Gå til innhold

taxfree tips

Anbefalte innlegg

Gjest gnier:)
Skrevet

er det noen som har noen tips til meg?

Jeg skal en liten tur til tyskland, og får litt tid både der og i taxfree... så jenter, er det noe jeg bør kjøpe med meg?

Noe kosmetikk som er vanvittig bra? noe som er billig i tyskland....

tar i mot alle tips!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er det noen som har noen tips til meg?

Jeg skal en liten tur til tyskland, og får litt tid både der og i taxfree... så jenter, er det noe jeg bør kjøpe med meg?

Noe kosmetikk som er vanvittig bra? noe som er billig i tyskland....

tar i mot alle tips!

:)

Kosmetikk er generelt ganske billig i Tyskland.

Også de merkene vi kjenner herfra. Jeg kjøpte blant annen en max factor mascara til under halve prisen av det den koster her...

Hva med å handle inn litt drikke til bryllupet??

Tysk Eis Wein er nydelig som dessertvin...og den er veldig dyr i Norge...

Skrevet

Men hvor lenge er slike viner holdbare? skal til England til sommeren, og hva kan jeg da kjøpe til bryllupet som er året etter?

Skrevet
Men hvor lenge er slike viner holdbare? skal til England til sommeren' date=' og hva kan jeg da kjøpe til bryllupet som er året etter?[/quote']

Har aldri opplevd at en uåpnet vin har blitt dårlig, så å lagre den et år burde ikke være noe problem. Men det spørs sikkert litt på hva slags vin du kjøper også da...

Jeg ville ihvertfall prøvd å sikre meg litt billig likør osv...

Jeg har tildigere kjøpt billig baylis og Doolies(skrives det sånn tro?) på matkjeden Asda i England... :wink:

Gjest lillelou
Skrevet

Viner som er drikkeferdige NÅ, eller er dårlig korka, kan bli dårlige i løpet av et år.Skal du lagre vin bør det være på et mørkt sted med stabil kjølig (3-5 grader) temperatur. Svingninger i temperatur+lys kan ødelegge vin, sprit er ikke riktig så "følsom".

Skrevet
Viner som er drikkeferdige NÅ, eller er dårlig korka, kan bli dårlige i løpet av et år.Skal du lagre vin bør det være på et mørkt sted med stabil kjølig (3-5 grader) temperatur. Svingninger i temperatur+lys kan ødelegge vin, sprit er ikke riktig så "følsom".

Den ideelle temperatur for å lagre vin over lengre tid er 11-12 grader. Min kjære er lidenskapelig vinsamler.

Gjest lillelou
Skrevet

Godt det er noen som vet sånt bedre enn meg. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...