Gjest Geirfuglen Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 Vi har nå hatt et Ikea-servise i noen år. Det har fungert helt greit selvsagt, men jeg synes det blir fort stygt med grå striper inni osv. Vurderer derfor å kjøpe noe som er i litt bedre kvalitet, men som ikke er like dyrt som et typisk finservise. Er det noen her som har tips?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 Det fra IKEA som er litt firkantet får ikke slike striper. Anonymkode: 47f06...358 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 Jeg har prøvd litt forskjellige "billigserviser" opp igjennom, og jeg er enig med deg i at ikea sine fort blir stygge. I tillegg syns jeg det gikk så lett skall av dem, spesielt når det er flere i familien som er litt uvørne med å sette inn i oppvaskmaskinen. Jeg har landet på et servise ifra sparkjøp, dette: https://www.sparkjop.no/521535_Middagssett_18_deler_hvit?spa_7_categories=catalog01_hjem&spa_7_categories=catalog01_hjem_hjem2dkjf8kken&spa_7_categories=catalog01_hjem_hjem2dkjf8kken_hjem2dkjf8kken2dservise Det er jeg mest fornøyd med til nå. Har hatt det i et år, og det er like fint. Det har ikke gått et eneste skall av noe enda, og det er like hvitt og fint. Det blir flittig brukt her, og blir kjørt i oppvaskmaskinen hele tiden. Jeg synes i tillegg det er veldig enkelt med et hvitt servise. Da kan du enkelt "fiffe" det opp med litt pynt, og vipps så kan du bruke det til finere anledninger også. Akkurat dette serviset har skåler som er sånn utformet som jeg foretrekker, dype og passe store. Jeg ser at sparkjøp har flere andre serviser også, disse har jeg ikke prøvd så de kan jeg ikke uttale meg om. Men kvaliteten på dette overrasker hvertfall☺ Anonymkode: bd9e3...94a 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #4 Skrevet 20. februar 2019 Har du/dere noen planer om ferie som går i nærheten av fabrikkutsalget til Figgjo så ville jeg lagt inn en stans der. Gjorde det selv for mange år siden, og fant et helt enkelt hverdagsservise til nesten ingen penger. Anonymkode: b27ff...d59 3
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. februar 2019 #5 Skrevet 20. februar 2019 Takk for mange gode tips! Skal se nærmere på dem Er nok sjelden i nærheten av figgjo, men hender vi er på Hadeland Glassverk. Mener de også har noe porselen fra Porsgrund, men husker ikke hvilke..
-venter- Skrevet 20. februar 2019 #6 Skrevet 20. februar 2019 Vi bruker dette fra Obs. Hvit, enkelt og tåler alt! https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/kjokkenutstyr-og-borddekking/borddekking/serviser/#0/0 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #7 Skrevet 20. februar 2019 Jeg har Grand cru fra Rosendalh. De har ofte salg på dette serviset på kitchn og CG. Anonymkode: c5748...42d
Ullvott Skrevet 20. februar 2019 #8 Skrevet 20. februar 2019 31 minutter siden, Geirfuglen skrev: Takk for mange gode tips! Skal se nærmere på dem Er nok sjelden i nærheten av figgjo, men hender vi er på Hadeland Glassverk. Mener de også har noe porselen fra Porsgrund, men husker ikke hvilke.. Jeg kjøpte deler fra Porsgrund Sense/Porsgrund Cuisine på Hadeland Glassverk, i den store butikken som har 2. sort av diverse, pluss kjøkkenutstyr ++ (Høvdinghallen, tror jeg den heter: altså ikke den "rene" Porsgrund-butikken). Det er et helhvitt servise og holder seg godt. Jeg har ikke fått en eneste stripe i mine deler. Serviset er dyrere enn IKEA, men billigere enn tradisjonelle penserviser, og fordi det er hvitt kan det kombineres med veldig mye annet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #9 Skrevet 20. februar 2019 Jeg har sort maxistrå fra Porsgrunn porselen til hverdags det er i utgangspunktet litt dyrt, men den største tallerkenen koster nå 125 kr på tilbud på utsalgsdelen i pp (vavar inne å sjekket priser nå, var best tilbud der, men var tilbud på den på Christiania glassmagasin også). Det holder seg like fint år etter år etter år, og jeg vasker de så og si kun i maskin. Porsgrunn porselen, maxistrå sort. Christiania glassmagasin, maxistrå sort. Anonymkode: df204...908
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. februar 2019 #10 Skrevet 20. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har Grand cru fra Rosendalh. De har ofte salg på dette serviset på kitchn og CG. Anonymkode: c5748...42d Jeg har også det serviset, veldig fornøyd.
Måbarefåsiat... Skrevet 20. februar 2019 #11 Skrevet 20. februar 2019 Vi byttet ut IKEA med Mikkemus fra Firkløveren for noen år siden. Veldig fornøyd.
PecanPie Skrevet 20. februar 2019 #12 Skrevet 20. februar 2019 Vi har Teema fra Iittala. Kan brukes til hverdag og fest, og det er en «stayer» slik at det er mulig å erstatte om noe skulle bli ødelagt. 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #13 Skrevet 20. februar 2019 Takk for alle tips, snille dere, keep them coming. Jeg er ikke TS men lurer på det samme. Til dagsdato har vi de firkantede fra Ikea, og nei, opplever ikke at de får merker, men de knuser og man må kjøpe nye litt etter litt. De tåler ikke oppvaskmaskin så bra. Men så har vi hatt det i 10 år også. Uansett, klar for noe nytt men ikke alt for dyrt. Anonymkode: 725b2...c52 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #14 Skrevet 20. februar 2019 Figgjo har vel nettbutikk: https://www.figgjo.no ellers tror jeg Kitchn fører Figgjo nå. Mye fint der. Anonymkode: 50465...131
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #15 Skrevet 20. februar 2019 Jeg ville kjøpt Teema fra Arabia/Iittala - det er tidløst og enkelt og har god kvalitet, og kommer aldri til å gå ut av produksjon, så du vet at du alltid kan få supplert det. Anonymkode: f07bf...440 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. februar 2019 #16 Skrevet 20. februar 2019 Tusen takk for hjelpen, alle sammen! Veldig snilt! 😊 Jeg tror vi ender på Teema. Falt litt for det, og ser at de har store «startpakker» i mange deler, så kan man heller bygge på etter hvert. Vi har arvet noe porselen som vi aldri bruker, og jeg tenker at Teema var såpass ålreit at vi kan bruke det både til hverdags og fint. Det så også ut som man kunne freshe det opp med litt i farger som kan passe til. Takk igjen!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #17 Skrevet 20. februar 2019 1 minutt siden, Geirfuglen skrev: Tusen takk for hjelpen, alle sammen! Veldig snilt! 😊 Jeg tror vi ender på Teema. Falt litt for det, og ser at de har store «startpakker» i mange deler, så kan man heller bygge på etter hvert. Vi har arvet noe porselen som vi aldri bruker, og jeg tenker at Teema var såpass ålreit at vi kan bruke det både til hverdags og fint. Det så også ut som man kunne freshe det opp med litt i farger som kan passe til. Takk igjen! det som er ekstra kult med Teema, hvis du har barn, er at Iittalas mummiservise er laget på Teemadeler, så de passer kjempegodt sammen. Anonymkode: f07bf...440 2
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. februar 2019 #18 Skrevet 20. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: det som er ekstra kult med Teema, hvis du har barn, er at Iittalas mummiservise er laget på Teemadeler, så de passer kjempegodt sammen. Anonymkode: f07bf...440 Så bra, det passer kjempefint siden jeg kjøpte diverse derfra da vi var på Hadeland Glassverk på Mummiutstilling i fjor
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #19 Skrevet 20. februar 2019 Vi har Swedish Grace til hverdagsservise. Klassisk, og evigvarende. Har faktisk noen grå skåler fra Iittala Teema, veldig fine de også Anonymkode: 51f51...c78 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #20 Skrevet 20. februar 2019 hva med Maze, noen som har den? https://royaldesign.no/maze-teal-matservise-12-deler Anonymkode: 725b2...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå