Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst å farge håret, men har ikke råd til å gjøre det hos frisør. Vil ikke farge alt for da blir etterveksten så stygg. Tenkte derfor på fargede striper.

Noen som har prøvd å lage fargestriper i håret selv og gikk dette bra?

Hvordan gjorde dere det (plasthette, eller "tegne" fargene på med pensel som frisøren gjør eller annet) og med hvilke merke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både bleket lyse striper og farget litt mørkere striper.

Jeg "maler" på striper sånn som hos frisøren. Du kan bruke hanskene og smøre inn fargen. Husk å legge stripene i aluminiumsfolie.

Når det gjelder merker, så er det eneste du trenger å vite om du vil ha permanent farge (sånn som må gro ut) eller toning (sånn som vaskes ut etter x antall ganger).

Skrevet

Jeg har prøvd en slags "penn" man trykker farge ut av og drar i striper nedover håret.

Heldigvis tok jeg bare luggen, for det ble ikke jevnt, og fargen ble ikke som den skulle (tok lyse striper).

Ville ikke gjort det igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk!

Tenkte å farge det permanent, tror jeg skal prøve - har kort hår og det vokser fort så i verste fall tar det ikke så lang tid å bli kvitt det igjen.

Hvis jeg prøver med en farge som ikke er alt for prangende i første omgang kan det ikke bli så ille.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...