Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. april 2005 #1 Del Skrevet 12. april 2005 Bjørnemannen ringte i stad, hadde vært hos kiropraktoren. Hun hadde sett på røntgenbildene som ble tatt for noen uker siden (hun ville ikke røre ham før hun hadde studert bildene), og oppdaget at han har et gammelt brudd (!!) i ryggen. Så han får ikke lov til å begynne å jobbe med det han egentlig jobber med igjen (er aktivt sykmeldt, og har fått andre arbeidsoppgaver i den forbindelse)... Han kan ikke huske å ha skada seg, men på ungdomsskolen fikk han plutselig sterke ryggsmerter og gikk til legen. Ble ikke tatt på alvor, men fikk beskjed om å gå ned noen kilo. Ikkeno' snakk om spesialist, røntgen eller undersøkelse i det hele tatt. Går det an å søke om pasientskadeerstatning (eller noe sånt) for dette? Hvis han hadde vært uheldig og skada ryggen igjen, kunne han blitt lam fra livet og ned! Herregud, jeg blir helt redd av helse-norge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Benedikte Skrevet 13. april 2005 #2 Del Skrevet 13. april 2005 Heisann Bjørnsdatter! Uten å være verken jurist eller noen slags ekspert på slike ting, vil jeg tro at det går an å søke om pasientskadeerstatning. Her er en link til hjemmesiden til Norsk Pasientskadeerstatning: http://www.npe.no/ Vil anbefale deg å lese gjennom et par av eksemplene der, det står klart at manglende oppfølging og utredning (og det vil jeg tro gjelder i denne saken, hvis jeg har forstått deg rett..?) gir rett på erstatning. Jeg vil hvertfall anbefale dere å søke! :-) Og ja, jeg er helt enig i at helse-Norge kan være til tider skremmende, her er et eksempel til: min far fikk enorme brystsmerter for et par år siden, dro til legevakta. Legen lytta da på han og sendte han hjem med beskjed om å knaske Paracet. Dagen etter fikk han ennå verre smerter, dro til en annen lege. Han sjekka faren min skikkelig, og sendte han i ambulanse til sykehus. Han hadde noe som heter lunge-empyem og holdt på å dø den dagen. Ble sendt til Haukeland sykehus og lå der i flere måneder, var døden nær i flere uker. Og den første legen han gikk til sendte han hjem med et par Paracet... Makan!!! :evil: Beklager at jeg ikke kan hjelpe dere så mye... Men jeg vil uansett ønske dere lykke til med det dere velger å gjøre, og god bedring til mannen din!! (Det var det han var, sant..?) :-) Klem fra Benedikte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. april 2005 #3 Del Skrevet 13. april 2005 Tusen takk for hjelpen! Skal se på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå