke endret seg. Ang. ulike modeller og størrelser; jeg har vel utelukkende bare minimizers fordi de er de eneste om passer:P Tror også det vil være de eneste jeg kan bruke på jobb. Jeg har en bh uten spile, men den er likevel så høy i armhulen at den gir meg gnagsår, og jeg får uansett mer støtte med spile så tror jeg foretrekker det sånn sett. Ble nevnt private undertøysbutikker, tror ikke vi har noen her jeg bor men jeg kan undersøke for sikkerhetsskyld. På nett har jeg også forsøkt men det ble så mye fiasko med bare tilbakesendinger at det sluttet jeg med, har bla. prøvd bravissimo som noen foreslår lengre opp. Skal se nærmere på linkene noen av dere har delt.
JuneR Skrevet 21. februar 2019 #14 Skrevet 21. februar 2019 Change har opp til M-cup, og veldig mange ulike modeller å velge mellom. Modellene er like på undertøy og badetøy, så lett å finne badetøy som sitter skikkelig også 🙂 Burde absolutt kunne finne noe der, med hjelp fra de ansatte 😊 Er de utsolgt for str din, bestiller dem den bare inn. Bh’ene der ligger vel fra 499- 799,- så ikke altfor dyre heller! 👍🏻😊 1
stenalina Skrevet 21. februar 2019 #15 Skrevet 21. februar 2019 Jeg og har det sånn. Irriterende at det alltid er plukka ut min størrelse i butikkene også, er tydeligvis ganske mange som har 75d.. Og det er så utrolig stor forskjell på alle bh-ene i samme størrelse og den eneste som passer for meg er som regel den som ikke er så fin haha. Syns det er kjipt at om jeg skal finne noe ordentlig som jeg faktisk er fornøyd med så må jeg gå på en dyr undertøysbutikk. Sliter på lommeboka det 😑
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #16 Skrevet 21. februar 2019 Jeg liker ikke bhene de har på Change, de passer sjelden slik de skal og virker rar i størrelsen. Må også opp både 2-3 størrelser i cupen hos Change, enn hos andre merker. Anonymkode: 7d422...082
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #17 Skrevet 21. februar 2019 Change passer ikke til meg. Jeg har aldri forstått hvorfor så mange skryter av de butikkene. Ja takk til kjedefrie undertøysbutikker med flinke ansatte og masse ulike passformer i butikk! Anonymkode: fc06a...a20
Millimani Skrevet 21. februar 2019 #18 Skrevet 21. februar 2019 8 hours ago, stenalina said: Jeg og har det sånn. Irriterende at det alltid er plukka ut min størrelse i butikkene også, er tydeligvis ganske mange som har 75d.. Og det er så utrolig stor forskjell på alle bh-ene i samme størrelse og den eneste som passer for meg er som regel den som ikke er så fin haha. Syns det er kjipt at om jeg skal finne noe ordentlig som jeg faktisk er fornøyd med så må jeg gå på en dyr undertøysbutikk. Sliter på lommeboka det 😑 "Dessverre" er det bare sånn det er. Det sliter på lommeboka at bh-ene er så dyre, men de ordentlige og de som fungerer best på meg - er de jeg har funnet på undertøysbutikker. Men jeg har som regel fått mye igjen for prisen Husk at bh er ikke et plagg som trenger å være fint å ha på seg, så det skal ikke spille noen rolle
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #19 Skrevet 21. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker ikke bhene de har på Change, de passer sjelden slik de skal og virker rar i størrelsen. Må også opp både 2-3 størrelser i cupen hos Change, enn hos andre merker. Anonymkode: 7d422...082 Ja, man må alltid opp i cup’en på Change da det er kortere mellom hver cup på størrelsen enn hos andre butikker. Dette er jo for å unngå å måtte velge litt for liten eller litt for stor cup. Rett å slett flere cup’er å velge mellom for å få helt riktig størrelse 🙂 Anonymkode: 7e597...227 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2019 #20 Skrevet 21. februar 2019 Jeg sliter med at spilen gnager under armen, så nå har jeg gitt opp og bruker kun uten spiler og det fungerer greit. Det krever en litt fastere bh, da sitter den godt og løfter greit. Anonymkode: b6da2...6af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå