AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #1 Skrevet 20. februar 2019 Jeg er sjelden syk. Kanskje syk 1-2 dager i året. Og da er jeg syk. Men jeg opplever at sjefen maser på meg/andre som er syk om når vi kommer tilbake. Feks ringer han i 13-tiden samme dag som de ansatte har ringt seg inn syk for å høre. Jeg forstår det er frustrende å ikke vite. Feks om det må tas inn ekstra. Men noen ganger føler jeg meg feks dårlig på dagen, blir bedre på kvelden. Men så blir jeg verre natt til neste arbeidsdag. Ikke alltid mulig å forutsi hvor lenge jeg er syk. Hva tenker dere? Hva svarer man om sjefen ringer og maser? Om jeg feks har influensa så vet jeg jonat jeg gjerne er vekke noen dager og sier da i fra. Anonymkode: f7e33...e01
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #2 Skrevet 20. februar 2019 Ser ikke på det som mas. Hadde derimot arbeidsgiver ringt opptil flere ganger daglig i sykdomsperioden så hadde jeg sett på det som mas. Jeg jobber i bhg og der må vi gi beskjed innen kl 14 om vi kommer eller ikke neste dag. Det er fordi arbeidsgiver trenger å vite om det trengs vikar eller ikke. Men det hender selfølgelig at en blir dårligere på kvelden og ikke kommer seg på jobb allikevel. Men jeg ser ikke på det som et problem å ha en daglig dialog med min arbeidsgiver, slik at hun kan tilrettelegge for mine kollegaer om jeg ikke kommer. Anonymkode: e7eea...f02 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2019 #3 Skrevet 20. februar 2019 Arbeidsgiver har plikt til å planlegge når fravær oppstår og evt. tilrettelegge (da som regel med litt lengre tids fravær), så man må regne med å bli kontaktet. Man kan ikke vite helt sikkert når man blir frisk, men om sjefen spør så kan man f. eks. si "noen dager" eller en uke e.l. hvis man er usikker. Som regel blir man frisk nok av forkjølelse/influensa til å jobbe etter noen dager til en uke, litt avhengig av person til person. Så man må bare svare ut fra hvordan man kjenner seg selv. Anonymkode: c7196...d5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå