AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 Sønnen min liker ikke bonussøsteren. Hun får ikke se på han. Hun får iallefall ikke snakke til han. Og hun skal heller ikke få se på det han ser på. Hun skal på en måte ikke involvere seg i noe som har med hans liv. Han er 6 år. Hun er ikke 100% uskyldig i dette, men han er den som er slik i det daglige. Han er den som er ekstrem. noen som har noen tips? Anonymkode: 2abcc...b85
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 Har du spurt han hvorfor han ikke liker henne ? Anonymkode: dd8a1...dd3 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min liker ikke bonussøsteren. Hun får ikke se på han. Hun får iallefall ikke snakke til han. Og hun skal heller ikke få se på det han ser på. Hun skal på en måte ikke involvere seg i noe som har med hans liv. Han er 6 år. Hun er ikke 100% uskyldig i dette, men han er den som er slik i det daglige. Han er den som er ekstrem. noen som har noen tips? Anonymkode: 2abcc...b85 Kanskje han ikke ser på henne som en bonus..... Teit uttrykk. Anonymkode: d82ef...c1f 13
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Sønnen din høres ut som en liten drittunge med den oppførselen der. Her må du finne ut hvorfor han oppfører seg sånn. Hvor gammel er datteren til kjæresten din ? Anonymkode: 1c1e4...03c 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 Du må jo sette klare grenser for ham. Slik oppførsel er ikke Ok i det hele tatt og det er ditt ansvar å lære ham det. Greit å ikke like hverandre, men respekt skal man ha. Han er seks år, og kan godt lære seg det. Anonymkode: 19b50...5a9 8
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 Bonussønnen min er sånn mot den ene kusinen sin. Nå tilbringer de riktignok ikke like mye tid sammen som din sønn og bonusdatter. Men vi må rett og slett bare være konsekvente. Være harde på at man behandler andre med respekt og man kan ikke bli sure på noen bare fordi de eksisterer. Når de er sammen gjentar vi dette sikkert en gang i timen: behandle andre som du vil at de skal behandle deg Anonymkode: 0d252...bf5 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 "Han er den som er ekstrem" Nå er det vel han som er blitt påtvunget en ganske ekstrem endring i livet sitt da. Anonymkode: c6b6d...be6 6
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #8 Skrevet 20. februar 2019 Når begynte dette da? var det også sånn før dere flyttet sammen? Hvor lenge har det pågått? Hvor lenge har barna kjent hverandre før dere flyttet sammen? Som 6 åring så er han i en krevende tid. Det skjer mye, med skolestart osv. Hvis ny familie har kommet opp i dette så tenker jeg at det kan ha mye å si. Det blir mye på en gang. Det kan også rett og slett være at han føler at han har mistet oppmersomhet fra deg, nå må han dele tiden din med andre, og denne oppførselen gir han oppmerksomhet, ikke sant? Selv om den er negativ så kommer han i sentrum. Pass på å gi han masse oppmerksomhet rundt andre ting, og heller overse dårlig oppførsel. Avled med andre ting. Anonymkode: e80f7...cab 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #9 Skrevet 20. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når begynte dette da? var det også sånn før dere flyttet sammen? Hvor lenge har det pågått? Hvor lenge har barna kjent hverandre før dere flyttet sammen? Som 6 åring så er han i en krevende tid. Det skjer mye, med skolestart osv. Hvis ny familie har kommet opp i dette så tenker jeg at det kan ha mye å si. Det blir mye på en gang. Det kan også rett og slett være at han føler at han har mistet oppmersomhet fra deg, nå må han dele tiden din med andre, og denne oppførselen gir han oppmerksomhet, ikke sant? Selv om den er negativ så kommer han i sentrum. Pass på å gi han masse oppmerksomhet rundt andre ting, og heller overse dårlig oppførsel. Avled med andre ting. Anonymkode: e80f7...cab Fortsettelse: du bør vise at du tar følelsene hans på alvor også. Snakk med han, prøv å få han til å sette ord på følelsene sine. Hvorfor liker han ikke datteren til samboeren din? Får han han til å føle på en spesiell måte? Er han redd for noe? osv. Og så kan du også snakke om at du forstår st det kan være vanskelig med mye nytt, men at du er glad i han uansett, og at man alltid må oppføre seg bra mot andre, at hun blir lei seg når han er sånn osv. Anonymkode: e80f7...cab 1
Gjest Yng Plyng Skrevet 20. februar 2019 #10 Skrevet 20. februar 2019 Dette hadde jeg ikke akseptert. Hva når han kommer på skolen og begynner å behandle klassekamerater han ikke liker slik? Da kvalifiserer dette som mobbing. Her hadde jeg satt grenser med en gang.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #11 Skrevet 20. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: "Han er den som er ekstrem" Nå er det vel han som er blitt påtvunget en ganske ekstrem endring i livet sitt da. Anonymkode: c6b6d...be6 Og det er ikke jenta? Anonymkode: 73bb8...620 3
spinner Skrevet 20. februar 2019 #12 Skrevet 20. februar 2019 Jeg liker ikke begrepet "bonus"-noe som helst. Oppførselen kan han få beskjed om, men å like familiemedlemmer han får dyttet på seg får være hans sak. 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #13 Skrevet 20. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sønnen din høres ut som en liten drittunge med den oppførselen der. Her må du finne ut hvorfor han oppfører seg sånn. Hvor gammel er datteren til kjæresten din ? Anonymkode: 1c1e4...03c Synes det blir dumt å kalle en 6 åring for en liten drittunge når barnet helt klart sliter. Anonymkode: 35b1c...732 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 Stakkars barn, som blir tvunget til å få en helt fremmed person han ikke liker inn i livet sitt og beskjed om at hun er hans nye «bonus»-søster 😢 Anonymkode: 3233a...dd9 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min liker ikke bonussøsteren. Hun får ikke se på han. Hun får iallefall ikke snakke til han. Og hun skal heller ikke få se på det han ser på. Hun skal på en måte ikke involvere seg i noe som har med hans liv. Han er 6 år. Hun er ikke 100% uskyldig i dette, men han er den som er slik i det daglige. Han er den som er ekstrem. noen som har noen tips? Anonymkode: 2abcc...b85 Mannen min likte heller aldri tvillingbroren sin, to mer forskjellige mennesker har jeg knapt møtt. De er godt voksne begge to nå, men har egentlig ikke hatt noe som helst felles. Fra de var små, har de rett og slett ikke hatt sansen for hverandre. Prøv heller å aksepter at de ikke liker hverandre nå, det kan forandre seg, og det trenger ikke gjøre det. Kan skje i de "beste" familier. Ikke lag noe stort nummer ut av det. Anonymkode: 408dd...0f9 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 Får nesten bare akseptere at han ikke liker ho. Er vel hans sak det. Anonymkode: a00c0...a84 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #18 Skrevet 23. februar 2019 Hvorfor må aleneforeldre flytte sammen så fort de får kjæreste? Tenk litt på barna som blir påtvunget nye ste foreldre og søsken. Anonymkode: 2d92e...e25
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #19 Skrevet 23. februar 2019 På 20.2.2019 den 15.21, AnonymBruker skrev: Får nesten bare akseptere at han ikke liker ho. Er vel hans sak det. Anonymkode: a00c0...a84 Han må bare akseptere at man ikke behandler noen på den måten han gjør. Selv om han ikke liker personen. Anonymkode: 739e7...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå