Gå til innhold

Sex igjen etter mange år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gift, men vi har ikke hatt noen form for sex på over 3 år!

Dette er vannskelig for meg, da jeg egentlig er veldig glad i sex, og onanerer daglig. Vi sluttet å ha sex fordi han ikke orket, og jeg ble lei av å bli avvist og såret, gang på gang.  Etter at jeg sluttet å ta initiativ, har det ikke blitt noe.

Nå har det gått flere år, og jeg har fryktelig lyst på sex igjen. Men jeg tror rett og slett ikke jeg tørr! Er så redd for å bli avvist igjen. Og om jeg får overtalt han, er jeg redd det skal bli en slik følelsesløs greie vi hadde før igjen...

Burde sikkert komme meg ut av dette ekteskapet, men det går ikke pga. barn. Og jeg blir stressa bare på tanken om å evt. skulle prøve å være intim med en annen, da jeg aldri har hatt sex med noen annen en mannen min.

Noen andre som har klart å få igang sex-livet igjen etter mange år??

Anonymkode: 0d24d...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvor gamle dere er. Jeg er mann, og synes det høres utrolig ut at din man ikke vil ha sex. Er han mye eldre enn deg?Er selv i et langvarig forhold, og har aldri hatt sex med andre enn min kone. Har vært "tørkeperioder" på noen måneder, men har alltid kommet i gang igjen, gjerne da ganske mye i perioder. Gjelder å bryte hverdagen og vanlige mønster, prøve finne en litt mer sexy setting. Hvordan hadde dere det i starten? De fleste knuller som kaniner da.. Vet han om at du onanerer daglig? Hvis ikke tror jeg det kan virke opphissende på han å høre om det. Hadde i hvert fall gjort meg opphisset..

Anonymkode: 34d96...5c2

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vannskelig for meg, da jeg egentlig er veldig glad i sex, og onanerer daglig. Vi sluttet å ha sex fordi han ikke orket, og jeg ble lei av å bli avvist og såret, gang på gang.  Etter at jeg sluttet å ta initiativ, har det ikke blitt noe.

Nå har det gått flere år, og jeg har fryktelig lyst på sex igjen. Men jeg tror rett og slett ikke jeg tørr! Er så redd for å bli avvist igjen. Og om jeg får overtalt han, er jeg redd det skal bli en slik følelsesløs greie vi hadde før igjen...

Burde sikkert komme meg ut av dette ekteskapet, men det går ikke pga. barn. Og jeg blir stressa bare på tanken om å evt. skulle prøve å være intim med en annen, da jeg aldri har hatt sex med noen annen en mannen min.

Akkurat dette kunne jeg ha skrevet 😫 Har dessverre ingen forslag til deg. 

Anonymkode: 292ed...acd

• Liker 2
Skrevet

Jeg har et forhold til en mann i deres situasjon. Han skal skille seg nå. 

Du kommer til slutt til å treffe en annen du forelsker deg i, og som du vil komme til å ha sex med. Det ryddigste er selvfølgelig om du gjør det slutt nå, før du forelsker deg i en annen. 

Anonymkode: 16d8b...772

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på hvor gamle dere er. Jeg er mann, og synes det høres utrolig ut at din man ikke vil ha sex. Er han mye eldre enn deg?Er selv i et langvarig forhold, og har aldri hatt sex med andre enn min kone. Har vært "tørkeperioder" på noen måneder, men har alltid kommet i gang igjen, gjerne da ganske mye i perioder. Gjelder å bryte hverdagen og vanlige mønster, prøve finne en litt mer sexy setting. Hvordan hadde dere det i starten? De fleste knuller som kaniner da.. Vet han om at du onanerer daglig? Hvis ikke tror jeg det kan virke opphissende på han å høre om det. Hadde i hvert fall gjort meg opphisset..

Anonymkode: 34d96...5c2

Jeg er 35 og han 39.

Vi hadde en bra sexliv i mange år, men så kom barna, og han mistet lysten... Han nekter å snakke om det, og vil ikke at jeg skal være nær han i det hele tatt.

Han vet at jeg onanerer ja, men ikke hvor ofte, virker som han synes det er helt fint at jeg "ordner opp selv"

TS

• Liker 1
Skrevet

Ville sterkt anbefale dere å bestille time hos en sexolog. Der kan dere få en god dialog i trygge rammer, og kanskje mannen din greier å åpne opp om hvor problemet ligger. En sexolog kan også komme med gode forslag om hvordan dere kan få igang sexlivet igjen på en god måte. Send meg gjerne en melding om dere trenger anbefalinger til trygge, sertifiserte sexologer. :)

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et forhold til en mann i deres situasjon. Han skal skille seg nå. 

Du kommer til slutt til å treffe en annen du forelsker deg i, og som du vil komme til å ha sex med. Det ryddigste er selvfølgelig om du gjør det slutt nå, før du forelsker deg i en annen. 

Anonymkode: 16d8b...772

Jeg foreslår at denne mannen går i terapi med sin kone. Er du ryddig i forholdet til denne mannen?

Anonymkode: c8891...fa0

• Liker 2
Skrevet

Om jeg hadde vært i et forhold der han ikke ønsket sex med meg.. og ikke ville jeg skulle være nær han en gang så hadde følelsene mine kjølnet etterhvert. Ville heller levd som singel ja, selv om dere har barn.

Om han ikke vil snakke om det, ikke vil forsøke en gang så er det jo vanskelig. Du er jo fortsatt ung og virker trist å leve sånn.

Anonymkode: 6d312...f12

Skrevet

Er mange menn som får et traumatisk forhold til sex etter fødsel. Du bør ta opp med han om det er der det ligger. Deretter bør dere søke hjelp.

Anonymkode: b3ff3...a5f

Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Om jeg hadde vært i et forhold der han ikke ønsket sex med meg.. og ikke ville jeg skulle være nær han en gang så hadde følelsene mine kjølnet etterhvert. Ville heller levd som singel ja, selv om dere har barn.

Om han ikke vil snakke om det, ikke vil forsøke en gang så er det jo vanskelig. Du er jo fortsatt ung og virker trist å leve sånn.

Anonymkode: 6d312...f12

Er vel dette som er i ferd med å skje. Jeg drømmer stadig oftere om andre menn, har lyst å gå ut å prøve å finne nærhet andre steder. Samtidig vet jeg ikke om jeg hadde turt....

Også var det dette med barna da.

men får vel prøve å snakke med han igjen.

TS

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Er mange menn som får et traumatisk forhold til sex etter fødsel. Du bør ta opp med han om det er der det ligger. Deretter bør dere søke hjelp.

Anonymkode: b3ff3...a5f

Tror ikke det var fødslene som var problemet, mer at sex kan føre til barn, og han vil ikke ha fler. Jeg tåler ikke hormonprevansjon, ble uplanagt gravid med fertilitetsmonitor, han vil ikke bruke kondom, og gidder ikke sterilisere seg. Derfor holder han seg heller unna, for å slippe flere barn. Og etter hvert som årene er gått, har det blitt vanskligere å vanskligere å snakk om det/ prøve å ta initiativ.

TS

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
På 20.2.2019 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Burde sikkert komt deg utav dette ekteskapet ?.  men du velger å bli pga. av  barna.    Å bryte utav eit veletablert hjem /  ekteskap der barna føler omsorg og trygghet hos begge foreldre til fordel for å få dekt sine sexuelle  fantasier og behover hørest   for meg heilt absurd, og en total  ansvarsfraskrivelse.

Har ein misstanke om at det ligg andre motiver bak , og problema kanskje er mer samansatt en du ønsker å gji utrykk her omkring  din tanke om å "gå utav ekteskapet  en bare eit udekket sexbehov".  ?

Kjenner meg godt igjenn i din situasjon, men  funker ekteskapet tilfredstillende ellers,så må det finnes noen kompromisser.

Skrevet

Stress, sykdom og psykiske sperrer for intimitet og nærhet er jo mulig årsaker, noen har det jo sånn at de ikke er så seksuelle fra naturens side. Så er det jo også sånn at hvor lenger det går jo vanskeligere blir det for begge -både den som ofte ønsker sex og den som ikke har så mye behov å ta initiativ. Men ta praten igjen du, han vil nok forstå at enten så må han være ærlig på årsakene til at han ikke ønsker/har lyst på sex, eller så burde han jo utrede seg på grunnen til manglende sexlyst. Etter 3 år uten så er det rart om han ikke vil forstå om ditt behov for svar. 

Anonymkode: 4463c...33d

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

han vil ikke bruke kondom, og gidder ikke sterilisere seg. 

Vel, du kan jo alltids komme med et ultimatum: Steriliser deg eller mist meg. 

Hvis han ikke vil, så vet du hvor mye du betyr for ham. 😌

Anonymkode: 72aca...872

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...